• middiz

Brudbukett

Hur mycke betalade ni för eran bukett?

• Svar på tråden Brudbukett
  • Armine

960 kr betalade jag. Bild finns i galleriet.

• Axels och Annies mamma

900 kr, bild finns i galleriet.

Lev livet nu, imorgon kan det vara för sent!
  • Bonus

Jag gjorde min själv.. ca 300 kr

• Mirakel händer

Vi betalde 850 kr på blomsterlandet. Men då ingick 2 st näbbbuketter, 1 st blomarband till tärnan och Blomnål till brudgummen, bestman och ringbäraren. Vi fick lite rabatt eftersom vi känner en som jobbar där skulle gå på 1500 annars. Detta var 2003.

Brudbuketten

♥♥♥ Längtar ♥♥♥
  • principisessan

Är inte gift själv men utbildad florist och brukar göra mina vänners brudbuketter.. bara blommorna brukar kosta ca 500-1000 kr beroende på vad det ska vara i (tex orkideér är ju dyra) Men beställer du från en butki så brukar det gå på ungefär 1500 kr och uppåt, beroende på vart du bor och vad du ska ha för blommor.

• middiz

va fina!!

man kanske skulle göra den själv! känns som om man tjänar massor på det!
    det kanske blir lite stressigt bara, ska ju göra tårtorna själv med!

• middiz
    m u m i n skrev 2007-05-15 11:38:16 följande:
    Är inte gift själv men utbildad florist och brukar göra mina vänners brudbuketter.. bara blommorna brukar kosta ca 500-1000 kr beroende på vad det ska vara i (tex orkideér är ju dyra) Men beställer du från en butki så brukar det gå på ungefär 1500 kr och uppåt, beroende på vart du bor och vad du ska ha för blommor.
    jag ska ju ha blåklockor, rosa och vita rosor så jag antar att det kommer bli ganska dyrt då!
  • Cailleach Beine Bric

Betalade 1200 för brudbukett, tärnbukett, 2 näbbuketter och 2 blomnålar till brudgum och best man. (-04)
    Tror att själva brudbuketten gick på 950. Hade beställt i förväg och fått ett pris, men sedan visade sig rosorna kostade det dubbla eftersom det var alla hjärtans dag. Jag fick dock det pris jag blivit lovad!

• principisessan

alltså.. för att tydliggöra så brukar det går på 500-100 kr totalt för bara blommorna men då har jag räknat in corsage, tärn och näbbuketter.. inte bara brudbuketten

• principisessan
    middiz skrev 2007-05-15 11:40:02 följande:
    jag ska ju ha blåklockor, rosa och vita rosor så jag antar att det kommer bli ganska dyrt då!

inte nödvändigtvist, beror som sagt på vart du bor.. rosor är ju rät vanligt i buketter så det är ju inte så dyra blommor.

Svar på tråden Brudbukett