• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Anonym (rättar)
    Anonym skrev 2007-05-13 19:24:27 följande:
    Jag förstår faktiskt varför ts inte har ringt polisen! Polisen gör nämnligen ingenting i sådana lägen.. det ska mycket till innan poliser skickas ut.. när hon ringer och säger att hon känner misstänkt lukt i skogen kommer dom bara att tänka att hon inbillar sig, att det är ett dött djur.Förra veckan i Gbg hittades ju ett lik i en resväska. 6 dagar tidigare hade en 15 årig kille ringt till polisen och sagt att han hade hittat ett lik (han var ej anonym). Han tyckte dock att det var konstigt att det inte stod något i tidningen efteråt, så han ringde och kollade hur det hade gått. "Nej, vi hittade aldrig nåt" sa dom då. Två poliser hade inte hittat liket, så då sket dom i det, istället för att ringa upp pojken igen! Pojken fick följa med dom ut och visa och då hittade dom liket...Så, jag hade nog också kollat mer själv först. Det räcker ju att hon ser nåt litet, så det finns skäl att ringa. Sen att hon inte har svarat... jag tror hon väntar tills hon vet nåt mer, för vad hon än skriver så dumförklarar ni ju henne och säger ring polisen.
    Det var i Alby, Stockholm!
  • Anonym

Jag läste i tidningen att det var just det han inte var!
    (6 dagar tidigare hade en 15 årig kille ringt till polisen och sagt att han hade hittat ett lik (han var ej anonym).)

• Anonym

Man ska inte tro på allt som står i tidningen. Vissa saker skriver de för att sälja mer.

• Anonym (brännskada)

när jag fick en brännskada på handen me blåsor o så, så fick jag ha en plastpåse på handen.. den dagen mina blåsor sprack så stank det jävligt illa.. en jag känner sa att de luktade som lik gör, om de stämmer vet ja ej..

hmm.. jag vet faktigst inte hur lik luktar, beror ju på.. när min syster gick bort och vi va och sa hej då till henne så va hon ju tvättad osv. men om de e ett lik i skogen som legat ett tag lär de nog lukta väldigt illa.. ruttet osv, kanske som min hand luktade..

• Emil i Lönneberga

Ett lik som legat några dar luktar sopor! Gamla sopor.

• Anonym (efterlyst)
    Anonym skrev 2007-05-13 19:36:14 följande:
    Jag läste i tidningen att det var just det han inte var! (6 dagar tidigare hade en 15 årig kille ringt till polisen och sagt att han hade hittat ett lik (han var ej anonym).)
    Jag kollade efterlyst och där sa dom att han var anonym!!!!!!!!!!!!!!
  • Emil i Lönneberga

Han som anmälde heter nåt som börjar på A

• Leaaa

shitt va läskigt...

när farmor dog så var jag påväg till henne med mat fast jag hann aldrig fram som sagt. väl framme så luktade hon farmor å var fortfarande varm. så tyvärr kan jag inte säga hur lik luktar men tycker klart att du ska ringa polisen...

• Anonym (polis)

det sämsta man kan göra är att gå omkrin på en brottsplatts även om man är nyfiken och vill vara säker på att det är som man misstänker, därför ska man alltid kontakta polis vi en misstanke för om brottsplatts/likplasten.

• mammatilmoa

fortfarand einget från ts?

den 3/3 kl.11.11 fick jag en liten lukas*mamma älskar dig*
Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?