• Mikka82

Jä*la Telenor!!!

Usch...jag blir så irriterad på detta! Måste bara få skriva av mig. Idag fick jag ytterligare en räkning från telenor där jag ska betala för ett abbonemang som ska ha gått ut den 23 mars. I början av februari så ringde det en tjej och frågade om jag var nöjd och ville fortsätta med abbonemanget efter den 23:e mars, jag svarade att jag inte var nöjd och att jag inte ville ha kvar det. Sedan frågade hon om jag ville göra en ändring och få 10 öre i rabatt/minut, men jag svarade att jag inte använde kortet alls då det inte fungerar så bra så några ändringar behövdes inte göras. Ca en vecka efter det så kommer ett brev om att dom har gjort just denna ändringen IAF! Jag ringer då upp till telenor och frågar varför dom gjort ändringen, men får inget svar på detta. Iofs så tyckte ju killen jag pratade med att det inte gjorde nåt om jag inte använde kortet och ringde med så han skulle slippa ändra om och så. Jag gick med på att det var väl OK men att dom kunde lyssna på vad man sa hädanefter. Frågade även nu om abbonemanget skulle stängas av den 23:e mars automatiskt och det skulle det göra sa han! Nu har det kommit 2 räkningar på kortare tid än en vecka med förseningsavgifter och pappersfaturaavgifter som ska betalas + abbonemanget. Nu blir jag riktigt irriterad och ringer upp och frågar vad det är frågan om! Tjejen jag pratar med berättar att dom inte har fått in en uppsägning av abbonemanget med mera... VA!!!! Det skulle ju skötas automatiskt. Vi tjaffsade ett bra tag men det enda hon kunde göra var att jag fick slippa betala summan det skulle kosta att stänga av abbonemanget nu men räknignarna var jag tvungen att betala! ALDRIG MER att jag tänker ha med telenor att göra. Sugföretag!!!!!

• Svar på tråden Jä*la Telenor!!!
  • StefansÄrta

GravidMalin:

Jag har också Telenor och jag är jättenöjd.

Enda som jag kan tycka är viktigt när man har med diverse abonnemang och dyligt att göra är att vara tydlig. Vill man säga upp något, gör det skriftligt. Vill man göra ändringar så be dom skicka förslag skriftligt för påskrivning.

• tymamma

hatar också telenor!!!!!!!!

• xenaa

jag förstår din frustration. det hända samma sak med min bror. men grejen var den att man ska tydligen säga upp abonnemanget skriftligt. Alltså du skrev på ett pappaer att du säger upp de coh undertecknar det.

Han hade samma problem han hade "sagt upp" abonnemanget genom telefon men de de "glömde " att säga var att han måste säga upp de skriftligt.

han vart skit arg och ringde och skällde ut dom.
    så de är de du kanske ska göra. annars kommer de att fortsätta skicka räkningar, grejen är den att i slut ändan så har de "rätt" för det ska tydligen stå i kontraktet att man ska säga upp det själv.

riktiga idioter är dom på telenor.

♥Är i v.36 - BF 16 juni - 34dagar kvar♥
  • Mikka82

xenaa: Skällt har jag redan gjort som en galning! Hon SA nu att hon skulle stänga av abbonemanget from idag, så vi får hoppas att dom gör det! ÄVEN OM det står så i kontraktet och jag kanske har missat det så tycker ju jag att deras anställda inte ska sitta i telefonen och säga en sak som inte stämmer!!! Det är såklart att jag lyssnar på det när jag inte vet annat.

• Mamman med två pojkar

Hej,
    jag har också haft mycket problem med Telenor och har sagt upp abbonemanget i förväg och ska betala in resterande på nästa faktura.
    Comviq har fått ta över numret och det abonnemanget börjar gälla 21 maj, hoppas att allt funkar som det ska för lite orolig blir man när jag läser att det blivit fel om man gjort det via telefon.
    Men det ska inte bli några problem hoppas jag för då blir jag skogstokig!Har suttit timmar med eländiga Telenor *suckar*.

• Mikka82

Mamman med två pojkar: Har ni haft dålig täckning??? Hoppas att det löser sig för er den 21:a och att allt funkar.

• Mamman med två pojkar

Mikka82:
    Täckningen är under all kritik, jag bor i Stockholmsområdet och har 1 "pinne" eller ingen täckning alls inomhus och utomhus har det varit 2 "pinnar" ibland.
    När någon ringer till mig och jag är hemma så måste jag gå ut på balkongen eller så bryts samtalet.
    Droppen var när de ringde från dagis och min son hade ramlat och skadat huvudet, det jag hörde var skadad...huvudet...vårdcentralen, sen lade det av. Skitabonnemang!
    Har pratat om och om igen med Telenor som skyller på att de kanske inte har någon mast i närheten där jag bor, om jag bodde i norra Nikkalaukta skulle jag förstå problemet men inte när man bor i Stockholm.
    Har du också haft dålig täckning?

• Mikka82

Mamman med två pojkar: Ja, dålig täckning samt att så fort det blåser lite så står det "begränsad service" och kan bara ringa sos-samtal. Och så kan det stå så i 3 dar!! har också ringt in och frågat varför och jag har fått exakt samma svar som du. Men det konstigaste är ju att det har varit sådär oavsett när jag bodde i eskilstuna eller i Tärnsjö, där jag bor nu! Har dom inga master någonstans då eller? Min gamla pojkvän (som fortfarande bor i eskilstuna) hade samma problem samtidigt och han fick som svar i telefonen "då kanske du inte ska ha det här abbonemanget" men hur lätt är det då när man har bundit upp sig i 18 månader!!! Nej, aldrig mer telenor!

• emet

Det de inte säger är att de "måste" får en skriftlig uppsägning jag har nu för vana att faxa eller skicka per brev min uppsägningar, spara kopian och ha koll på att få en bekräftelse. enklare i slutändan så... men visst fan blir man arg på dem!

• Mamman med två pojkar

Jag har ÄNTLIGEN lyckats "göra slut" med Telenor och kommer att vara kund hos Tele2 från 24 maj.
    Jag började ana oråd när jag läst här och dubbelkollade med Telenor om allt vi pratat om skulle gå igenom, det fanns ingen beställning på nummerflytt eller avslut fast jag pratat med dem om det hur många gånger som helst!
    Höll på att explodera i molekyler, satt hela förmiddagen med Telenor och nu är det över,krävde att få det skriftligt på min mailadress för att ha om de börjar klanta sig igen.
    En stor fet tumme ner för Telenor.

• mjuik

Om man läser kontraktet man skriver på när man tecknar avtal står det att man har tre månaders uppsägningstid.

Några rader under står det att det inte gäller vid särskild bindningstid.
    Telenor försökte få mig att betala tre månader extra för att jag inte sagt upp i tid.
    Jag vägrade och hänvisade till den särskilda bindningstiden. Mitt abonnemang var på 12 månader och det anser jag är särskild bindningstid.
    De gav upp ganska snabbt och jag behövde inte betala mera. De mumlade något om att jag hade ett särskilt kontrakt. Ren bullshit men jag slapp betala.

Har man köpt en vara på bindningstid tycker jag absolut inte att det ska fortsätta gälla efter att bindningstiden är slut.

• Mamman med två pojkar

Mikka82:
    jag fick samma svar som din pojkvän, att jag nog inte ska ha Telenor.
    Bra marknadsföring...
    Så den killen hjälpte mig med att öppna upp numret så att Tele2 kunde ta över och skulle ordna en slutfaktura, när jag hittade den här tråden så började jag som skrivet ana oråd och kontaktade dem igen och inget var gjort!
    Fick dra hela baletten igen för en annan tjej som hjälpte mig i förmiddags.

• Mikka82

Mamman med två pojkar: Hoppas att det löser sig för dig den är gången! Bra att du bad om att få det skickat till din mail, då har man nånting att komma med iaf. annars blir det ju bara ord mot ord och man förlorar ju alltid mot företag!

• SystraMi

Har också Telenor och är missnöjd. Fick för ett par månader sen en lapp hem där det stod att de bköd alla sina kunder på att ringa gratis till alla telenorabonnemang. 'Vad bra' tänkte jag eftersom jag nästan alla jag ringer med mobilen har Telenor. Så jag knappade in koden man skulle ange och fick en bekräftelse på sms. Och helt plötsligt är mina fakturor på 100-150kr mer! Jag har försökt prata med kundtjänst men de "förstår inte vad det är som är fel" och när jag säger att mina fakturor är mkt högre nu när det egentligen borde blivit minder får jag svaret "men vad är det du tycker är högt?".
    Jag har gett upp och ska byta till Tele2 så fort det här abonnemanget gått ut.

• SystraMi

Och nu såg jag på "mina sidor" att jag betlar 20:- för pappersfaktura fastän jag har e-faktura

• StefansÄrta
    Mikka82 skrev 2007-05-16 08:50:49 följande:
    Kostar det nånting att avsluta ett abbonemang???
    Nej det kostar inget extra att avsluta ett abonnemang. Tänk bara på att det oftast är 3 månaders uppsägningstid...
  • Mamman med två pojkar

Jag fick säga upp mitt på en gång mot att jag betalar vad som består av abonnemanget, alltså 99 kr (som jag betlade i månaden) multiplicerat med antal månader som jag har kvar, tror det är fyra eller fem.
    Behövde inte tre månaders uppsägningstid.

• Mamman med två pojkar

tillägg:de skickar en slutfaktura på hela summan.

Svar på tråden Jä*la Telenor!!!