VildaMaria och Lyllo: har också haft tankarna lite i de banorna... men sedan är ju problemet med priset... har räknat ut att vi gott klarar av att köpa ett hus för 3miljoner, men... Då min tjänst består av 40% tidsbegränsad tom juni, 40% tidsbegränsad tom oktober (muntligt tom dec minst) och ett stipendium på 3500:-/mån vilket ges ett år i taget men max tom juni 2007. Och makens tjänst är tidsbegränsad tom augusti. Efter det kommer han att gå upp massor i lön då han ju disputerar nu i april , men den nya tjänsten ser ut att bli 40% lön från högskolan och 60%stipendium skrivet på 2år. Vet att ingen av oss kommer att ha problem med jobb framöver och är inte ett dugg orloiga själva, däremot är vi i en branch där tillsvidare tjänster knappast förekommer.. så... problemet är banklån.. har ju ett på ca 300 000 för bilen (att vi sedan får dryga 400' om vi skulle sälja den räknar inte banken med) Känns som det kan bli en del tjafs för att få lån.. Visst att både mina och hans föräldrar frivilligt sagt att de kan gå i borgen, men...
sas. låter detta huset vila lite nu och hoppas köparen drar sig ur/eller att säljaren ångrar sig... kan ju sätta ut en sökesanons
SÖKES: hus på landet i mälardalen/södermanland/västermanland. Stor tomt, sjönära, min 5rok/eller med möjlighet att bygga ut. Alternativt tomt att bygga på... Gärna nära stall.