• middiz

Brudbukett

Hur mycke betalade ni för eran bukett?

• Svar på tråden Brudbukett
  • middiz
    Cailleach Beine Bric skrev 2007-05-15 11:40:09 följande:
    Betalade 1200 för brudbukett, tärnbukett, 2 näbbuketter och 2 blomnålar till brudgum och best man. (-04)Tror att själva brudbuketten gick på 950. Hade beställt i förväg och fått ett pris, men sedan visade sig rosorna kostade det dubbla eftersom det var alla hjärtans dag. Jag fick dock det pris jag blivit lovad!
    va det en lite större blomhandel eller en lokal?
  • Bonus

jag hade 30 rosor mellan storlek och 10 vita liljor. gröna strån.
    Gjorde en provbukett innan för att se om det var svårt och att jag skulle bli nöjd!
    Var inte svårt att göra hade aldrig gjort någon innan.

• middiz
    m u m i n skrev 2007-05-15 11:42:20 följande:
    inte nödvändigtvist, beror som sagt på vart du bor.. rosor är ju rät vanligt i buketter så det är ju inte så dyra blommor.
    jag va o kollade om man kan få blåklockor i buketten i juni o det kan man men det kostar därefter sa dom, visserligen va det en vääldigt dyr affär med!
  • jmmm

ni vet om att de betyder otur att göra sin egen bukett va?

• middiz
    Bonus skrev 2007-05-15 11:43:05 följande:
    jag hade 30 rosor mellan storlek och 10 vita liljor. gröna strån.Gjorde en provbukett innan för att se om det var svårt och att jag skulle bli nöjd!Var inte svårt att göra hade aldrig gjort någon innan.
    ja men så svårt kan det ju inte va igentligen? jag tror absolut att man kan göra en minst lika fin som en köpt!
  • Jossebell

betalade 800kr för armbukett och corsage 2 eller 3 minns inte. bandet till buketten hade jag dock köpt själv i sybehörsaffär som jag absolut vill ha.

resultat finns här soderstrom.has.it

• middiz
    jmmm skrev 2007-05-15 11:45:11 följande:
    ni vet om att de betyder otur att göra sin egen bukett va?
    seriöst?? attans!
  • principisessan
    middiz skrev 2007-05-15 11:44:05 följande:
    jag va o kollade om man kan få blåklockor i buketten i juni o det kan man men det kostar därefter sa dom, visserligen va det en vääldigt dyr affär med!
    Okej, kolla runt i andra butiker också.. om ni har nån butik med lite billigare blommor så kan du säkert komma ner mycket i pris.. Vet att en butik här i stan tog 55 kr för en Calla medan en annan tog 15-20 kr..
    Om du ska göra din egen bukett kan du ju plocka egna blåklockor också.. kolla bara ut nåt bra ställe innan så du vet vart du ska hitta det 
  • middiz
    m u m i n skrev 2007-05-15 11:46:32 följande:
    Okej, kolla runt i andra butiker också.. om ni har nån butik med lite billigare blommor så kan du säkert komma ner mycket i pris.. Vet att en butik här i stan tog 55 kr för en Calla medan en annan tog 15-20 kr.. Om du ska göra din egen bukett kan du ju plocka egna blåklockor också.. kolla bara ut nåt bra ställe innan så du vet vart du ska hitta det 
    ja du har helt rätt!  det kan skilja massor  i pris!  ja det finns en typ av stora blåklockor man kan odla själv.. kanske skulle göra så!
  • Cailleach Beine Bric

Det är en liten blomsterhandel ( Jag vet inte om de ingår i något större sammanhang - den heter Finesse Blommor AB). I stan finns även 2 Interflora-butiker, men de var båda betydligt dyrare.

(bild finns i mitt galleri - dock ej enbart på buketten)

Svar på tråden Brudbukett