Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Härligt Mab79!

Roffar åt mig en semla

LabLover: BF 20/6
    Mab79: BF 17/7

• LabLover

Det verkar ha lugnat ner sig här så jag vågar mig tillbaka. Den där listan bryr vi väl inte oss om att plocka fram, eller? (Jag gillar ju egentligen listor men då ska de vara korta.)

Mab79: Vad roligt att få veta kön! Vad avis jag blir... Varför vill mor- och farmödrar ha flickbarnbarn? jag tycker de ska vara glada att de får några överhuvudtaget så som mina har tjatat!

Missisola: Känner fortfarande inte så mycket tyvärr. Hur känns det med kickar mot ryggen?

Majken: Ser framemot en bild.

Börnen och VildMaria: Här är en till som mår toppen. Vi är lyckligt lottade!

Decemberflicka: Hur var det hos BM idag?

Måste bara få berätta om Alla Hjärtans Dag:

Eftersom min man veckopendlar och jag hade ett möte på jobbet på kvällen så hade vi bestämt oss för att inte "fira". På söndagskvällen hade han ändå köpt lite bubbel till badkaret och lite godis.

När jag kom ut från mitt möte 14/2 strax innan kl 20 satt det en liten snögubbe på mitt biltak! Den "höll" tre rosor och ett hjärta. Inne i bilen satt en bukett blommor på ratten! Jag var helt ovetande och hade inte anat något! Hemma väntade sedan maken med rosor och middag. Sååå romantisk.

(Han berättade sedan att han tänkt komma in på mötet och ge mig blommorna men ångrade sig när han såg att det var mycket folk. Ca 120 personer på föräldramöte.)

Gissa om jag hade dåligt smavete som inte hittat på något kul till honom och dessutom somnade på soffan innan klockan ens var 22. Skyller på att jag är gravid

• LabLover

Lyllo: Vi spricker av nyfikenhet! VILL se magen!

decemberflicka: Nu har jag nog missat något... Varför tre BM på olika håll?

Tack för alla gulliga kommentarer om min romantiska man. Han tycker jag är totalt oromantisk...

• LabLover

Åh, så nostalgiskt. Tänk när vi förstföderskor är där... *snyft*

FREDAG! Nästa vecka är det sportlov här hos oss och då kan jag surfa hur mycket jag vill utan dåligt samvete. Kommer inte ha särskilt mycket att göra på jobbet

• LabLover

Håller med VildMaria, fredagsstämningen håller på att infinna sig!

Drömde en så mysig dröm häromnatten. Vi fick en underbar liten son! (Redan 2 mars iofs men det försöker jag att inte tänka så mycket på.) Mest handlade drömmen om att jag ammade och det var såååå mysigt! Apropå bröst så är mina så känsliga just nu och det är mysigt på ett annat sätt

• LabLover

Majken: Åh, första kärleken... Vad underbart! Eller? Så du har också släktingar i USA?

Jag har också börjat tänka på det där att snart är det vi som sitter och efterlyser varandra här på FL efter att vi annonserat att vi åkt in till förlossningen! Häftigt! Undrar om de skulle tycka att man var konstig om man letade upp första bästa dator på förlossningen för att snabbt kunna rapportera till sina cybervänner?

Ha en bra helg! Vi ska titta på bebisgrejer i morgon

• LabLover

Grattis Börnen!

Majken: Vilken trip!

decemberflicka: Jag såg kanske halva melodifestivalen och min man undrade hur någon låtskrivare kunde be de artisterna sjunga deras sånger Håller med dig. Vi tittade på Bad Santa istället med Billy Bob Thornton på DVD. Peppar, peppar... Ingen halsbränna här än så länge.

Damon: Jag hade SF-mått 20 i v. 20. Ska på ny koll på onsdag (går in i v. 24 då) och kommer att uppdatera er då men det känns som om magen vuxit jättemycket!

Igår var vi och provade vagnen i bilen och det kommer att bli kanon! Mycket bättre än jag vågat hoppas. Det var bara att sätta chassit i baksätet på golvet. Vi måste så klart ha något skydd för sätet där bak eftersom bakhjulen kommer att vila därpå och spänna fast det med bältet men ändå! Nu vet jag att jag kan köra säkert med både hundarna och bebisen! Nu ska här beställas från amerika!

• LabLover

Stackars dig Santis. Det har väl med känsliga slemhinnor att göra som allt annat när man är gravid då...

Äntligen sportlov! Ska bara ta det lugnt och vända papper Kul för eleverna också at det är snö t o m så långt söderöver som vi bor.

Visst är det häftigt att vi börjar närma oss tvåsiffrigt! Känns som nästa milstolpe på något vis.

• LabLover

Åh, nu måste jag få gnälla lite. 5-åringen i mig har blivit riktigt tjurig.

Har precis beställt vår vagn från USA och de kan inte leverera förrän månadskiftet april/maj! Sen ska den skickas till Sverige också av svärföräldrarna... (Här i Sverige är de 4 månaders leveranstid så det är ju inte mycket bättre.)

Så, nu är det inte säkert att vi hinner få den innan bebisen kommer

Men, med alla de tillbehör vi vill ha kostar vagnen 4 600 kr i USA jämfört med 9 000 kr här i Sverige. Om nu inte frakten blir enorm eftersom vi inte kan skicka den i god tid. Blää!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas