Inlägg från: LabLover |Visa alla inlägg
  • LabLover

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Damon: Fin vagn! Vill också ha vår nuuu!

Ingen råmjölk ännu men jag håller utkik efter det.

Genetrix: Vad kul att få träffa bebisen igen!

Majken: Jag tror att jag också får sammandragningar när jag är ute och går. Magen blir hård, oftast på ena sidan och det känns som det blir tryck nedåt om ni förstår vad jag menar. Nu blir det bara 20+20+30 min/dag för labbarna. Lite mer på lö-sö när maken är hemma och kan ta dem på långpromenader. Det har fått resultatet att de spenderar en del tid med att brottas inomhus Lilla tiken löper dessutom så snön måste försvinna snart så jag kan börja cykla med henne så hon inte blir så skendräktig.

Börnen: Jag ska också åka till Ullared, men inte förrän i maj Det finns en hel del trådar om just GeKås och Ullared här på FL så du kan få massa tips. Hoppas illamåendet bara är en tillfällighet!

Igår hade jag jätteont i ena höften. Kände mig deppig eftersom jag inte trott att jag skulle ha några direkta krämpor eftersom jag klarat mig så bra hittills. Idag känns det mkt bättre och då kom jag på att det nog berodde på stövlarna jag hade på mig igår. Jag hoppas verkligen det för usch vad jobbigt det blir annars.

• LabLover

Genetrix: Vilka fina bodies!

Jag har bara köpt ett startpaket i stl 56 + ett par strumpor. Kommer nog köpa några mer bodies i större storlekar när vi åker till Ullared i maj. Min mamma däremot har köpt lite av varje

Igår fick vi veta att vår barnvagn är på väg till svärföräldrarna i TX! Känns sååå bra. Jag har oroat mig över att vi inte ska få den i tid. Nu tar det ju ytterligare 4-6 veckor innan den är hos oss i Sverige.

99 dagar kvar idag! Tänk vad man kan bli glad för så lite

• LabLover

Så här har det sett ut för mig. (Jag har varit på ett besök mer än enligt programmet i mitt landsting.)

30/3 Nästa BM-besök /v. 28
    23/2 BM hjärtljud 156, SF-mått 23 /v. 24
    2/2 BM hjärtljud 148, SF-mått 20 /v. 21
    12/1 UL /v. 18
    30/12 BM hjärtljud 150 /v. 16
    16/11 Inskrivning hos BM /v. 10

Nu är det LUUUNCH!

• LabLover

Missisola: Vad härligt det låter! Jag rör mig mest bland tonåringar och de är inte lika fascinerade Tur är väl det!

• LabLover

A lie: Vilket place! Ska ni ge er in leken på allvar eller drömmer ni bara?

• LabLover

Åh, tog en chansning på att någon annan i gänget var inne och surfade Min äkta hälft spenderar kvällen med ett gäng från jobbet och det äter gott, bowlar och dricker något starkt till kan jag tänka mig (eftersom jag har blivit ombedd att hämta senare).

ElinN: Håller med dig. Jag smörjer morgon och kväll och synar magen noga varje gång. Vill inte ha bristningar och hoppas att något av det jag gör hjälper...

• LabLover

Inga andra morgonpigga gravida pinglor idag? Det är lite trist att aldrig vilja ha sovmorgon längre...

Har kommit på i veckan att min lilla bebis måste vara en matglad rackare! Varje gång jag äter något så blir det ett himla liv i magen oavsett vad jag satt i mig. Dessutom börjar jag nu få värsta alien feeling när bebisen rör sig. Det känns ju så tydligt nu! Jag tror det är först nu det börjar bli verkligt för mig... Det växer en männiksa inuti mig!

En annan häftig grej är att bebisen är vaken en stund precis när jag vaknar på morgonen. Gissa om det är svårt att stiga up när det snurras och sparkas i magen? Kanske lika hungrig som jag? Kan INTE ligga kvar i sängen utan måste äta frukost senast kl 7 annars dör jag

Hoppas ni får en bra dag. Såg att solen ska skina i stort sett hela vårt land i helgen!

• LabLover

Missisola: I mitt landsting är det något som alla gör kring v. 28 så jag har det att se framemot om en så där 10 dagar...

Vad jag har förstått skiljer det sig åt i olika landsting, eller?

• LabLover

Oj, Damon! Jag hade nog inte kunnat låta bli att bitcha lite, åtminstone när jag träffar min ordinarie BM. De borde dessutom veta bättre. Gravida kvinnor är känsliga! (Kul bild du har nu förresten )

Denna veckan har jag fyra svarta att ta hand om. Systern är på semester och då är det fullt hus med hennes två labbar också!

Har lagt in lite magbilder förresten (under graviditet). Hittade en från v. 15 t o m som jag petade in.

• LabLover

A lie: Vill se magen!

Längtar till Ullared. Ska kolla in vad Börnen köpt. Kommer nog påbörja en inköpslista, vi ska ju dit om ca en månad. Vi ska också sova över från fre till lör i stuga

Missisola: Vi ska hoppa över vagga. Hade varit kul om det funnits någon i släkten men vi måste prioritera av ekonomiska skäl.

Kardemumman: Jag tror min mamma sytt alla gardiner jag någonsin köpt. Visst är de bra att ha

Pratade med svärmor tidigare och barnvagnen är nu skickad till Sverige! Längtar och är avundsjuk på henne som fått klämma och känna... Hennes väninnor ska förresten anordna en baby shower för henne. Så himla gulligt tycker jag men så är det hennes första barnbarn också.

Tjingeling!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas