• Elsans

AHA-behandling på salong för att få bort acneärr

Jag får nog acceptera att mina porer både på näsan och ut på kinderna kommer att vara små hål men det känns ok jämfört med att ha dem fulla med pormaksar, som f.ö syns väldigt bra på mig. pore minimizern har jag provat men vågade inte fortsätta eftersom mina porer täpps till så lätt för den lägger sig i porerna så det ser ut som att de minskas med det gör de inte så om det är det du är ute efter så fungerar den utmärkt, iaf på mig.

Iövrigt inget nytt förutom några nya finnar. Somsagt, akne är ett långtråkigt problem!

Spänn av!
  • Elsans

Förresten. vad använder ni för rengöring? har förstått att det inte har så stor betydelse men jag har använt neutrogenas blackhead elimination ansiktsvatten lite nu när min md-rengöring tagit slut och det svider så jävligt nu när jag blivit så superkänslig. Nån som kan rekomendera nåt som är bra även för nån som är känslig, torr stram och  svidig i ansiktet. gärna ett ansiktsvatten men inte nödvändigt.

f.ö har jag börjat med krämen varje dag nu, jag tjuvstartade 2 dagar innan jag skulle.

Spänn av!
  • Elsans

Nää, om man blir stram så är det nog inget för mig, är redan så stram i hyn. får ta en titt på apoteket imorron tror jag och se vad som finns där. jag är absolut nöjd med differin! Tycker mig se lite skillnad, är iaf mindre fet och så tycker jag att finnarna jag får försvinner mycket snabbare än förut. Tex superfinnen jag skrev om sist förvsvann på bara några dagar, sånna inåtvända brukar vara kvar hur långe som helst annars på mig. så somsagt absolut nöjd men har nog lite bråttom med att vilja se skillnad, har ju bara använt den i 2.5 vecka.

är du nöjd emd duac?

Spänn av!
  • Elsans

Jag tycker absolut att den är bra!  är supernöjd! dock får jag fortfarande också finnar men hudläkaren jag var hos (som jag f.ö nu i efterhand fått veta är överläkaren på hud här i uppsala, coolt!) sa att det skulle ta lång tid och jag skulle ju inte börja med den andra krämen förrns i augusti om jag inte märker nån skillnad och jag skulle ju inte höra av mig till honom förrns i oktober om jag inte sett nån skillnad av båda två så tydligen tar det lååång tid att de skillnad. Han sa också att det kunde bli en försämring och att det då är viktigt att inte ge upp. det gäller säkert duac också att det tar lång tid och att det kan bli en försämring innan det blir bra, men om du inte tycker att den känns bra kanske du ska ringa din läkare och höra vad den tycker iaf? trist att det inte känns bra!

Spänn av!
  • Elsans

Såg att jag skrev lite konstigt. han är alltså överläkare på hud på sjukhuset här i uppsala också, fast jag gick till honom privat.

Spänn av!
  • Elsans

Precis! läste just på huden.nu att det tar 3-4 månader med differin...

precis, skam den som ger sig! för mig känns dethär lite som sista utvägen. har provat typ allt förutom receptbelagda grejer känns det som så skulle inte dethär fungera och inte nästa grej jag får utskrivet heller så får jag nog leva med att se ut såhär... blä! blev alldeles nedstämd nu!

Spänn av!
  • Elsans

För mig går det skitdåligt! Får nya finnar hela tiden och de försvinner inte lika fort som förut, vill eg ge upp men intalar mig att det kommer bli bättre men att jag måste ge det tid. eller så tjuvstartar jag med skinoren snart. BLÄ!

Spänn av!
  • Elsans

Ja, det verkar så! stackars oss! Försöker intala mig att det kommer att fungera men att det bara kommer ta tid och det skulle ju vara värt det om man VISSTE att det hjälper men att det tar tid. Som det är nu kan jag ju ge det 3 månader och då fatta att det inte bara tar tid utan det faktiskt inte fungerar och det suger ju!

Läser hela tiden om folk som får bättre hy av solen och hudläkaren sa det också men det får verkligen inte jag, får du det?

Spänn av!
  • Elsans

Precis! pratade med en jobbarkompis igår som också har akne men väääldigt väldigt lindrig men det syns att hon har haft det värre. Hon berättade att det enda som har hjälp henne är yasmin p-piller. det har jag ätit i 1år nu utan någon förbättring öht Det absolut värsta måste ändå vara folk som själva inte ens har akne men ändå måste komma med tips på produkter. Tex om hur himla bra niveas krämer är som jag fick höra en gång av en tjej med helt perfekt hy. Hur intressant är det liksom att hon tyckte att nivea fungerade sååååå bra när hon inte ens har problem.

Får försöka tänka på att olika saker fungerar för olika personer för när jag läser på forum om differin så verkar inte så många ha blivit hjälpta av det.

Spänn av!
  • Elsans

Haha! clerasil, vilket skämt!

md fungerar int för mig öht.

Spänn av!
  • Elsans

För mig är roaccutan inget alternativ än så länge. Jag provar med differin (har du provat det förresten?) och om det inte fungerar kombinerar jag med skinoren. Hoppas på att det fungerar och gör det inte det så får jag se vad hudläkarns nästa drag blir men jag tror inte att min akne är tillräckligt allvarlig för att få roaccutan men vi får se somsagt.

Spänn av!
  • Elsans

Ja, jag har akne i ansiktet bara. Min akne består ffa av pormaskar och enstaka finnar vilket var anledningen till att jag fick differin utskrivet. Jag har dock bara använt det i snart en månad så nån direkt skillnad ser jag inte, fast endel dagar tycker jag att jag ser skillnad och sen nästa dag har jag fått 3 nya finnar men jag hoppas på att det fungerar. Börjar med skinoren också i augusti om jag inte fått någon effekt och det verkar som att det kommer bli så.

Spänn av!
  • Elsans

Jag vill jättegärna se bilder!

Spänn av!
  • Elsans

Tyvärr vet jag inte vad man kan göra för att bli av med ärren. Hur blev du av med (nästan alla) finnarna?

Spänn av!
  • Elsans
    Meli o Neo skrev 2007-07-15 20:58:08 följande:
    Jag kan lägga ut före- och efterbilder i mitt galleri om nån vill se.
    wow vilken skillnad!!! alltid härligt med solskenshistorier! en helt OT-fråga: var har du köpt din soffa? är i soffköpartagen och har inte lyckats hitta nån än.
    Spänn av!
  • Elsans

amisha: ok

5000!! det var ju skitbilligt! ska ta en titt på ikea. tacK!

Spänn av!
  • Elsans

Nu har jag köpt ACOs ansiktsvatten och det verkar bra. Svider inte alls som neutrogenas. I övrigt inget nytt, ser fortfarande inte mycket skillnad och har använt differin i exakt en månad idag. åker snart bort i en vecka, ser jag fortfarande inte mer skillnad än såhär när jag kommer tillbaka så börjar jag med skinoren också. Hur går det för er andra?

• Elsans

Indianica: nää, det tar 3-4månader innan man ska se resultat. hudläkarn sa att jag skulle börja med skinoren i augusti och det är ju ganska snart. Nää, du har rätt jag ska skärpa mig och inte vara så otålig! trist med allergireaktion!

Meli o Neo skrev 2007-07-19 09:18:55 följande:
    Själv sitter jag här och är förvånad! Har fått flera nya finnar, bölder! Jag som varit aknefri i över en månad och inte ens avslutat behandlingen. Vadan detta nu? Suck.
    Oj, va konstigt!!
  • Elsans

Blä! jag är tvungen att pausa med differinet. Jag är ständigt knallröd och det svider hela tiden i ansiktet. Hudläkarn sa att det kunde bli så och då måste jag sluta ett tag och sen börja om med varannan dag. Solen på Bornholm gjorde inte direkt saken bättre heller trots solskydd. Jag ska nog köpa en solskyddsfaktor 50 nu...

• Elsans
    olpansfamilj skrev 2007-07-31 08:01:58 följande:
    har cullinan avslutat sitt konto???
    Det tror jag inte, hon har inte varit här på ett tag bara.

Urk, för mig går det både bra och dåligt. Jag har fått en pigmentfläck i pannan (går de att få bort på nåt sätt?) vilket jag är rätt säker på beror på differin+sol, trots mds skit-solkräm. Jag var hos hudterapeuten idag som inte gjorde annat än att prata om vilka produkter jag skulle behöva nu när min kräm har förstört min hud så och att krämen var helt fel för mig för krämer med A-vitamin hade DE i  sina ålderskrämer. Jag tycker absolut inte att krämen har förstört min hud, jag är känsligare och huden känns skör men den är absolut inte förstörd. jag förstår inte hur hon kan tro att jag tror mer på henne än en läkare. Hon fick ju dock väldigt mycket vatten på sin kvarn när hon såg min pigmentfläck.

Jag var där på en porrengöring och när hon hade klämt klart, vilket gick mycket snabbare än det brukar göra, sa jag att det verkar som att krämen fungerar eftersom det gick så fort. Då sa hon att hon inte ville klämma mer pga att min hud är så känslig men att det fanns massor att klämma men hon ville ta lite i taget. först blev jag lite sur (sa dock såklart inget, feg som jag är) eftersom det var klämningen jag var där för men när jag kom hem såg jag att det typ inte finns några pormaskar kvar.

blä! att det ska vara så svårt att hitta en bra hudterapeut! hur går det för er andra?
Svar på tråden AHA-behandling på salong för att få bort acneärr