Inlägg från: shootking |Visa alla inlägg
  • shootking

Det värsta sveket...

Akvarel:

Mycket bra fråga. Jag har sagt till henne att det är helt oacceptabelt att utsätta andra för denna risk som hon nu har tagit. Hon har inget att säga till sitt försvar. Det enda jag har fått ur henne är att hon inte har tänkt på detta och att det i stundens hetta inte fanns någon tanke på detta. De hade "planer" på att börja använda gummi, men för f*n, kom igen! Vad är det för resonemang?

Dessutom så planerade de att förtsätta ha oskyddad sex men med pessar istället. Riktigt äckligt. Och jag har ju som sagt haft sex med henne efter att hon har gjort dessa saker... Man kan verkligen må illa för mindre. Det är inte utan att jag funderar på min frus intellekt! En tråkig sak är att HIV-test kan man inte göra förrens tidigast 3 månader efter att man varit exponerad för eventuell smitta. Blir långa månader det här. De "vanliga" sjukdomarna går ju snabbare att testa sig mot.

• shootking

Akvarel:

Mycket bra fråga. Jag har sagt till henne att det är helt oacceptabelt att utsätta andra för denna risk som hon nu har tagit. Hon har inget att säga till sitt försvar. Det enda jag har fått ur henne är att hon inte har tänkt på detta och att det i stundens hetta inte fanns någon tanke på detta. De hade "planer" på att börja använda gummi, men för f*n, kom igen! Vad är det för resonemang?

Dessutom så planerade de att förtsätta ha oskyddad sex men med pessar istället. Riktigt äckligt. Och jag har ju som sagt haft sex med henne efter att hon har gjort dessa saker... Man kan verkligen må illa för mindre. Det är inte utan att jag funderar på min frus intellekt! En tråkig sak är att HIV-test kan man inte göra förrens tidigast 3 månader efter att man varit exponerad för eventuell smitta. Blir långa månader det här. De "vanliga" sjukdomarna går ju snabbare att testa sig mot.

• shootking

Lo:

Angående resandet så var det inte så omfattande som det är nu när det kommer till kritan. Inte vad hon berättade för mig i alla fall. Det finns väl kanske en risk för att hon sas "frivilligt" nu tar mer utbildning än jobbet kräver.

När det gäller hans sambo så anser jag ju att hon har rätt att få veta vad som har hänt. Enligt vad min fru och kille kom överrens om så skulle ju detta hållas hemligt så utifrån detta kan jag ju dra slutsatsen att han inte komemr att berätta. Jag sa tillm in fru att jag vill att hon och jag ser till att killens sambo får reda på vad de har gjort och då satte hon sig på tvären och sa att det var inte vår ensak att blanda sig i deras förhållande. Hur man nu kan resonera så efter vad hon själv har utsatt deras förhållade för.

Vad gälelr killens sambo så har jag starka funderingar på att berätta för henne vad hennes kille har gjort. Jag känner ingen av dem men i Sverige är inget hemligt så det är en smal sak att få reda på hur jag ska komma i kontakt med henne. Om detta skulle innebära att killen blir ledig och då ett "attraktivt" byte för min fru och hon då skulle välja honom... Bra säger jag då för då har jag fått ännu mer insikt i vilken sorts människa min fru egentligen är...

• shootking

xxmeyaxx:

Tack för ditt stöd! Känner att jag behvöer massor med sådant just nu. När man väl sitter där och pratar med sin nyss otrogna fru så känns det lite knepigt. Allt som kommer ur en känns bara som klyschor, typ "Hur kunde du?" osv. Jag känner mig lite småpatetisk när jag kräver svar av henne, jag som alltid har litat på henne och aldrig krävt att hon ska behöva "redovisa" sitt liv och förehavanden för mig...

• shootking

anonym (lo):

Håller helt och hållet med. Även om risken är liten enligt xxmeayaxx så finns den. Och i värsta, värsta tänkbara fall med dödlig utgång. Nu är inte detta något som jag oroar mig för i massor men det har ändock farit genom huvudet och jag har varit i kontakt med infektionskliniken och fått informationen. Bättre att vara beredd och göra ett test än att bortse från det och låtsas som att det inte finns. Om alla tog sitt ansvar skulle vi inte ha sådana här sjukdomar. Som vuxen, gift man så utgår man från att man inte är exponerad för sånt här när man enbart har sin fru som sexparter.

• shootking

Anonym:

Just det här med jobbet känner jag är föremål för vidare diskussion. Hon har ingen lösning på att jag ser det som omöjligt (i alla fall just nu) att hon åker bort till annan ort med hotellnätter som följd. Det enda som hindrar henne från att göra sådana här dumheter är ju hennes ärlighet och uppriktighet mot mig samt att hon har bestämt sig för att vara mig trogen. Precis som jag har bestämt mig för att vara trogen. Eftersom vi har varit tillsammans i 7 år så har jag ju haft tid på mig att hitta på dumheter men det har aldrig kännts aktuellt då jag har valt min fru. När det gäller frågan med jobbet så kom det också upp att det var tillfället att någon brydde sig om henne då hon mådde lite kroppsligt dåligt (åkt på en mag-åkomma) som var en bidragande orsak. Men jag vet inte, det kanske är fel väg att gå. Men om tillfällena finns och jag inte kan lita på min fru, vad ska jag göra då?

• shootking

Maria 23:

Den största frågan av dem alla. Visste jag svaret på den här och nu så skulle allt bli så mycket enklare...

• shootking

Anonym:

Det känns som att detta alternativet med att separera ett tag skulle vara bra. Men med barn inblandade i bilden blir det ine så lätt alla gåner. Tro mig, jag har verkligen funderat på det men hittar hittils ingen praktisk lösning på problemet. Jag hoppas att jag kan finna en sådan så att jag åtminstone har ett val när det gäller att ta en break från allt just nu. Jag vill ju inte att barnen ska drabbas och inte få träffa den ena eller andra föräldern. Den stora grabben har det redan jobbigt med skillda föräldrar och växelvis boende (han ar inte min biogiska). Angående det där med hämnd så finns det många "effektivare" sätt än att skriva av sig på ett forum. Att skriva av sig på ett forum ser jag som en av mina ventiler för att överhuvud taget orka just nu. Jag pratar massor med min bror och en annan god vän till mig. Det känns mycket bättre att prata så varför låta bli? Som jag skev i början så försöker jag verkligen att låta bli att skriva alla spydigheter och annat elakt som jag skulle kunna säga om hela situationen eftersom detta inte leder till något konstruktivt. När det gäller att anklaga henne för något så har jag inte anklagat henne för något alls. Att vilja testa sig mot smittor som sprider sig via samlag och oralsex ser jag som ett ansvarstagande som jag vill ta som vuxen människa.

• shootking

olpansfamilj:

Ja, hon jobbar kvar. Det är en kollega till henne som hon jobbar med dagligen. De jobbar med i stort sett samma arbetsuppgfiter så de har kontakt hela dagarna eller vad man ska säga..

• shootking

Fred:

Så sanna ord. Speciellt det med att åka hem till honom och reda ut allt. Eftersom jag sedan många, många år tillbaka låter mitt liv präglas av ärlighet så känns det bara fel att låta den där killen hålla på med vad han håller på med. Om vi nu antar att min fru skulle sluta träffa honom (i syfte att ha sex i alla fall, träffas kommer de ju gära på jobbet) så skulle väl han hitta någon annan. Och det förtjänar ju inte hans sambo heller...

Även om jag i dagsläget skulle känna för att banka skiten ur honom så tror jag att jag hoppar över det...

Svar på tråden Det värsta sveket...