Inlägg från: Hanna1984 |Visa alla inlägg
  • Hanna1984

Hål i öronen?

Någon som gjort hål i öronen på eran 0-5 månaders?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-23 19:10:46:
    Denna tråd har spårat ut helt och hållet. Det var till för dom som har tagit hål.
    Och det är konstigt att dom som det var till för inte ens kan svara i denna tråd.
    Frågan var inte till er som inte tyckte om det, utan till er som gjort det.
    Så sluta hacka ner på mig, sluta kalla mig idiot, sluta döm mig. Bara för att det inte är vanligt bland er så är det faktikst vanligt i större delar av världen. Min dotter har hål i öronen ja, och MÅNGA MÅNGA MÅNGA andra.

• Svar på tråden Hål i öronen?
  • Hanna1984

Nu frågade jag dom som gjort. Jo, det är faktikst kultur i dom flesta länder. Nickelallergi är också svårt eftersom allt är nickelfritt idag. Hade det varit kultur i sverige, hade det vart lika vanligt som att gå på toaletten och inget märkvärdigt.

• Hanna1984

elrovi; Men är det kultur så är det kultur. Och då görs det ju. Det görs i större delen av världen. Även i min släkt.. Och jag anser inte att vi är mer korkade för det. Men jag undrade ifall det fanns andra som gjort det. Ville höra deras erfarenheter av det hela. Ville inte höra massa påhopp, det var inte riktigt tanken. :) Förstår att det är ett känsligt ämne för vissa, men för mig är det vardag. jag älskar mina örhängen älskar smycken. Förstår också tanken med att säga att barnet får vänta tills det är så gammalt att bestämma själv.. men men..

• Hanna1984

När blev det olagligt i sverige. Det har jag inte hört någonsting om. Och då skulle väl varenda frisörsalong få stämmas el? :D

• Hanna1984

sara sofia; Menade inte att allt var nickelfritt. Utan när man gör på salong är örhängena osv nickelfritt. Plast el titan innehåller väl inget nickel? :)

• Hanna1984

gravIDA; Jo, det finns ju faktiskt det. Det finns dom som tar med nål med.

• Hanna1984

elrovi; Så du menar att jag vad med om ett övergrepp när jag var liten? Jag älskar mina örhängen, har alltid gjort. Kände mig som en prinsessa när jag var liten. :)

• Hanna1984

gravIDA. Fastnar ploppen på dig o snibben går sönder? :)

• Hanna1984

elrovi. Jag frågade om det där. Varför dom sätter åldersgräns på öronhål är att dom tycker att det är svårt att ta. Det var det som jag fick förklarat av dom som hade åldersgräns.

• Hanna1984

gravIDA; Förstår tanken. Men dom är så vana att ha dom och aktar sig faktikst lite. El kan inte prata för alla. Men jag gjorde det och alla barn jag vet som har hål i öronen.

Svar på tråden Hål i öronen?