• Zink

Lågt blodtryck?

På inskrivningen för 2 veckor sedan togs en massa prover och kom då fram till att jag var torr och hade lågt blodtryck.

Nån som kan berätta mer om hur lågt det får gå, och vad jag kan göra för att höja det? Hur känner jag av det mer än att kroppen faller ihop och blir yr om jag reser mig för fort?

• Svar på tråden Lågt blodtryck?
  • Zink

Hb, är det järn?

Jag behövde inte i dagläget tillsätta järntabletter, men skulle troligen behöva senare.
    Men jag är rädd att min mage tar helt stopp av det, då jag redan nu varit jätte trög i några veckor

• flingflong

Zink: Det borde det göra men om det inte blir bättre så kan du ju öka på med mer vätska.

Även om det sjunkit mer så är det inte farligt. Möjligtvis kan det hända att du svimmar, obehagligt men inget farligt.

Livet är för kort för att bråka
  • Zink

Har mina svett attacker något med blodtrycket att göra?

• elrovi

Det har säkert inte sjunkit så mycket mer, det bara känns så eftersom grynet i magen växer. Kommer säkert att kännas av mer och mer eftersom. Tycker 1 liter extra dryck utöver måltidsdryck låter lite, kläm i dig mer än så! och ät ofta!

• flingflong

Ok, de säger att blodtrycket kan bli som lägst vid mitten av graviditeten, sen brukar det bli bättre.

Livet är för kort för att bråka
  • Zink
    oj, visst. ska göra mitt bästa. Har en 50cl flaska med mig nu, som jag ser till att tömma 2 om dagen.

Om man räknar per dag: hur mycket vätska ska man då dricka?
  • elrovi

...och är du trög i magen skaffa lactulos el.dyl och ta lite dagligen *är magen glad är kroppen glad*

Svar på tråden Lågt blodtryck?