Inlägg från: Börnen |Visa alla inlägg
  • Börnen

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

håller med decemberflicka...blir jobbigt att lägga in alla bilder igen för alla människor här på FL annars..!

• Börnen

´Har lagt in nya magbilder, men det är bara de två som verkar vara i ordning. De andra kommer lite som de vill...

• Börnen

Hej allihopa! Kom på att det var ett bra tag sedan jag lämnade en liten lägesrapport! Är så glad att min illamående/kräkningar äntligen börjar gå över...har inte kräkts en enda gång på 2 veckor (förutom i går då det kom upp 1 liter ungefär... ) Men på det hela taget MYCKET bättre. Klart bättre än att kräkas 8-15 gånger per dag som tidigare!

Har lite problem med smärtsamma sammandragningar fortfarande...som bm bara viftade bort då jag ringde och var orolig...sa att det nog var ligamenten eller fogarna...??!!? Kan inte gå långa sträckor och måste gå jättesakta...annars kommer dessa sammandragningar... Men så länge jag tar det lugnt går det bra. Får inte gå så mycket och inte lyfta för bm...och jag som är mitt i flytten!!!

Foglossningen kommer och går...vissa dagar kan jag inte vända mig i sängen och vissa dagar känns det inget alls. Tycker inte att bältet hjälper så där jättemycket...är mest obekvämt. Men på det hela taget uthärdligt i allafall!

Magkatarr..japp...samma här...har kronisk magkatarr sedan ca 10 år tillbaka...och nu hjälper det inte med en tablett losec om dagen utan jag behöver extra tabletter flera gånger i vecka...så det verkar vara ett vanligt problem bland oss gravida...som jag dock aldrig hört någonting om förrut?!?!?

Positiva förändringar nu i mitten av graviditeten:
    * behöver inte gå upp och kissa lika ofta på natten
    * är inte lika hungrig längre
    * är inte lika orolig längre
    * magen sparkar så mysigt...och alla vill känna!

Det största mörka molnet är väl just stressen över min monstertenta på lördag...pluggar nästan dygnet runt just nu samt att vi ska flytta om 13 dagar och jag inte kan vara med och packa etc pga pluggandet och att jag inte får lyfta/krypa etc. Känns oerhört stressande och frustrerande.

Har blivit deprimerad/nedstämd, vilket jag tror är en kombination av den oerhörda stressen (har fått utmattningsdepression tidigare och gick in i väggen) samt graviditetshormonerna. Hoppas att det ska gå över om jag får komma in i en liten lugnare period...är lite rädd för att få en riktig depression igen....

Detta blev LÅNGT!!! Men, som sagt...tog allt på en gång....

Läser nästan alla inlägg...men har ingen tid för att vara så aktiv nu när jag tentaläser...ni hör nog mer av mig sedan efter helgen när jag har skrivit tentan! Krama alla goa människor!!!

• Börnen

Kardemumma: har också sådant bälte...det är lite skönare för höfterna...men gör ont i magen, mini sparkar och det är allmänt obekvämt. Använder det bara när jag vet att jag ska gå mycket eller om jag har extremt ont...

• Börnen

Missisola: monstertenta på lördag...flytt tisdagen 1/3. Sedan är det "bara" skola 8-15,30...och inte alls lika tufft tempo...men man måste ju ändå hänga med...så helt kan jag inte slappna av... Men det blir nog i allafall bättre. Lite psykiskt påfrestande att obducera sedan bara...nu har vi ju haft kroppar från avlidna som donerat sin kroppar (=verkligen velat detta). Nu ska vi ju börja ta reda på dödsorsaker hos helt vanliga människor...lite mer psykiskt tungt på ett sätt. Men oerhört lärorikt tror jag.

• Börnen

LabLover: åhh...blir ju alldeles tårögd! Vilken gullig man du har!

• Börnen

Decemberflicka: vad jag hört här på FL så är 140/144 slag per minut och över flicka, under 140/144 så är det pojke!

Våra hjärtljud låg på 157/min!

Angående rutiner: vår lilla mini är vaken mest hela dagarna...men verkar sova på nätterna. Den är inte vaken när jag går upp på toan eller vänder mig och så. När jag vaknar på morgonen så är det lugnt....ända tills jag säger den vanliga morgonfrasen "godmorgon mini, är du vaken? Dags och vakna! " Samtidigt kommer Tobias in och lägger handen på magen...då är det alltid någon som vaknar till...sträcker på sig och vänder sig...och börjar SPARKA!! SÅ mysigt med denna morgonrutin!!!

• Börnen

Santis: japp...har samma problem...och jag har inte varit gravid tidigare...

• Börnen

Nu är mina magbilder insatta i ordning igen...det var ju någon uppdatering som lekte hela-havet-stormar i bildgalleriet! Nu syns kanske tillväxten lite tydligare igen?

• Börnen

Nu har en av mina FL-vänner åkt in med värkar!!! Är så glad (och lite avundsjuk!) Tänk, snart är det dags för oss att sitta här på natten och försöka uthärda värkarna tills det är dags för oss att åka in! Helt plötsligt känns det så verkligt och spännande! Min sista pluggdag inför tentan kommer nu att gå så mycket lättare...även om jag kommer att ha lite svårt att koncentrera mig!

Hoppas att allting ska gå snabbt och lätt! Håller alla tummar och tår jag har!!!

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas