• Zink

Lågt blodtryck?

På inskrivningen för 2 veckor sedan togs en massa prover och kom då fram till att jag var torr och hade lågt blodtryck.

Nån som kan berätta mer om hur lågt det får gå, och vad jag kan göra för att höja det? Hur känner jag av det mer än att kroppen faller ihop och blir yr om jag reser mig för fort?

• Svar på tråden Lågt blodtryck?
  • elrovi

normalt 1½-2 liter/dag och är man gravid och lågtryckare som du får du nog säkert lägga till minst ½-1 liter till. Vet att det låter mycket, fixar det nog inte själv men eftersom du känner av trycket så mycket kan du kanske försöka iallafall?

• Zink

Tack för tipsen, lactulos är det inte det som är som ett sockervatten?

• elrovi

sockervatten? nja, nej...det är laxermedel...ser ut som sirap ungefär, smakar inte så vidare värst gott, lite sött. Kan annars rekommendera Forlax istället (tror det är receptfritt) är ett pulver man blandar i vatten, smakar ungefär som citrondryck. Får du i dig vätska samtidigt
    fungerar lika bra som Lactulos

• Zink

Det kan vara värt ett försök.
    Och så tror ja jag ska kila in på hälsokost å fråga efter Blodsaft, så kanske ja slipper järntabletterna. Tror inte man blir lika hård i magen av saften.

Elrovi: Forlax lät som ett bra preparat, men är det jätte laxerande?

Vill nog helst ha något som bara håller tarmarna i trim

• elrovi

det håller tarmarna i trim, inget annt. Löser upp det som är lite hårt, men du behöver inte rusa på toaletten

• Zink

Det låter ju kanon, vet du någon prisklass på det,och hur länge en förpackning räcker?

• elrovi

står så här i FASS:

3. HUR DU ANVÄNDER FORLAX
    Doseringsanvisning
    1-2 dospåsar per dag skall intas som en engångsdos på morgonen. Varje dospåse skall lösas i ett glas vatten. Forlax verkar inom 24-48 timmar efter doseringen.

Behandling med Forlax bör inte pågå längre tid än 2 veckor utan läkares ordination. Om symtomen kvarstår eller försämras efter 2 veckors egenvårdsbehandling bör läkare kontaktas.

Läkare kan förskriva Forlax för längre tid än 2 veckor.

Hör med din BM efter 2 veckor för säkerhets skull, men tror inte det är någon fara att du fortsätter om det fungerar bra.

• elrovi

såg nu att Forlax är dyrare än Lactulos, kanske du ville veta om?

• Cilla77

Jag har väldigt lågt blodtryck. Hade 90/50 när jag var hos barnmorskan för ett par dagar sen. Det hon sa till mig var att jag skulle dricka mera bara inget annat.

• Zink

Huvudsaken är att det smakar bättre, men hur mycket kostar det då?

• Zink

Inget är för dyrt om det kan få magen att må bra! Tack så hjärtligt Elrovi för all hjälp!

• strummer

Jag hade 80/50 vid inskrivningen. Har aldrig hört att det skulle vara negativt.

Svar på tråden Lågt blodtryck?