Inlägg från: Malin med Tim |Visa alla inlägg
  • Malin med Tim

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

*Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas växande magar del 2*

Öppnar den nya tråden med en liten invigningsfika - Välkomna!

Vad är då detta för tråd? Vi är ett gäng Deluxpinglor som väntar barn till våren och sommaren och som följer varandra under graviditeten. Vissa har hängt med redan från "Planera barn" forumet och vissa pinglor har hoppat in i tråden under loppets gång! Här är alla välkomna! Gammal som ny.

Så välkommen att prata om allt som händer i och runt kroppen under graviditetens nio månader.

• Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas
  • Malin med Tim

Hej å välkomna till den nya tråden!

Börjar med att bara lägga in mitt namn på listan så får alla som vill vara med själva skriva in sig om de vill tillhöra sommarlistan:

Mab79 Bf 17/7

Kram å hoppas att denna tråd blir bra och att alla andra pinlor i alla andra kommer förbi på fika lite då och då. Så lovar vi att svara på era eventuella frågor!

• Malin med Tim

LabLover:Välkommen så här på morgonen!

Vi kanske ska fylla i månader oxå det glömde jag

LabLover:Välkommen så här på morgonen!

Juni:
    LabLover: BF 20/6

Juli:
    Mab79: BF 17/7

Decemberflicka: (Från förra tråden) Kul å få se bebben igen! Måste känns bra! Blev lite nyfiken på lägenheten, fastnade det några bilder i digitalkameran som du hade med dig?

Börnen: (från förra tråden): Läskigt med sammandragningar! Har tyvärr ingen erfarenhet att dela med mig av. Vill dock passa på att gratta till eventuell lägenhetsförsäljning och blivande lägenheten.

Nu måste jag jobba lite, hej!

• Malin med Tim

Hjälp! Vem vill tälta i trädgården? Låter verkligen inte kul att det ska behöva gå så långt! Själv vaknade jag klockan tre efter mardrömmar om FL och den nya tråden! Sen låg jag halvvaken fram till 5 och kunde inte riktigt släppa alla inläggen på FL hihi. Annars vaknar jag när jag hamnat på höger sida å benet domnat.

Själv är jag i vecka 18 nu lite efter er andra men så är det ju.

Hej

• Malin med Tim

Angående bastu och bubbelpol, detta har jag hört: Man ska inte bada bubbelpol efter att slemproppen har gått pga infektionsrisken. Bastu är ingen fara om man inte blir uttorkad, så drick extra mycket vatten då man är gravid.

/Malin

• Malin med Tim

Mallemalou: Välkommen! Å jippi jag slipper att vara ensam i att vänta en bebbe i juli, har varit ensam i tråden sen i November så du e extra välkommen!

Läste att du heter Malin och din sambo Tobias, det heter vi med! Å väntar första barnet! Kul

/Hejsvejs

• Malin med Tim

Hej läste lite snabbt om vilket sjukhus ni ska föda på, vi tillhör oxå Huddinge och ska dit på UL nästa vecka men vi ska försöka att föda på SÖS för det känns lite lättare för oss att bara åka motorvägen in, för om vi ska till Huddinge så måste vi åka bakvägen genom skogen på superkurviga småvägar å det känns inte lika säkert då sambon kommer att vara stressad å så. Men vi har inte bestämt oss, kanske ska göra ett studiebesök på båda för att se vilket vi tycker e mysigast. Jag kommer inte att lyssna på familj å vänners åsikter om vilket som är "bäst" för det tror jag e så individuellt beroende på vad man har för förlossning, BM, läkare osv.

Trevlig dag!

• Malin med Tim

I värsta fall blir vi skickade till Södertälje, å det blir ännu mer en kringelikrok bakväg. Men samtidigt har jag hört att dom har ett bra och mysigt bb där... vi får väl se vad som händer.

Kram

• Malin med Tim

Förresten angående SÖS, hjälp mig för jag vet inte hur det ligger till. Finns det ett privat BB och ett allmänt?? Har hört namn som både BB Stockholm och ABC kliniken... fattar ingenting.

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas