Inlägg från: BadSector |Visa alla inlägg
  • BadSector

Invandrare...

"I dag har de tillsammans en förmögenhet värd mer än tio miljarder kronor.
    På vägen har de skapat företag och arbetstillfällen som genererat mångdubbelt mer i skatteintäkter."

Invandringen kostar enligt försiktiga bedömningar 30 miljarder per år.

Säg att de genererat 100 miljarder i skatteintäckter.

Det är vad invandringen kostar på 3 år.

Vi SKULLE kunn ha en jättebra invandring.

INGEN av dessa kom som flykting eller sökte asyl.

Flera av dem verkar också födda i Sverige eftersom ursprungsland ej anges??

ALLA hade kommit hit och startat sina företag även om vi bara haft arbetskraftsinvandring med "work-visa" - En majoritet kom ju som utbytesstudenter för tusan!

De har, bland våra 20% (1,8 MILJONER PERSONER) med invandrarbakgrun bara lyckats hitta 40 stycken med tillgångar över 20 millar... color me impressed.

Det går inte att jämföra kemister och getherdar. Och ingen har sagt att kemisterna är ett problem.

• BadSector

"Jag glömde att du bara vill sparka ut alla som har det ekonomiskt svårt."

Jag vill naturligtvis inte sparka ut NÅGON, din lille smutskastare där.

Däremot borde vi tänka efter lika vilka vi SLÄPPER IN.

• BadSector

"ganska många av dem som lever på bidrag. det säger ju en hel del om dem. Så har de mage att komma med såna påstående om invandrare."

Ja, värdlen vore sanneligen en bättre plats om bidragstagande parasiter höll käften i politiska diskussioner, eller hur?

• BadSector

"Vem skall bedöma vilka som är "värda" att bli insläppta...?"

Vad sägs om det här scenariot?

De 7 procent som INTE släjnger sina handlingar när de kliver av planet ger vi Temporära uppehållstilstånd tills de kan återvända.

I oroliga regioner bygger vi upp byar där vi kan ta hand om de flyende i sin närmiljö, utan att tvinga på dem vår kultur, vårt språk och vårt sätt att leva, så de lätt kan återvända till sina hem när situationen är under kontroll och börja bygga upp sitt land igen.

Det låter väl inte så tokigt eller rasistiskt?

"Varför inte inrikta sig på att minska socialbidragsberoendet för alla oavsett härkomst? Varför såga av en gren av människor, som kommer från förföljelse, som inte ens är den största gruppen av socialbidragstagare?"

Därför att stora grupper som kommer helt enkelt är oanställbara.
    Det finns inget jobb för dem i Sverige, helt enkelt.
    Vi är för industrialiserade.

De svenskar som är oanställbara är Svereiges ansvar.

Resten av världens oanställbara är INTE Sveriges ansvar.

Vad gäller socialbidragsberoende och gruppernas storlek så finns det fortfarande ca 4-5 ggr så många svenskar som invandrare med barn (andelen krymper fort) i det här landet, så överrepresentationen skulle behöva vara minst 400% för att invandrare med barn skulle vara lika många.

GIssar att gruppen svenskar är lite större, men överrepresentation på 300% tror jag defenitivt på.

Kan jag få se din länk nu?

Vad tror du föresten händer om vi inför anonyma jobbansökningar?

• BadSector

"Vi bor på samma planet. Jorden. Den är mindre än man tror! Kan vi inte bara hålla sams, vi jordbor? Ska det vara så svårt..?"

Du gör det felaktiga antagandet att vi alla är lika och vill samma saker.

Se dig om i världen.

Vekar det så?

• BadSector

"så du tror människor inte är lika?"

Naturligtvis inte. Skojar du med mig?

"men vilket land skall då ta hand om de oanställbara?Som flyr kriget?"

Alltså, de får väl som alla andra bygga upp sitt eget land?
    Jag förstår inte riktigt din problemformulering med "ta hand om".
    De kan söka skydd i sitt närområde, enligt Genevekonventionen, men när läget är lugnt måste de ju tillbaka till sitt land för att bygga upp det igen.

Meningen är ju inte att vi ska tömma länder det blir krig i på folk för att framtid, meningen är att erbjuda skydd för de som så behöver tills oroligheterna är slut.

• BadSector

"Jag tror att mina utlandsvistelser har gett mig ögon att se vilka horribla problem det finns i många andra delar av världen."

Vi är ett par stycken som tycker att vi inte ska importera dessa problem utan hjälpa andra lösa sina istället.

Usch vilka hemskingar vi är.

• BadSector

"Har någon påstått att vi ska importera de problem jag beskrev i inlägg 57? "

Det är precis det som sker.

• BadSector

"Finns det i din värld någon anledning att ta emot någon som vill flytta från sitt land?"

1. De kan hjälpa till att göra Sverige till ett bättre land.

2. De behöver skydd från förföljelse i hemlandet och vi är det närmaste land de kan fly till.

• BadSector

"Jan39, och BadSector hävdar att så är precis fallet i Sverige idag"

Lögnare.

Jag hävdade att vi håller på att importera de problem som finns i andra länder hit.

Det är det vi gör.
    Rosengård har samma problem som de regioner invandrarna som bor där kommer ifrån.

Om sedan det finns människor som "får stjäla till mat, prostituera sig för att kunna köpa medeciner till sitt lilla barn, vänta sex timmar i en kö för att få komma till en läkare, betala skyhöga premier för att kunna operera sig."

i Sverige, så får jag nog svara "ja" på den frågan.

Vi har både fattigpensionärer som stjäl mat, prostituerade, långa vårdköer och sjukförsäkringar för de som vill kunna få vård utan att vänta flera år på remiss.

En del (inte nödvåändigtvis någon i denna tråd) menar på allvar att vi inte kan säga nej till invandrare förrän förhållandena i Sverige är lika illa som de land människor flyr ifrån.

Jag anser att det är galenskap.

Svar på tråden Invandrare...