Inlägg från: TheLove |Visa alla inlägg
  • TheLove
    Cassandra544 skrev 2007-05-31 18:12:35 följande:
    Hejsan!Jag har haft lite av detta problemet också...Jag mådde inge bra av p-pillren så jag sa att dem var slut (det var dem också) och sa att jag inte ville äta några hormoner längre för att jag inte mår bra.Vi hade pratat om barn och han va väl inte jätte positiv till det, men förstående.Så han klok nog att säga det att om inte jag mår bra av att äta pillren så självklart ska jag inte göra det, och vi övervägde andra preventivmedel, men det var inget vi tyckte passade oss.Så vi sa det att vi struntar i skydd, och tar det lugnt runt äl, och blir det så blir det, och då blir jag bara glad sa han!?så på ca 1 timme hade han ändrat uppfattning helt!!vi tog det som det kom...jag lade fram alternativet om regnrocken på:-0, men det gick absolut INTE!hahaha!Allt löste sig för mig bara man lägger fram det lite snyggt:P
    Va skönt att han vill ha barn nu då! om man ändå skulle haft den turen. Tog ju tre år att "övertala" min. Fast jag vet inte om man kan kalla det övertala. Jag slutade helt prata om barn och det fick honom att vilja.
    MissHellen skrev 2007-05-31 18:12:39 följande:
    Mary o Lovlyy, Ni har alldeless rätt Killarna kan lika gärna skydda sej, varför är de så självklart att vi tjejer ska de? Vad har alla för sej då?
    Jag sitter och är hungrig vill ha mat nu
    FL-KRYSSNING! Klart du ska med!! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m20899515.html
  • TheLove
    MissHellen skrev 2007-05-31 18:19:04 följande:
    Lovelyy, Precis så var de för oss oxå! Lika dant med "övertaling" här oxå, sedan sluta jag prata om de o nu var de han som tog upp de att han vill ha barn, NU! Jag är oxå took hungrig, så vi beställde pizza, de var ingen av oss som orkade laga nån mat
    Va härligt! Vill ha precis den responsen nu säger han typ "jag tror jag vill" jag kanske inte ska prata nått om barn nu heller? Då kanske han tar upp det?

Jag är inte sugen på pizza, är sugen på fetaost :-P
  • TheLove
    MissHellen skrev 2007-05-31 19:04:29 följande:
    Lovelyy, Ja de funkade i alla fall för mej Jag sa till han att jag visste inte änns om jag ville ha barn längre, för jag ville inte tvinnga nån till o skaffa barn med mej. De ska vara ett gemensamt o positivt beslut, o efter att jag sa de o sluta heeelt o prata om de (o jag måste säga att de var INTE de lättaste) då tog han upp de, inte allt för lång tid efter att jag hade slutat o prata om barn (men de känndes som en evighet) så sa han bara, att nu ska fi skaffa barn! Underbart De var super gott med pizza haha, Jag åt fetaost o helgen, de är så jäkta gott! Älskar de
    Kanske ska jag göra det med... för då lär han ju fatta själv om han vill eller inte.. ska nog göra det..  Kommer du ihåg HUR lång tid det tog?
  • TheLove
    sami skrev 2007-05-31 19:35:53 följande:
    är en som fick barn tidigt... jag vill bara säga en sak... det är gott om tid för det...jag ångrar mig inte att jag fick barn när jag var 16 år och hade 3 barn när jag var 23... det enda jag undrar över är varför jag hade så bråttom att bli vuxen... för det fick jag bli snabbt!Idag är jag 39 år och är mamma till 6 barn... jag ångrar inget men jag har fattat att jag hade hunnit det ändå om jag väntat lite...var rädda om er och tänk efter vad det är ni vill ge era barn... det är en fantastisk känsla att få barn...lycka till!!!
    Jag vill också säga att vi inte är så unga här. Jag är snart 19 (88:a) och har längtat i över tre år nu. Dock så är jag väldigt glad över att jag inte blev mamma så tidigt som jag igentligen ville. Känns skönt att ha provar på krogen, och jag kan helt ärligt säga att det INTE är nått för mig. Jag vill vara en ung mamma och jag vet att jag är född för den sakens skull!

Jag kan förstå dig som kommer med tipset och jag tror det är bra. Jag har under flera år här på FL fått höra massa kritik pga min ålder och för jag längtat men jag vet precis vad jag vill. Vad jag och min kille faktiskt vill!

Jag tror det är bra att det finns sånna som du som berättar om hur du upplevt det!
  • TheLove
    MissHellen skrev 2007-05-31 19:51:28 följande:
    Lovelyy, Ja de kan ju vara värt ett försök(?) Nja, Kommer inte riktigt i håg, men ett par månader tog de nog! Jobbigt o svårt som satan var de o inte änns prata om barn..sami, Grattis till alla 6 barnen Men som Niccisen säger, vi är ju inte jätte unga nån av oss! O många av oss har funderat på de lääänge (vissa längre än adra, men ändå!) Jag tycker att jag har gjort mitt ungdolmliga med krogbesök, sena sätter, tidigamornar med festande, är ingen riktig res människa av mej o vem säger att allt de är slut "bara" för att man får barn? Jag känner mej mogen (men VÄLDIGT rädd) inför o skaffa barn o min sambo är oxå mogen, så varför inte? om de känns rätt för båda?Jag är i alla fall inte 16, jag är 19 (87:a)
    Jag får se hur jag gör... Han vill ju nu han med, men jag är rädd att han inte vill det riktigt lika mycket som jag gör.. det kanske är värt ett försök?
  • TheLove
    MissHellen skrev 2007-05-31 22:43:38 följande:
    Lovelyy, Jag tror inte att män någonsin vill lika mycket som oss Jag tror att vi har moderkännslor redan innan, men att dom växer in i de o att dom är lika glada när barnet kommer! MEn de skadar ju inte o testa haha
    Jag får se lite hur jag gör tihihi
  • TheLove

Jag tyckte det va så roligt att läsa om mognads grejjen. Jag håller helt klart med! Jag umgås inte med många i min ålder då vi praktiskt taget inte har nått gemensamt. Jag umgås med folk som är 24+ och jag kan ibland känna att "fy va dom är omogna!"

Har en nära vän, han är 29. Jag förstår inte att han är så gammal då jag ofta tycker att jag är mognare än han *fundera* Han har tex inte en tanke på familj eller något sånnt.

Så som någon sa tidigare: "Mamma är ingen ålder"

• TheLove

jag har BIM idag... men jag va ju på kk och gjorde ett vul i onsdags och så pratade vi om att vi försökte bli gravida. Hon borde ju ha sett om det var en bebis i magen då.. Denna månad blev det väl ingenting antar jag... Så det känns lite tråkigt Nytt försök nästa månad...

Svar på tråden Unga som längtar efter barn !