• Elsans

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Jag undrar också om AHA. Jag har röda fläckar, inte gropar. Hjälper det mot det? och hjälper det mot stora porer? Jag har tidigare gjort microdermabrasion, hudslipning, som inte hjälpte alls.

Charlotte87: jag tycker absolut att du ska äta din roaccutan-kur. En hudterapeut och dens produkter kan aldrig mäta sig med en hudläkare och dens produkter. Om md inte fungerar för mig ska jag ta mig till en hudläkare. Jag har inte så allvarliga problem att jag skulle få roaccutan men det finns ju receptbelagda krämer också. Lycka till!

• Elsans

Cullinan: Jag använder anti-aging serum nu för att min hy är så känslig men det fungerar inte det minsta så jag hade ändå tänkt satsa på något starkare nästa gång så då får det bli illuminating serum. tack för tipset!

• Elsans

luzorsus: jag tycker att det behövs en fuktcreme också. Alltså en rengöring, en behandlande produkt tex vit a plus illuminating serum, en fuktcreme och så behövs det helt klart solkräm också om du använder produkter med AHA i. Sen behöver ju inte allt vara md, tex solkräm och fuktkräm kan ju vara nåt annat märke.

• Elsans

Cullinan: Ingen aning, båda verkar ju jättebra.

En fråga: Var det i denhär tråden jag läste om att ha askorbinsyra i ansiktet för att dra ihop porerna? Någon som kommer ihåg? (nej, jag orkar inte kolla igenom hela tråden, kollade de senaste 5 sidorna och lessnade sen..)

Spänn av!
  • Elsans

Nix, det var inte här. sorry. hittade tråden.

Spänn av!
  • Elsans

cullinan: har du varit hos hudläkaren än? jag ska till en på måndag och är redan skitnervös.

Spänn av!
  • Elsans

Åh, spännanade! jag är nervös över att han ska tycka att mina problem är för lindriga för att skriva ut nåt. dessutom lät han liiiite arrogant när jag pratade med honom och bokade tiden men det kan jag leva med om jag får ett recept. Jag är också sugen på duac gel, har läst mycket bra om den, eller skinoren.

Spänn av!
  • Elsans
    luzorsus skrev 2007-06-12 22:11:08 följande:
    hittar inte duac gel på www.fass.se......finns det där eller?
    sök bara på duac.
    Spänn av!
  • Elsans

Augusit blomman: KAN man! va bra! då har jag ju ett alternativ om läkarn inte vill skriva ut nåt. Köper man det i vanliga affärer där?

Spänn av!
  • Elsans

augustiblomman: fint då ska jag kolla det när jag åker dit i sommar om det skiter sig på måndag.

IloveMater: ingen fara, jag är inte gravid, ammar eller planerar att bli gravid. och som jag skrev i den andra tråden så använder jag md nu och det har knappt hjälpt mig alls...

Spänn av!
Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr