Zorken:
Jotack, det är lätt att dömma när det gäller andra. Visst, jag kan dra. Men vad innebär det för mig rent praktiskt? Halva tiden med min son försvinner, jag måste flytta från mitt drömhus (vill inte bo kvar själv i huset). Det är extremt svårt att bara ge upp sitt liv när man befann sig precis där man ville vara i livet innan detta hände. I stort var jag helt nöjd med mitt liv tillsammans med min fru.
För mig känns det svårt att SLUTA lita på henne, hur konstigt det än kan låta. Jag har litat till 100% på henne under många många år, alla de år vi har varit tllsammans, har aldrig kännt något tvivel på hennes ärlighet. Jag är också väldigt säker på att hon inte har ljugit för mig tidigare.
Jag vill ju inget hellre än att allt ska bli som "vanligt", även om jag mycket väl vet att det aldrig kommer att bli som förut. Vårt förhållande som vi hade innan präglades av humor, en stabil vardag, ordnad ekonomi, bra jobb, härlig famlij, ett riktigt fint hus och tomt. Jag skulle nog ha betecknat förhållandet som precis så som jag skulle önska att jag hade det. Min fru och jag var mycket överrens om de stora detaljerna i både relationen, hemmet och famlijen. Just nu känns det som att jag skulle vara nöjd om vi kunde nå till 10% av detta, det skulle kanske räcka för att jag skulle kunna ha henne kvar i mitt liv. Men samtidigt är jag extremt rädd för att tappa bort mig själv och tex min humor. Just nu känns all glädje är som bortblåst, allt känns bara svart-vitt. Skulle hata mig själv om jag blev en bitter och sorgsam människa av detta...
En annan sak som jag inte ens har kommt att reflektera över förrens nu är mig själv och mitt självförtroende. Jag kan bara gissa i vilken omfattning detta kommer att forma mig och mitt självförtroende. Det har börjat dyka upp en massa skuldkänslor. Varför jag inte har tagit bättre hand om vårt förhållande, varför jag inte har visat min fru den uppskattning som hon tydligen var i behov av. Skuldkänslorna börjar bli riktigt jobbiga och de känns väldigt destruktiva för mig själv.