Hål i öronen?
MicaelaOMaria; det är en smaksak. Dom flesta man möter tycker att det är fint.
MicaelaOMaria; det är en smaksak. Dom flesta man möter tycker att det är fint.
Men tror du att hiv smittar mer ifall man är yngre. Jag förstår inte riktigt din tanke. Dessutom så blödde inte min tös alls när hon tog hål. Dessutom så rengjorde dom pistolen mitt framför ögona på mig. Tjejen som tog hål hade gjort på sin dotter när hon var 1 månad gammal. Det handlar om att vi gör det på våra tjejer. Jag fick också det när jag var ung. Och jag har alltid älskat mina hål. Dom som inte har fått hål vill ändå oftast ha det runt 2 års ålder. Så vad är grejen? Skulle min dotter inte vilja ha örhängen så får hon väl ta ut dom då. Och jag kan lova att hon ej kommer hata mig för det! Och det är inget som tyder på att barn som gör hål lättare får nickelallergi. Tror du inte att man kollare upp sånt innan? Av ALLA oss kvinnor i både min och min mans SLÄKT har inte någon nickelallergi. Så det är konstigt att du påstår att min dotter skulle få det. Så vanligt är det inte! Det viktiga är att man sköter det på rätt sätt!
det är inte olagligta tt ta hål i örona. Det finns ingen åldersgräns på det. Jag skiter i att diskutera med er. Min dotter har hål, kalla mig vad ni vill. Jag bryr mig inte.
Och nån här inne sa väl att nickelallergie var ärftligt el? Och ingen i våran släkt har det. Dessutom så tog jag information från allt möjligt innan jag tog hål. För att vara ganska säker på att det inte skulle bli fel. Så jag tror att jag kan vara ganska trygg med att ha tagit hål i min dotters öron. Och ni som blir oriliga, jag kan lova att hon inte kommer sluta älska mig för det. För det är ungefär det ni säger. Att jag gör övergrepp osv. Det är det absolut inte och det kommer inte hon se det som heller. Och att jag tagit hål gör inte mig till en sämre mamma heller ni som försiktigt försöker att påpeka det.
meea: ja, världen är större än min släkt men.. bara för att 15% i sverige har nickelallergi i sverige så betyder det inte att det är vanligt i våra länder. I vissa länder får du håål på bb, skulle det gett sånna förödande skador skulle ALDRIG en så stor del av världens befolkning utsätta deras barn för det!!
miss chilli; Men vi har bilbarnstolar.
Valkyriia; Nej, i svrrige får du inte ta hål hos en piercare nej. man måste vara 16 med målsman ja. Men på salonger finns ingen åldersgräns.
miss chilli; ja, du trodde att jag bodde i sverige. Du kanske borde ha frågat innan.
svarttulpan; men en tjej är ju trots allt en tjej o en kille kille. Jag förstår inte vad det e för 2007 hysteri.
E tjej blir aldrig en kille och tvärtom.
När dom föds så är dom ju redan formade. Den ena har snippa och den andra en snopp. Vad är grejen?
isaqs mamma. Precis!
men min dotter har hål i öronen! du sitter fortfarande och kritiserar! berätta riskerna för någon annan. jag har tagit reda på allt redan.