Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Hejsan Hoppsan!
    Såklart att man vill vara med här bland sommarbarnen - räknas slutet av maj som sommar eller vår

Maj:
    Lyllo BF 12/5
    Majken BF 31/5

Juni:
    A lie BF 11/6
    Decemberflicka BF 12/6
    Genetrix BF 14/6
    LabLover BF 20/6

Juli:
    Mab79 BF 17/7

• Majken

Hoppsan...vad mycket nya pinglor som hittade hit när vi startade fortsättningen på den förra tråden
    Välkomna ska ni vara

Lyllo:
    Sömnen är ett gissel just nu, tycker jag. Är vaken flera timmar/natt och ligger och vänder o vrider på mig. Just inatt gick det väl lite bättre - kanske beror det på att jag tog till mig tipset om att ha en kudde mellan benen

Börnen:
    Ang. sammandragningar, så bör du nog kontakta din BM för säkerhets skull. Jag har ganska mycket sammandragningar, särskilt när jag varit ute med vovven, de gör inte vrålont men det är ganska obehagligt. Ska ta upp det med min BM på fredag.

Jag pratade med en kompis igår, som sa att hon läst i Mama-tidningen att man INTE skulle basta när man var gravid?? Har ni hört det också?
    Hmm, vi som bastar ganska ofta nu när den äntligen är klar!

Hon hade läst att man inte skulle höja sin egen kroppstemperatur - men varför visste hon inte riktigt. Nå´n som läst detta i den tidningen eller?
    Jag ska ta upp det också på fredag, men å andra sidan sitter jag ju inte där inne och pressar, utan njuter bara av att få bli lagom varm samt känner mig avslappnad av att se flammorna från elden spela på väggarna. Hoppas att det är OK - för det är ju det enda roliga vi har här på landet nu i vintermörkret

• Majken

Lyllo:
    Det är precis så jag har resonerat innan, så ag tar dig nog på orden och bastar på med sunt förnuft

Damon:
    Jag är också arbetslös just nu...ska till BM på fredag och begära moderskapsintyget. Är det massa papper från fack och så som ska in menar du?

• Majken

Damon:
    Tack för upplysningen - kanske ska ta tag i det redan nu då, så att det inte blir en massa strul, vilket ofta händer med A-kassan tycker jag!

• Majken

Hälsar ytterligare några nya Välkomna till tråden och passar på att uppdatera listan lite

Maj:
    Lyllo BF 12/5
    Majken BF 31/5

Juni:
    VildaMaria BF 4/6
    A lie BF 11/6
    Decemberflicka BF 12/6
    Damon BF 12/6
    Genetrix BF 14/6
    LabLover BF 20/6
    Kardemumman BF 21/6
    Mayra BF 25/6

Juli:
    Mallemalou BF 7/7
    Mab79 BF 17/7

• Majken

Hejsan på er tjejer!
    Helt otroligt vilken aktivitet det är härinne och vad många "nya" som hittar hit nu...

Längtar som bara den till i morgon, då vi äntligen ska gå på vår första kontroll hos BM sen inskrivningen. Jag är ju nu i v 24+1, så det är ju typ 14 v sedan inskrivningen. Det ska bli spännande att höra Mini-Myrans hjärtljud

Maj:
    Lyllo BF 12/5
    Majken BF 31/5

Juni:
    VildaMaria BF 4/6
    A lie BF 11/6
    Börnen BF 12/6
    Decemberflicka BF 12/6
    Damon BF 12/6
    Genetrix BF 14/6
    MissIsola BF 14/6
    LabLover BF 20/6
    Santis BF 20/6
    Kardemumman BF 21/6
    ElinN BF 24/6
    Mayra BF 25/6

Juli:
    Rebeccaa BF 5/7
    Mallemalou BF 7/7
    Mab79 BF 17/7

• Majken

Tjenare mina pingelvänner!
    Välkomnar alla nya

A lie:
    Fy vad trist med dina svärföräldrar . Själv har jag en svåger (makens äldre bror) som kommer in i perioder av konstant drickande, då lämnar han familjen i 4-10 dgr och bara super *suck*. Nu händer det som tur är inte så ofta, senast tror jag att det var i Juli. Men å andra sodan blir han så där äckligt otrevlig vid dessa tillfällen, gapar och härjar, framförallt på sin mor (dvs min svärmor). Hoppas att det ordnar upp sig gumman

Egofakta:
    Idag har jag varit hos BM
    Det kändes riktigt bra (fick ju lite negativt intryck vid inskrivningen), hon var jättegullig idag!
    Sedvanliga kontrollen - hade gått upp ca 4,5 kg Trodde att det skulle vara MYCKET mer!!

Annars var precis allt bara bra, behöver inte äta järntillskott ännu iallafall - hade ett Hb på 123 och ett socker på 4,3.

Mini-Myrans hjärtljud låg på 144 sl/min och mitt symfysmått var 25 cm (lite högre än kurvan - vilket var vanligt för omföderskor)

Ska få gå på lite förberedande förlossnings-samtal pga min rädsla för smärta, hon (BM) jobbar med den typen av samtal och tyckte att vi skulle gå igenom min förra förlossningsjournal samt prata igenom hur vi vill ha vår nästa förlossning. Det har ju hänt en del på den fronten sen jag födde barn för 14 år sedan

Fick mitt moderskapsintyg samt papper om föräldraförberedelsegrupp - ja, det var helt enkelt riktigt trevligt att få komma dit igen och jag ser redan fram emot nästa besök, som blir om ca 4v.

Maken huserar i köket just nu och ikväll blir det kryddstark kräftpaj, sallad och bröd - MUMS!

Ha en fantastisk kväll pinglor och ursäkta att mitt inlägg blev ganska långt
    nästa förlossning

• Majken

Ehh, var kom "nästa förlossning" i från???
    Ursäkta mig

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas