• Fred

Det värsta sveket...

Undrar om din fru nog inte fick lite panik, hon har inte varigt en ängel förut direkt (sa du) och nu är hon gift med en stabil och trygg man, har barn och ett jättefint hus, jobb osv. Den typ av stabilitet och trygghet är endel rädda för, eller man är rädd för vad det kan göra med en själv. Man ser sina föräldrar eller en svensson "bild" i huvudet och det kan skrämma ordentligt.

Många otrogna tycker nog att det är själva spänningen och avbräcket från vardagen som gör "det" jag tror inte själva personen dom är otrogna med är så viktig igentligen.

Hur man än gör så har man arslet bak. Är man för alternativ, typ festar, super, ute och reser osv osv ja då är man inte seriös, är man seriös, ansvarstagande och kärleksfull ja då blir det tråkigt efter ett tag.

Tänk på om du kan ta någon form av avsteg från detta idealmönster? som jag sa förut så tror jag fortfarande på att du skulle tjäna på att vara mer självisk.

Jag hoppas verkligen inte du tappar greppet nu när din fru tvekar, du måsta stå på dig än mer då, ha krav, göra andra saker, säg: kan du inte bestämma dig kan du sova i garaget till du har funderat klar eller vad fan som helst?

• Fred

Jomppelina även om jag förstår vad du syftar på tycker inte jag att det är relavant, en olycka kan man inte alltid rå för, men att planera otrohet på detta sätt är grovt mycket grovt, och med uppsåt, oavsett personliga problem.

ah du vet jag hadde en taskig barndom, därför misshandlar jag dig och våltar dig, borde inte samhället och du förlåta mig ?

• Fred

Jomppelina du går från åtalbara punkter till stening och påstår att "indirekt" jag är en primitiv varelse, jag har aldrig likställt otrohet med åtalbara brott, det var en synonym likväl som du hade liknelser. jag bara fann dom ickerelavanta för det är så långsökt.

Så du tycker alltså att man kan behandla sin partner hur som helst utan påföljd av något slag? vi är ju trots allt bara människor, ja jag har haft sex med hela AIK och Djurgården det här halvåret, men jag älskar ju DIG, så på mig jag är ju bara en människa,, buuuhuuu..

Skärpning Jomppelina.

• Fred

ok jomppelina jag uppfattade det som att du kallade mig primitiv, är det då grovt att be dig skärpa dig?

Du drar i lååånga halmstrån och pladdrar om min kvinnosyn och sedan går du till att hota mig fysiskt om vi skulle träffas irl?

Nu tycker jag du är OT håll dig till ämnet istället.
    du vet inte vem jag är eller hur, inte så smart att hota mig då. jag låter det passera denna gång eftersom jag inte vill sjunka till din nivå som du har just nu.

• Fred

Nu skiter vi i det och återgår till Shootkings problem, jag vill inte tjafsa mer med dig..

• Fred

Det är nog väldigt svårt för dig att ta in just nu, men med tanke på allt som har hänt så är nog detta det bästa som kunde hända.

Men det tar inte bort smärtan, det tar inte bort desperationen och oron för framtiden och hur det ska gå med allt.

Nu kommer alla jävligt jobbiga praktiska saker, acceptera att huset ska säljas, det ska delas upp saker osv. Ta på dig en mask och gör det bara. Men ta mitt råd som jag bär med mig från egen erfarenhet, var inte för generös du kommer att förlora på det.
    Kräv din rätt till dom saker du vill ha.

Du har inte längre några skäl att behandla henne som din fru, för hon vill inte vara din fru och med tanke på allt hon har gjort mot dig så tycker jag att du faktiskt borde sätta henne på gatan nu, med muskelkraft om så behövs, Ta ingen skit som grynet skulle ha sagt, du har nu inte gjort annat än att få ta skit i månader nu, det är inte rätt.

Jag tror inte heller hon kan hitta någon som är så bra som dig, hon förtjänar det definitivt inte, hoppas du aldrig går tillbaka till henne, du måste göra dig fri från henne och det måste ske omedelbart.

Nu har hon delgivigt dig sin ståndpunkt, ta befälet över situationen omedelbart, låt inte människor som konstant sårar dig befinna sig i din närhet, du måste skydda dig själv. hon måste bort.

Focusera inte på henne och den "andre" skit i dom ta och omedelbart ring hans fru istället, åk till henne och var ett stöd/ få stöd av henne. människor i samma situation har en fantastisk förmåga att hitta varandra och det kanske är din nya bästa kompis.

Framtiden ser ljus ut Shootking, du kan bara inte se det ännu, man tror alltid vid såna här situationer att det är världens ände men det ÄR det INTE. Försök ändå att vara positiv och glad till att du äntligen är kvitt problemet med att brottas med att vara den bedragne i åratal framöver, nu behöver du inte göra det på samma sätt. Nu behöver du bara träffa den bedragande hyndan en gång i veckan max...

• Fred

En rent hypotetiskt fråga Shooting, vad skulle du göra om en snubbe kom fram till dig på konsum och slog näven rakt i ansiktet på dig ?

• Fred

Din föredetta fru har nämligen just slagigt dig i ansiktet, en fet jävla smäll dessutom, du lysnar för mycket på hennes orsaker och skäl, barndom och problem, det är en rökridå för att ytterligare kunna slå dig i ansiktet.

Du måste vara berädd nu. Du tänker så här, stackarn hon är så förvirrad, hon vet inte vad hon vill, jag vill hjälpa henne osv osv. Hon har säkert varigt din soulmate och världens snällaste människa, men i såna här situationer kommer hon att se om i sitt hus, tror iallafall jag, förvänta dig inte barmhärtighet helt plötsligt kan du vara indragen i en vårdnadstvist.

Du kör en stabil och bra linje, du är snäll och generös, fortsätt så tycker jag, men var jävligt observant. Denna kvinna har slagigt dig i ansiktet flera gånger nu, vad säger att hon inte kommer att göra det igen. om du inte är på din vakt och registrerar det som nu händer, om du inte kräver din rätt så kanske du sitter i en etta och får träffa din son varannan vecka om du har tur.

• Fred

Måste säga att hon gör det här väldigt klumpigt. Har du ens kontaktat den andres fru ännu ?

Förstår att man måste känna sig jävligt arg över att helt plötsligt inte få träffa sitt barn 100% mer, det är ju nästan det värsta av allt hon gjort mot dig. Ju mer tiden går jumer får du se din ex frus sanna natur, väldigt obehagligt hur människor kan ändra skepnad framför ögonen på en. Men jag antar att vissa människor är sådana och då är det ju väldigt bra att du kommer bort från henne.

Var det länge sedan ni köpte huset?

priserna har ju gått upp rätt mycket..

• Fred

Nymfo varför skulle inte män kunna ha magkännsla? min magkännsla har räddat mig många gånger, och även avslöjat otrohet, jag litar starkt på min magkännsla, det behöver man inte vara kvinna för. Tycker din kommentar är nedlåtande och kränkande.

• Fred

Shootking jag finns här ofta, kollar alltid din tråd och tänker på dig ofta.

Det är verkligen sorligt när man går skilda vägar, den man en gång helt nyligen skrattade med, kramades med och delade livet med är och känns som en figur av sten som är nästan okontaktbar och kall. Riktigt jobbigt, det värsta är att det inte är över ännu, du har en hel del hjärtesorg kvar att bearbeta och det är viktigt att du tar dig den tiden och bearbetar och smälter sorgen i din takt.

hoppas försäljningen går bra så du får en bra grundplåt.

• Fred

Frågan är vad det är för fel i huvudet på din fru?

ha det bra shootking, ha en soft sommar.

Svar på tråden Det värsta sveket...