Invandrare...
Tydligen verkar SD´s politiker förtjusta i bidrag. Så länge dessa tillfaller dem själva.
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1071526,00.html
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1071709,00.html
Tydligen verkar SD´s politiker förtjusta i bidrag. Så länge dessa tillfaller dem själva.
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1071526,00.html
www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1071709,00.html
Cracker: Verkar som du lagt ner mkt tankemöda innan du bildat dig din uppfattning...
Flytta vart man vill borde vara rätt självklart. Däremot inte självklart att jag ska kunna flytta till Spanien och förvänta mig att den spanska staten ska försörja mig.
zebran i Stilla havet skrev 2007-05-21 00:27:44 följande:
"Att man flyr från krig är alltså sekundärt? Det är midnattssolen och de fina bidragen som gör att man flyr."
Du brukar ju vara vettig Tyrell, men denna gång kan du inte läst inläggen eller så förstår du inte vad du läser.
Frågan var om svenskar skulle få flytta utomlands, och ja det tycker jag, under förutsättning att de kan försörja sig själva.
Samma sak anser jag för de invandrare som vill komma till Sverige. De ska få flytta hit under förutsättning att de kan försörja sig själva.
Flyktingar är en annan fråga, dessa ska tas emot pga humanitära skäl. Men det är inte dessa vi diskuterar.
Om du läser igenom inlägg 131 igen så märker du att jag varit tydlig på den frågan.
"Uppehället i EES/EU kan vara a-kassa eller socialbidrag. Som medborgare i unionen eller dess samarbetsnationer har man rätt att söka arbete var man vill. Så begränsningen finns i teorin, men inte i praktiken. Om du vill flytta vart du vill i unionen så kan du göra det. Du blir i.o.f.s. försörjd av Sverige."
Du får ta med dig a-kassan under 6 månader inom EU. Hittar du inget jobb måste du sedan återvända till Sverige.
Och ja du försörjs då av ditt hemland.
Så det är precis som jag skrev, inte ens inom EU är det fritt fram att flytta till något annat land och bli försörjd.
Tyrell:
Du ser ingen skillnad på att fly ifrån ett krig och flytta för att man gillar klimatet?