Inlägg från: A lie |Visa alla inlägg
  • A lie

**Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas

Börnen: som sagt var avis, får se om vi orkar dit och trängas om dryga månaden då...

Missisola: Vi har osså vagga först,s edan vet vi inte... tyvärr är den vaggan ganska liten, lite mindre än ligginsatsen till vagnen, så den räcker ju inte så många månader... men är den jag hade då jag var liten, så det känns ju kul med släktgrejjor...

• A lie

Liten: Nä, som sagt innan så blir det ingen spjälsäng här om jag får bestämma...

mab: Åh vad mysigt Och billigt!! När vi bodde där senast har jag för mig vi betalade 500:- för ett dubbelrum och då var det personalpris (makens bror jobbar år scandic/hilton hade sitt kontor på hasselbacken tidigare faktiskt och har rabatt för nära och lära som det heter

• A lie

Hmmm undra vilka som klarar sig från att halka.. Mab, Börenen, Vilda Maria... Själv for jag också igår, men klarade mig med blotta förskräckelsen, landade på knä och hand... men kände hur magen gjorde en kullerbytta - hjälp bebisen typ!!

Idag har mycket, var med maken och diskuterade framtida tjänst/löneförhandlade i V-ås (han jag tog hunden på en promenad) sedan var vi i div affärer vilket resulterade i ny blazer åt honom +strumpor x6 och nya vårskor åt mig For förbi hallstahammar (maken är därifrån) på hemvägen för en hundpromenad i det vackra vädret. Träffade på makens gamla 1-3 lärare som minsann kom ihåg honom väl, skulle veta allt... beräta massor om när han var liten och hans hund då.. och bara hon såg magen sa hon _ det är en pojke, lova komma förbi här och berätta om jag har rätt... - lite skoj...

Sedan var det BM besök. Alla värden jättefina bebisen växer som den ska och verkar må bra etc. hade två frågor 1. föräldrautbildningen - börjar mån 4/4 15-17 2. vattengympa för gravida. Är på måndagar från v 30 (4/4 för min del då påsken är fri från gympan) finns två tider att välja på och båda är så de krockar med föräldrautbildningen - Suck, snacka om dålig planering... Så vattengympa lär det inte bli mer än några gånger i maj

• A lie

VildaMaria: Jim är född 76, vi heter Andersén i efternamn...

• A lie

LabLover: Avis på dig som har vårskor och vårjacka... letade typ igenom hela stan igår efter en vårjacka... (Min mockajacka modell figursydd går en knapp mellan byst och mage att knäppa om man riktigt gärna vill jeansjackan ska vi inte tala om... ) Men är ju så svårt då inget sitter som det ska då man har magen i vägen...

decemberflicka: Vill GÄRNA ha receptet på sillsalladen

• A lie
    Fick nog efter mitt förra inlägg (har ju dessutom spräckt dragkjedjan på vinterkappan så jag måste kliva i den) Och gick in på Hm och köpte mig en jacka som kan bli en väst om man tar bort ärmarna. Kollade in den igår, men var liten i S och medium var slut där vi var då... Nu hittade jag den i M. Satt bra nu, kanske lite stor till hösten? Men känns bättre med en bylsig väst än en kappa som är för vid...
  • A lie

Decemberflicka; Tack Pastan var presis vad vi letade efter

• A lie

God förmidag i vårsolen

Damon: Vilket bar tips på påskpynt,
    det kanske man ska testa? kan ändå inte sätta riset i vatten eftersom maken är allergisk

Missisola: Visst syns det skillnad på din mage, mycket "toppigare"...

Säger som kardemumman och LabLover; så tacksam att man mår så bra när man läser om andra här inne. Ärligt talat gillade jag första trimestern bäst, förmodligen för att jag mådde så bra då.. Sedan kom tung mage, tung byst, ond rygg (Snön gjorde osså verkligen sitt till) och alla dessa humörsvängningar... Men.. på det hela taget trivs jag med situationen, inte så att man vill vara gravid för evigt... men ännu inget emot att vara det ett par ggr till...

Börnen: Håller tummarna för att det går bra hos BM och att du får någon professionell att prata med ***

• A lie

LabLover: FY vad tråkigt med barnvagnen, men skönt att ni får den sen i varjefall då. Ni vet ingen som ska åka över innan som kan hjälpa er att ta med den hem?

Decemberflicka: Tror också att det kan vara sammandragningar du känner av. Länkade ju tidigare till en amerikansk sida (tror jag det var) med filmer från varje månad. där pratade de om att sammandragningar kan få hela magen att röra sig... På mig brukar hela magen skaka då bebis hickar, men det är ju en mer sakta skakning... På tal om att inte känna sammandragningar så sa min BM förut när jag frågade om mina att ALLA har sammandragningar, men att många inte känner av dem. Fikade med en tjej i Januari (Mervi här på FL) som skulle ha barn nu i mitten på mars och hon beklagade sig över att hon inte känt en enda sammandragning, en vecka senare (3/2) fick hon sin son... Så olika det kan vara...

Angående bebisstorlek och normalkurvor... Har ju nämt innan att min mamma var liten i alla sina graviditeter, snuddade typ som mest vid nedre linjen på SF kurvan... Syrran låg presis på mitten och hennes dotter vägde 4,8 då hon föddes två veckor efter BF, själv ligger jag mitt emellan, men vad säger eg det? Kanske kommer även jag få en stor bebis även om mitt Sf mått inte tyder på det??

• A lie

Vilda Maria: Håller tummarna för att det INTE är salmonella eller något annat hemskt, utan bara vanlig magsjuka - går här nu så...

På tal om att knyta skor.. så glad jag blev då jag insåg att årets mode innehåller sportskor med resårband - så jättebekvämt, bara använda ett långt skohorn och man slipper böja sig det minsta

Nä nu väntar badet och sen jobb...

Svar på tråden **Detta är en fortsättningstråd från Deluxpinglornas