• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Anonym (oxå irri)

RING POLISEN!!!!!!!
    Hur djävla svårt kan det vara? Ska ni hitta liket och förstöra alla bevis innan ni ringer polisen? Det är ju en toppenidé. Ring och berätta att du har hittat ett ställe där det stinker som fasen, kan det vara ett dött begravet djur eller ett lik? Kan ni kolla upp det?
    Allvarligt, hur svårt kan det vara? Om du är rädd för att det inte är ett lik så är det väl ändå bättre att vara på säkra sidan än att det nu är ett lik och du och din sambo har sabbat allt för polisen. DET vore pinsamt!!!

• Anonym

Ring Polisen!! Man skall inte gå och snoka på en misstänkt brottsplats för jössenamn! Ååh, vad irriterad jag blir!

• Malmötösen

amen geee er hahahaha låt henne snoka shiit vad ni stirrar

• Anonym (irriterad)

...jag vet, det bara killar i mig så trött blir jag. Springa o snoka, fasen!
    Bäst jag stänger ner detta nu!

• Anonym
    Malmötösen skrev 2007-05-13 21:41:33 följande:
    amen geee er hahahaha låt henne snoka shiit vad ni stirrar
    Hur skulle du känna det om en anhörig till dig blev mördat men brottplatsen blivit förstörd av snokande mäninskor och pga detta kunnde fallet inte lösas?
  • ReRant

Anonym (oxå irri) skrev 2007-05-13 21:40:06 följande:

RING POLISEN!!!!!!!Hur djävla svårt kan det vara? Ska ni hitta liket och förstöra alla bevis innan ni ringer polisen? Det är ju en toppenidé. Ring och berätta att du har hittat ett ställe där det stinker som fasen, kan det vara ett dött begravet djur eller ett lik? Kan ni kolla upp det?Allvarligt, hur svårt kan det vara? Om du är rädd för att det inte är ett lik så är det väl ändå bättre att vara på säkra sidan än att det nu är ett lik och du och din sambo har sabbat allt för polisen. DET vore pinsamt!!!
    "*riiing*
    -Ja det är polisen. Hur kan jag stå till tjänst?
    -Jo, asså. Jag var ute och gick i naturen häromdan. Och så kom vi till ett ställe med massa stenrösen. Och det luktar riktigt äckligt alltså. Det är säkert ett lik. Det är liksom massa sten å sånt där. Perfekt ställe att gömma ett lik på. Jag lovar asså."

Ja. jag kan verkligen se framför mig hur de skickar hela poliskåren direkt.

Var lite realistiskt. Det krävs lite mer än doften från omkringliggande sumpmark för att polisen ska behaga lyfta på arslet. Fan, idag kommer de inte ens under ett pågående inbrott. Tror du de rusar ut för att någon tycker det luktar unket?
  • ixxia
    NEJ ring inte snuten!!!
    Mycket mer spännande så här,,, på ett sätt hoppas man ju inte att det är någon människa som ligger där styckad och ruttnar, samtidigt som ja blir lite besviken om ni finner en ihjälkörd grävling elr nått...
    Spännande!! följer tråden......
  • Anonym

Ring in ett anonymt tips......är det inget lik har ju polisen i alla fall fått sig en åktur med bilen.....

Skulle det sedan visa sig att det är ett djur som är nedgrävt är det fortfarande ett brott, då man inte får gräva ner kadaver hur som helst.

Och på frågan om hur ett lik luktar, så är det en tung, sötaktig doft.....men visst kan det lukta ruttet om det legat ute i värmen eller så.

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?