Inlägg från: Börnen |Visa alla inlägg
  • Börnen

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Ni får hemskt gärna lämna lite kommentarer...suttit och slitit med fotning, sortering, prisjakt i kvitton och inläggning på hemsida etc hela dagen...behöver lite uppmuntran att det var värt det!

• Börnen

Missisola: här i stan finns en madrassaffär...de skär till skumgummimadrasser efter önskat mått (på millimetern). Himla praktiskt och inte alltför dyrt. Ni kanske har något motsvarande hos er?

Vi hade inte heller orkat åka över dagen...vi har 60 mil ner till Ullared...så vi hyrde en stuga på deras camping och sov över där från fredag till lördag! Blev en liten minisemester!

• Börnen

Godmorgon! Försökte lägga in magbilder igår kväll...men som vanligt så kommer jag aldrig in på FL på söndagkvällar när magbilden ska in! Fast denna gång tror jag att det berodde på vår anslutning och inte på FL!

Nu är bilden inlagd i allafall...tyvärr verkar kameran ha fått en knäpp...bilderna blev jättegryniga trots att vi tog om de i bättre ljus! Men det ska nog gå och se i allafall! Några kommentarer?

Bilderna finns också på hemsidan web.comhem.se/~u70900468/hemsida.htm där alla magbilder finns bredvid varandra...lättare att se utvecklingen!

Nä...ska verkligen försöka ta mig i kragen idag och sätta mig ner och plugga...är minst sagt behövligt...annars kommer jag missa tentan senare så mycket som jag ligger efter!

• Börnen

Majken: jag brukar kunna få samma djävulska smärta...tror att det är ett ligament som plötsligt slits ut/av...har hört att det kan hända! Hände mig senaste i går morse...låg på rygg och råkade nysa (dumt...vet att jag inte kan det men det är ju så svårt att vända sig med ryggsmärtor!). Det gjorde så ont att jag började gråta lite...men sedan gick det över och mini sparkar som vanligt...men sablar vad ont det gör!

• Börnen

Majken: det finns en massa ligament/ledband + en hel del andra bindvävsstrukturer som håller fast livmodern...men jag antar att de slits ut eller delvis går av...tycker också att det låter läskigt om de skulle slitas av helt! Detta är förklaringen jag hört här på FL samt från bm...vet dock inte om det stämmer?

• Börnen

Majken: skadar aldrig att fråga bm...ska jag också göra när jag ska dit på onsdag!

Själv har jag så grymt mycket sammandragningar så fort jag rör mig det minsta...går i snigelfart och har ändå sammandragningar...ibland känns det som om någon skär med kniv inne i livmoder/slida/höger blygdläpp...någon som har en förklaring...kan det vara fixering på G eller är det något jag bör kolla upp igen...sist var det ju urinvägsinfektion och
    jag fick penicillin...?

Är alltid yr i huvudet...och mår konstigt...antar att det är mitt låga blodtryck eller blodvärde som ger sig till känna?!?!

Har även som "spänningsvärk" i magen hela tiden...känns som om den är för tung för att väggen ska orka hålla upp den eller något...den är liksom konstant spänd vilket gör ONT! Någon som känner igen detta....det kanske är helt normalt? Kan väl knappast vara växtvärk...har haft det i 2 veckor snart mer eller mindre hela tiden?

Gnällbörn...jag vet...vad skulle man göra utan er?

• Börnen

Hmm...mår kasst idag också...humöret vet jag inte i vilken flyttkartong jag har lagt...känner verkligen att nu orkar jag inte längre...men hoppas att det kan vända snart...är så less på att må dåligt både fysiskt och psykiskt...

HJÄLP! Pga tidigare depression så är jag oerhört rädd för att hamna i en ny depression i samband med graviditet/förlossning...någon som vet om risken är större? Känns som att jag helt skulle behöva slå av på tempot och bara ta det lugnt...men det kanske inte blir bättre för det? Klarar inte av min vardag riktigt...känns som om jag helst av allt bara skulle vilja skita i allt och sova i en jordkällare tills det är över...

• Börnen

I dag ska jag till bm...*deppar* Får se om hon har tid och ork att lyssna på mig...vet ju inte vad jag ska ta mig till...

• Börnen

Stackars LabLover...som du väntat och längtat! Förstår verkligen att du blir besviken! Skulle aldrig kunna ta det så balanserat som du verkar göra! Strongt!

• Börnen

Genetrix: nja...har de inte direkt i huvudet...men kan se om ASAT och ALAT är någorlunda normala om jag ser siffrorna... Gallsyra har jag däremot ingen koll på alls. Dessutom kan referensintervallen skilja mellan olika sjukhus/lab pga olika sorters mätutrustningar...

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas