Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Sorry att jag inte har varit så aktiv härinne på ett tag. Det har varit mycket på jobbet och så är det i perioder.

På ganska kort tid har jag haft ett par elever som förlorat ett syskon resp. kusin och det tar lite extra hårt på mig nu när jag själv ska bli mamma... Kom på mig själv igår med att sitta alldeles tårögd, smekandes magen under ett telefonsamtal med en förälder. Usch, det är jobbigt att bli påmind om det allra värsta som kan hända en som förälder...

Tänker lite extra på Majken och decemberflicka just nu...

• LabLover

Missisola: Vad morgonpigg du är! Det har inte jag varit sedan tiden med FF och tempen

V. 26 idag, hjälp vad tiden flyger!

• LabLover

Här var det lugnt idag

Om ca 30 minuter kommer en sjukgymnast till mig på jobbet för att kolla på min arbetsplats. Känns nästan som om jag borde avboka, har inte haft så ont på jobbet sedan jag var hos vanlig sjukgymnast v. 8. Jag får väl överdriva lite och se det som bra förebyggande ifall foglossningen skulle bli värre.

So long!

• LabLover

Åh, vad jobbigt Kardemumman!

Damon: Vad härligt att få ha mamma nära och hitta på kul.

Kollade förresten mitt HB hos distriktssköterskan idag och det var bra! Ska maila min BM i morgon och höra vad hon tycker. Lite jobbigt att sitta och nästan somna på jobbet och gäspa (en kurator bara KAN inte gäspa under samtal!). Bläää! Man ska inte vara trött mitt i graviditeten, eller?

Nu är det Lost som gäller. Maken har lovat att titta på sitt håll så han kan berätta för mig hur det gick om jag somnar

• LabLover

Majken: Det verkar som om det är många trötta gravida härinne just nu. Jag verkar vara den enda som klarat mig från smärtsamma krämpor? *peppar, peppar* Trötthet är ju inte så farligt om man jämför med foglossning, hua!

Börnen: Hoppas din dag blir bättre idag!

Jag sitter mest och försöker få tiden att gå. Vill att våren ska komma nu så att jag får inviga min födelsedagspresent - den nya cykeln! Ska det aldrig sluta snöa?

Vi ska också på kalas i kväll förresten. Det är lilla kusinen som fyllde 7 år på Int. kvinnodagen (jag är lite avundsjuk) och det är alltid trevligt att träffa släkten. Sen på lördag ska vi fira mig och min far hemma hos föräldrarna. (Maken instisterade på att han och jag firade min dag ensamma igår så det blev middag på stan.)

Förlossning, vad är det?!

Jag hade en hemsk mardröm i natt där jag var så oansvarig att jag buskörde motorcykel efter att ha druckit öl och rökt marijuana!!! Gissa om jag var ledsen när jag vaknade över vad jag utsatt min ofödda son/dotter för

• LabLover

Mab79: VAR har du hittat mammalinnen? Jag har letat som en galning efter det. Även efter vanliga långa linnen som man kan ha under sina vanliga tröjor men har bara hittat ett!

• LabLover

Mab79: Då måste jag kolla HM en gång till! Tack för tipset.

Nu har jag äntligen lagt in en ny magbild men som ni ser har det inte hänt sååå mycket. Större är den men bilden visar det inte riktigt tycker jag.

Ha en bra söndag!

• LabLover

Majken: Vilket fynd!

A lie: Välkommen hem. Kul att se sig själv på video

Kardemumman: Kan man boka extra UL i Landstinget? Det måste jag kolla upp!

Vi har ett ganska stort rum bredvid vårt sovrum som ska bli bebisens och där kommer vi att ha skötbordet.

Ikväll ska jag ev. träffa en gammal kompis från gymnasietiden som jag inte har träffat på säkert 1 år. Ska bli kul om det blir av, såklart vet hon inte att jag är gravid (fast det kan hon ju ha hört ryktesvägen). Fick veta i helgen att en av mina vänner från universitetstiden ska ha sitt andra barn bara ett par månader efter mig. Ännu mera kul!

I helgen var mitt vikariat utannonserat i lokalpressen och ligger på AF's hemsida sedan i torsdags. Det ska bli så kul att se vilka som söker!

Måste surfa vidare

• LabLover

Lyllo: Fixar du fortfarande med att gå långpromenader? Det låter lovande. Själv började jag misströsta i söndags när jag hade gått 5 km och det tog 1 1/2 timme och högra sidan av höften inte ville vara med längre. Det är ju 3 månader kvar! Hur ska detta gå? Mina stackars hundar kommer att klättra på väggarna!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas