Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

"Hej mitt vinterland - trall la la la"

Vaknade kl 02.40 inatt och var tvungen att gå på toan (som ni kanske vet ligger i ett annat hus- läs min presentation), klev min vana trogen i träskorna och stegade ut.....och sjönk ner med hela foten/skon i snön
    Oj, det var nog 10-12 cm snötäcke på backen, så det var bara att vända och kliva i gummistövlarna istället - hur kan man BO såhär egentligen??!! Hoppas verkligen att man lär sig uppskatta det nya huset sen?

Det blir nog garanterat en bastu ikväll - mannen lär väl rulla runt naken i snön, den galningen , själv hoppar jag nog över just den detaljen *ler*

Damon:
    Håller tummarna för att huset blir ert - om ni vill ha det!

A lie:
    Ska ni vara med i nå´n budgivning eller hoppar ni detta hus?

Kardemumman:
    Jag tror att jag är bilexperten i vår familj *ler* för de sista bilarna vi har köpt så är det JAG som får leta, kolla prislägen osv.. Mannen min är inte såå intresserad av bilar utan lägger hellre både tid och pengar på sina motorcyklar.
    Nu kör vi en Volvo v40 men inser att det kommer att bli trångt med både hund och barnvagn där bak så vi (läs JAG) kommer nog att börja kolla runt lite igen...*suck*
    Men först får vi se till att huset står klart och kolla över hur ekonomin ser ut efter slutplaceringen av bostadslånen, det kanske blir så att vi får åka v40 restan av livet??

Ha en skön söndag hälsar Majken från ett "insnöat" Östergötland

• Majken

sugarbaby:
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med magbild men jag kan säga att jag inte mådde så himla bra i v 16, hade en jobbig period av illamående så jag åt Postafen och av dom blir man ju astrött så nu när jag tänker tillbaka, så tror jag att jag mest sov och tyckte synd om mig själv

Hoppas att du mår bättre än så?

• Majken

A lie:
    Ok, vad synd! Visst undrar man ibland över varför en del hus är så "felplacerade" på tomten? Det har hänt oss flera ggr innan, när vi letade hus - nu har vi ju förmånen att själva bestämma på ett ungefär VAR på tomten vi vill ha vårt hus!
    Eftersom vi vill bo kvar i stugan som ligger på tomten så måste vi ju självklart anpassa oss efter det, men det känns som om det kommer att bli jättebra ändå

• Majken

sugarbaby:
    Oroa dig inte...din mage kommer fortare än du anar
    Med tanke på att det är 15 v kvar för min del så kan jag säga att....njut av din platta mage, för det är inte bara kul när den blir stor!
    Man är osmidig, den är i vägen ibland, man spiller ALLTID på sig på kläderna över magen och den gör faktiskt lite ont emellanåt när den växer och töjer ut sig...

Nu låter det som om jag bara gnäller - det är jättemysigt också, men det är inte alltid skitkul att ha denna mage som bara blir större och större och STÖRRE & STÖRRE.....(tycker iallfall JAG)

• Majken

Kardemumman:
    Jag garanterar att jag verkligen försöker hålla mig - det är ingen höjdare att tassa ut mitt i natten vill jag lova *suck*

Själva huset har vi ju inte ens börjat med ännu...Det är min pappa som har byggfirma och ska hjälpa oss och han var fultecknad med jobb fram till vintern/våren när vi hittade tomten så det är bara att vackert vänta...
    Vi drar igång alldeles i början av april så om 2 månader är det ju faktiskt på G...

Under tiden så har vi ju röjt en del på tomten, byggt om en gammal gäststuga till en vedeldad bastu samt byggt ett stort dubbelgarage - det finns en del bilder från dessa byggen, men det kanske inte är så kul för andra att se, så därför har jag inte lagt in dom i galleriet.
    Men om du gärna vill - så kan jag väl försöka fixa till det?

• Majken

Kardemumman:
    Vi kommer att bygga ett hus i lösvirke, som vi varit med och planerat planlösningen på själva
    Har ingen scanner så jag kan tyvärr inte lägga in nån bild på ritningen.

Det blir en 1-plansvilla på ca 140 kvm med groventre´+ tvättstuga i en egen utbyggnad på gaveln, ett allrum/arbetsrum/gästrum, ett sovrum (till tonåringen) samt badrum/wc i ena delen på huset. Sen kommer stort kök (25kvm) och v-rum i "mittendelen" och i andra gaveln blir det vårt sovrum, bebisrum och wc/dusch.

Vi har ju dessutom ett x-tra hus på tomten som är byggt 2002 och innehåller ett sovrum (framtida gästrum) ett förråd och wc/dusch som ligger i anslutning till bastun)

Så det känns som om det kommer att bli perfekt utifrån våra behov och önskemål

• Majken

Hejsan tjejer!
    Har haft strul med att komma in här på FL i 2 dgr *suckar högt & ljudligt*

Ser dock att det varit full aktivitet under min ofrivilliga frånvaro och det är så kul att läsa om hur ni har det med diverse kroppsvätskor (flytningar, spyor osv.. ), blandat med mysiga Alla Hjärtans Dag-upplevelser

Ska snart bege mig runt på en resa i era krypin och kolla in gallerierna, de verkar oxå ha strulat?

I måndags (Alla Hjärtans Dag) fick våra grannar sin bebis (BF 17/2), det blev en liten (stor) kille på 4470 g och 53 cm och mamman ville hem så fort som möjligt så igår fick vi snusa på den 30 timmar gamle killen
    Snacka om att man längtar och vill ha sin egen Mini-Myra här NU!!!
    Fast ändå inte...det är ju lite väl tidigt om den skulle få för sig att titta ut nu, men åhh vad mysigt det är att få hålla en så liten och bara smeka försiktigt med läpparna på den mjuka hjässan - de luktar ju så gott!!

Tidigt i morse vaknade jag med ett ryck av att det kändes som om min hö vad hade förminskats till hälften - AJ, vilket satans kramp jag fick , försökte resa mig upp men det var stört omöjligt - jag bara kved i den minut det höll i sig....Hoppas verkligen inte det blir ett ständigt återkommande problem varje natt för det gjorde helvetiskt ont

Mab79:
    Du är den ende jag kommenterar idag och jag håller tummar & tår för att ditt UL blev en härlig upplevelse och väntar med spänning på att få höra om de såg en tjej eller kille därinne??

Nu ska jag gå på bildutställning i era gallerier!
    See you later

• Majken

Helt otroligt vad "gravida" alla ser ut nu
    Har kikat in hos: Dec-flicka, Börnen, Missiola, Mab79, A lie, Damon och Kardemumman och ni är så himla fina allihop

Jag är ju inte alltid helt överens med hur min kropp växer sig allt större, man ska ta en ny bild snart och delge er hur stor jag blivit

• Majken

Mab79:
    GRATTIS till att ha en kille därinne vad skönt att allt såg bra ut!!

• Majken

Hej svejs...

Hoppas ni mår bra allihop?
    Idag vaknade jag till när maken åkte till jobbet vid 05-tiden och insåg att jag sovit hela natten - inte ett enda toabesök (!) Somnade genast om och sov tills kl ringde 07.20!!! Fortfarande utan att ha kissat sen 22.30 i går kväll - GUD så skönt!!
    Har känt mig så utvilad idag och har storstädat vårt lilla hem så nu är det skinande blankt här hemma.

Mina föräldrar kommer på middag idag och vi ska diskutera slutplanerna på huset för om 1½ månad sätter vi ju grävskopan i backen...

LabLover: Vilken man.... *ska genast låta min man läsa hur riktig romantik ska upplevas*

Mab79: Vilka fina UL-bilder!

Mini-Myrans hjärtljud låg på 144 sl/min sist vi lyssnade så enligt "skrocken" så bär vi en flicka då? Jag lade ju ut en bild på magen här på FL för en tid sedan och det var en STOR majoritet som gissade på flicka - så vem vet...det kanske ligger en liten Malvina därinne?? (det är namnet som toppar listan just nu)

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas