Inlägg från: A lie |Visa alla inlägg
  • A lie

Hm, tyvärr verkar det trögt med huset... Mailade mäklaren igår och fick svar nyss, ägarna har sagt nej till fler visningar... Hm hoppas de ångrar sig...

• A lie

Fick svar av mäklaren igen nu... Tydligen ligger det ett bud på 2,5miljoner, var visning då vi var i Norge därför vi inte tittat på det innan... Förutom den hade det varit fem enskilda visningar, så man förstår ju att ägaren börjar bli lite trött på att upplåta huset. Förmodligen nöjer han sig med 2,5? Annars är det bara att hoppas att köparen drar sig ur och att vi också har en chans.. för även om jag också är såld på huset - dock inte matrumstapeterna - så tänker jag inte lägga ett bud osett...
    maken har somnat skitförbannad i soffan för att vi inte fått huset, tycker det är mitt fel som ska vara så kräsen (*skrattar*, han är lika kräsen själv) Och börjar väl tappa hoppet att vi någonsin ska hitta ett hus vi vill ha och som inte rusar iväg aldeles för mycket i någon budgivning... Även om vi har BRA ekonomi så syns det tyvärr inte i statistiken pga anställningsformer och stipendium så är inte det lättaste med lån heller...

Vilda Maria: Inga hus till salu i dina trakter? Vi vill ju bo på landet och gärna nära sjö (den största nackdelen med detta var just frånvaron av sjö inom typ promenadavstånd...)

• A lie

VildaMaria och Lyllo: har också haft tankarna lite i de banorna... men sedan är ju problemet med priset... har räknat ut att vi gott klarar av att köpa ett hus för 3miljoner, men... Då min tjänst består av 40% tidsbegränsad tom juni, 40% tidsbegränsad tom oktober (muntligt tom dec minst) och ett stipendium på 3500:-/mån vilket ges ett år i taget men max tom juni 2007. Och makens tjänst är tidsbegränsad tom augusti. Efter det kommer han att gå upp massor i lön då han ju disputerar nu i april , men den nya tjänsten ser ut att bli 40% lön från högskolan och 60%stipendium skrivet på 2år. Vet att ingen av oss kommer att ha problem med jobb framöver och är inte ett dugg orloiga själva, däremot är vi i en branch där tillsvidare tjänster knappast förekommer.. så... problemet är banklån.. har ju ett på ca 300 000 för bilen (att vi sedan får dryga 400' om vi skulle sälja den räknar inte banken med) Känns som det kan bli en del tjafs för att få lån.. Visst att både mina och hans föräldrar frivilligt sagt att de kan gå i borgen, men...

sas. låter detta huset vila lite nu och hoppas köparen drar sig ur/eller att säljaren ångrar sig... kan ju sätta ut en sökesanons

SÖKES: hus på landet i mälardalen/södermanland/västermanland. Stor tomt, sjönära, min 5rok/eller med möjlighet att bygga ut. Alternativt tomt att bygga på... Gärna nära stall.

• A lie

Vilken härlig dag Vaknade 6.10 och låg och myste till bebisens yrvakna rörelser (nä morgonpigg är h*n inte men brukar som kardemummans vakna och säga godmorgon för att sedan sova hela förmiddagen, minst...men sedan är det desto mer liv på kvällen) samtidigts som solen gick upp utanför våra blå sovrumsgardiner - lila skimmer i hela rummet Har hunnit med både ridtur och hundpromenad i solen - jätteskönt om man hittar en plats där det är lä Nu ska jag vila lite och sedan ta itu med tvätten...

Ha en skön helg allesammans

• A lie

Decemberflicka: Jättefin hemsida (måste få fart med vår snart...) grät då jag läste om telesamtalet med din morfar, även om jag läst om det för...
    Mysigt med närabebiskontakt med fosdingen föresten, tror jag glömde skriva det innan idag

Missisola: maken tyckte nästan reklamen med bikupan var bäst av allt på "filmerna", men bara nästan

• A lie

Börnen; avis vill osså till ullared.. Lyckades faktiskt övertyga maken om att vi borde ta en tur/omväg dit under vår smålandsresa i april men sen kom jag på att vi åker 26-28, typ sämsta tiden ju.. presis då alla får lön, vet inte om jag orkar då.. vi får se...

Här är ännu en dag med underbart väder idag... Ska dock mest vara inne och påskpynta. Har hunnit med både ridtur och hundpromenad på fm och maken får ta hunden nästa sväng då jag ska kursa med honom i kväll...

• A lie

Åhh. hadee skrivit ett jättelångt argt inlägg om damons BM och så glömde jag kopiera så det försvann - Hur som helst Lyssna inte på henne... Jag har gått upp 12kg och mina revben står ut så jag kan räkna de fyra fem nedersta då jag står 1,5m från spegeln... Sitter kilorna inte på fel ställe så är det ju ingen fara - vissa borde inte få ha de jobb de har...

• A lie

Lablover: ja det kan man kalla explosion Min mage har också exploderat för någon vecka sedan... ska ta mig i kragen och fota snart...

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas