AHA-behandling på salong för att få bort acneärr
cullinan: Åh, va spännanade! hoppas det går lika bra för mig!
cullinan: Åh, va spännanade! hoppas det går lika bra för mig!
Nu har jag varit hos hudläkaren och mitt första intryck var verkligen helt fel. han var helt underbar! han förklarade massor om hur akne blir och vad det beror på (och även att det man äter inte har det minsta med det att göra vilket jag också alltid har hävdat). dock blev jag lite nervös när han frågade vad mitt problem var och jag sa att jag har akne så sa han "har du"? men sen när han tittade noggrannare så höll han med och skrev ut differin och om det inte har hjälpt i typ augusti så ska jag börja med skinoren också som han också skrev ut. ska bli så spännande! dock så sa han också att akne är ett väldigt långtråkigt problem för det tar tid att bli av med då man inte behandlar den pågående aknen utan förebygger den framtida... hann dock inte hämta ut receptet idag så min första dag blir imorgon.
Det ska jag absolut göra! jag är också jätteotålig så jag måste verkligen skärpa mig så att jag inte börjar med skinoren också fast jag ska vänta ifall differin inte hjälper. han sa också att jag ska börja med att ha det varannan kväll och sen öka till varje, kan också bli svårt när man är så otålig som jag. Måste tvinga mig att tänka att det inte blir bättre av att göra det utan bara sämre.
använder du nån fuktkräm också? jag funderar på propyless från apoteket om jag blir torr vilket man ofta blir av differin.
Det låter bra, då ska jag köpa propyless också imorgon. jag tror inte att differin är starkare, snarare tvärtom. duac är väl antibiotika? det är inte differin. jag fick den för mitt problem är mest själva tilltäppningen av porerna, har pormaskar i typ hela ansiktet och det är det differin är bra mot.
Han sa ingenting om att det skulle vara ett antibiotika utan han pratade om A-vitamin. Det står ingenting i fass om att det skulle vara ett antibiotika heller så jag tror inte att det är det, blev dock osäker nu för det trodde nog jag också att alla var...
just det, det skulle man ju kunna. det har jag inte ens tänkt på att man kanske inte kan med antibiotikakrämerna. hur länge ska du ha din? läkarn sa att jag kunde räkna med att ha den i full dos iaf hela vintern och därefter bara några gånger i veckan. lång process!
Hjälper A-vitamin mot ärr också? hoppas verkligen det! Läste i en annan tråd att det var en som skulle bli tvungen att använda duac hela livet pga att det var hennes hy som var sån satt det skulle alltid komma tillbaka om hon skulle sluta. hennes hudläkare hade sagt det så då kan man nog ha antibiotikakrämerna hela livet också.
nu har jag köpt min differin och propyless. tror att jag ska fota processen, man blir så blind och tycker inte att det har hjälpt alls fast det kanske egentligen har det (som du hör är jag helt övertygad om att det kommer att hjälpa!)..
Hur lång är din duac-kur? jag skulle höra av mig till hudläkaren igen om det inte har hjälpt i oktober. Om det hjälper blir det somsagt full dos åtminståne hela vintern..
Oj, 2 månader. jag fick också 4 uttag på receptet och jag trodde jag skulle klara mig på det, lite väääl optimistiskt kanske...
thailandia: vilken känsla att äntligen ha fått sån hy, tänk att inte behöva sminka sig!
Jaa, verkligen! längtar! för det kommer vi att kunna när de här kurerna är över det är jag övertygad om!
aha, mina tuber är 60grams så då räcker de lite längre iaf.
cullinan: det sa hudläkaren jag var hos att det fanns en risk för att det kunde bli så men differin innan det blev bättre så det gäller kanske duac också.