• Anonym (urk)

Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?

Konsig tråd att ställa en sån här fråga i kanske men jag ville helst vara anonym :O
    Vi har ett ställe i skogen där det är en gärdsgård. Brevid går en liten skogsväg. Nu har jag i flera dagar noterat en väldigt stark doft på et ställe vid vägen. Min hund blev som tokig idag vid gärdsgården brevid vägen precis där det stank som mest. Hon började gräva som bara den på ett ställe i gärdsgården vid några stenar där det liksom var öst jord över stenarna... Stenarna såg ut att ha flyttats och sen lagts dit igen. Fäör på alla andra stenarna var det tjock mossa men på dessa ganska stora stenarna var det ingen mossa förutom på några där det såg ut som om någon lagt lite mossa i efterhand...den var alltså inte fastvuxen på de stenarna...
    Lukten är ganska svår att beskriva. Men det luktade mer idag när det hade regnat. Det luktade väldig gammal smutsigt hår och hud om ni fattar.Sött och kväljande. Som när man sitter på bussen bakom någon som inte tvättat håret på väldigt länge. Fast det luktade alltså vääldig mycket av den här doften. Precis där ner i gärdsgården!!

Finns det någon som vet hur lik luktar?? Jag fick en sån olustig känsla.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 11:43:11:
    Snälla alla... Jag tror egentligen inte det är ett lik av en människa. Men såklart tankarna kommer när man känner den där lukten och man inte hittar "källa" riktigt. Min avsikt vara aldrig att stressa upp folk utan jag ville mest lugna mig själv lite eftersom jag kände sånt obehag. Det har faktiskt blåst väldigt mycket de senaste dagarna så det är inte så lätt. Jag vill ha någon med mig om vi ska gräva efter vad det nu är. Jag är mer el mindre förbjuden av min man att ringa polis då det knappast finns nån polis som skulle rycka ut på dessa grunderna. Eftersom jag har småbarn har jag inte tid att sitta och disskutera med alla hela tiden. Jag vill inte heller verka oförskämd. Det är ju snällt att så många svarat... Men vi får nog dra ner på dramatiken lite nu. :-P Jag lovar att jag ska kolla upp det här lite närmare så fort jag får tid! Akta så ni inte snubblar över alla lik i skogen när ni är ute nu bara! ;)-)

• Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?
  • Siili

TS kanske är på jobbet eller något. Hon var ju in igår kväll och skrev iaf.

• Jacqueline
    Siili skrev 2007-05-14 13:31:10 följande:
    TS kanske är på jobbet eller något. Hon var ju in igår kväll och skrev iaf.
    precis...det finns liv utanför FL med =)
  • masallah selin bebegim

Men usch Det ska lukta fruktansvärt,min mamma gick fel på ett sjukhus som hon jobbade på förut och där låg ett lik,det luktar sött ruttet...usch.

ts jag tycker också att du ska ringa polisen! Nu tror jag inte att det är ett lik,men man kan aldrig vara säker,då är det en brottsplats och om h*n har familj så vill dom säkert veta att kroppen är hittad.

• masallah selin bebegim

Sen tycker jag absolut INTE att du och din man ska snoka runt där själva PGA om det är ett lik så förstör du bevisen + att om ni hittar en kropp som är förruttnad så kan du bli förstörd för livet...det är ingen vacker syn precis.

• Nazeeya

Om du misstänker ngt, ring polisen. Hellre en gång för mycket, än en gång för lite.

Klampa inte runt och lek Wallander, då är risken stor att du förstör ngt, OM det skulle visa sig vara ett lik.

• Anonym (polisanst.)
    Paw Print skrev 2007-05-14 12:38:12 följande:
    Vill bara tillägga att om det nu skulle vara ett lik kan du bli anhållen för undanhållande av bevis, samt förstörande av bevis.SLUTA rota runt nu, det är upp till polisen att avgöra om de ska kolla lr. inte. Du kan mkt väl försätta dig i knipa bara för att du är så nyfiken & rädd för att bli till åtlöje.Hur skulle du kännt det om någon anhörig till dig utsattes för brott, men fallet blev aldrig löst för att nån varit där & förstört alla bevis/undanhållit information för polisen? För varje dag du inte ringer gör du bara dina egna handlingar mer & mer misstänkta.Visst, det är mer troligt att det är ett djur som ligger där, MEN det är fortfarande inte DIN sak att avgöra.
    Vill bara tillägga att det inte är något brott att tro det finns ett lik i skogen pga lukt och sedan inte ringa polisen. Skulle det senare visa sig vara ett lik har man inte gjort något fel. Alltså kan man inte bli anhållen.
    Nazeeya skrev 2007-05-14 14:10:44 följande:
    Om du misstänker ngt, ring polisen. Hellre en gång för mycket, än en gång för lite. Klampa inte runt och lek Wallander, då är risken stor att du förstör ngt, OM det skulle visa sig vara ett lik.
    Precis. I filmerna springer det hur mycket poliser som helst på en brottsplats då det i riktiga livet oftast handlar om ett par tekniker som samlar spår. En patrull som kommer till en brottsplats backar för att inte försöra spår för teknikerna om det inte gäller fara för liv vill säga.
  • Ärtan1

139 inlägg och i ca 97% av dessa står det.... RING POLISEN.....

Spännande tråd

• Nagael

*skrattar*

Ja du, intressant att Ts inte ringer polisen utan går tillbaka dit och klampar - märkligt. Misstänker man något så borde man ju rimligen ringa till polisen.

Ja, tänk var olika man är...

• Anonym

har inte läst hela tråden nu, men kan de inte bara var nån som tex grävt ner sin katt lr nått annat dött djur?????

Svar på tråden Hjälp!!Nån som vet hur ett lik luktar?