Inlägg från: BadSector |Visa alla inlägg
  • BadSector

Invandrare...

"De som är under punkt 1, är det såna du pratar om i punkt 2? "

Nejdå. ALla som är bra för Sverige ska naturligtvis få komma hit tycker jag.

Om man däremot söker skydd så ska man göra det i sitt närområde.
    Så stipuleras i Geneveconventionen (första asylland) och det är också det logiska då man snabbt kan flytta hem igen när det går.

• BadSector

"Att det finns de som stjäl eller prostituerar sig har inget att göra att de är TVINGADE."

Ingen är tvingad att stjäla.
    Människor försätter sig i SITUATIONER då de måste stjäla.

• BadSector

"Hur vet man vid gränsen om en person är bra eller dålig för Sverige?"

Work-visa.
    Greencard.

Detta är inga nya problem. Låtsas inte som du inte vet om vilka lösningar som finns.

• BadSector

"Visa?som i Visa-kort?"

Nej, som i visum på engelska.

Greencard och workvisa finns "typ" i Sverige.
    Det jag menar är att det finns många sätt att se till att de som är bra för Sverige kommer in i landet.

• BadSector

"Det kommer även såna som behöver hjälp för de är förföljda i sitt hemland, livhanken står på spel."

Kan jag få en referens till det?
    Gärna siffror som visar hur stor del av invandringen som är närståendeinvandring där inget skyddsbehov föreligger.

"Satsa mer pengar på att hjälpa människorna igång i arbete istället för att strypa gränsen för de som behöver hjälp. "

Vi har satsat i 30 år nu. Nästan ett helt arbetsliv.
    Situationen ser exakt lika dan ut ändå - enorm arbetslöshet bland de invandrade.
    Integrationeprojekten är skitdålig verkningsgrad.

Det är sags att se annorlunda på problemet.

• BadSector

"Jag tycker att alla ska få bo där de vill, oavsett anledning. "

Jag gillar hundvalpar och kattungar. :)

"Tycker att diskussionen att det ska löna sig med invandring och att de ska tillföra något för att inte riskera att skickas iväg är läskig."

Vi ger redan idag människor studentvisum, och i de fall de får jobb låter vi dem stanna.
    Vi har till och med specialregler för experter - de betlaar lägre (ingen?) skatt under 5 år tror jag det är.

"Vad hände med mänskliga rättigheter?"

Vem har lurat i dig att det är en mänsklig rättighet att bo i Sverige?!

"Dom VILL ha jobb och försörja sig själva troligen mer än dom flesta svenskar.."

Jasså? Vad har du för belägg för det?!

"Asylsökande med skyddsbehov som beviljas uppehållstillstånd är som sagt en liten klick."

Tack för den.
    MYCKET FÅ är medvetna om att det förhåller sig på det viset utan tror att alla invandrare de ser har flytt från bombregn.

"Det handlar om attityd hos oss som mottager människorna. "

Ja, det pratas ju ofta om att invandrarna "diskrimineras" och därför inte kommer in på arbetsmarknaden.

Tror du exempelvis anonymiserade ansökningar skulle råda bot på det?
    Skulle vi få se fler invandrare på arbetsplatserna då?

Om ja - då har vi ju faktiskt diskriminerat Muhammed och Mustafa.

Om FÄRRE, alltså fler svenskar - är det då inte Pelle och Edward som diskriminerats?

• BadSector

"Hur många Svenskar är det då inte som missköter sig?! ska man skicka iväg dom också?"

Det kan man tycka, men det är VÅRT ansvar att ta hand om vår befolkning.

Det är däremot inte ANDRA LÄNDERS befolkning.

"För mig handlar det inte om mitt och ditt land, utan anser att alla är välkommna"

FLera här verkar förespråka totalt öppna gränser.

Det är så urbota naivt att man borde fråntas rösträtten om man uttrycker den åsikten.

• BadSector

"Vad menar du med specialregler för experter?"

www.svensktnaringsliv.se/fragor/visa_skatterna/article23114.ece
    "Beslut om en person uppfyller kriterierna för att få lägre skatt tas av Forskarskattenämnden. I genomsnitt beviljas 300 personer expertskatt i Sverige varje år."

"Tycker jag är märkliga regler. Det är väl inte alla svenska som har så mycket pengar på kontot heller?"

Alltså - Sverige är svenskarnas land.
    Alla människor är lika mycket värda, men alla har inte rätt att bo i Sverige.
    Lär dig det.
    Det finns inget demokratiskt stöd för din uppfattning, och den har aldrig och kommer aldrig någonsin bli verklighet i Sverige.

jtoao;
    "Det är provat och JA dom var diskriminerade!"

Åhåhå!
    Tell me more!
    Jag vet nämligen också att det prövats, och jag vet resultaten. ;)
    Ge mig en referens till det du bygger denna slutsats på.

• BadSector

"Det är mycket välkänt kontaktnätet är viktigt när man söker jobb."

Anonymiserade ansökningar borde ju råda bot på den saken, eller hur?

"Andra länder tar minsann hand om våra knarklangare och tjuvar, om dom åker fast."

Ja, och vad gör de med dem?

"Är inte EU för helöppna gränser?"

Det finns krafter inom EU som jobbar för fri rörlighet mellan länder INOM EU, ja.
    Däremot är gränsen ut mot resten av världen inget som någin vad jag vet vill öppna.

Det dröjer förmodligen inte länge förrän något land i EU börjar ställa krav på Sverige att strama åt sin invandringspolitik, eftersom Sverige idag är en gateway till resten av EU för ekonomiska lycksökare.

• BadSector

"dU FÅR BÖRJA KASTA LÄNKAR FÖRST, ELLER SÅ FÅR DU HELT ENKELT LITA PÅ ATT JAG HAR RÄTT, FÖR DET HAR JAG!"

Det är inte riktigt så det fungerar.

Du gjorde ett påståenden - att anonymiserade ansökningar prövats och att utfallet visat att invandrare diskriminerades.

Det ligger på DIG att visa att det du säger är något mer än dina egna fantasier.

"Du menar att de asylsökande är ekonomiska lycksökare? Eller deras familjer?"

97% av de som söker asyl har gjort sig av med sina identitetshandlingar.
    Syftet med detta är att få asyl av humanitära skäl genom att uppehålla sig i landet tillräckligt länge, eftersom något skyddsbehov som berättigar till asyl icke existerar.

"Om det vore så att så många försvann ut i Europa och att Sverige vore en gateway så borde du ju inte oroa dig, för då har de ju försvunnit från Sverige, DITT paradis."

Godag yxskaft?
    Försöker du förolämpa mig, eller vad gör du?

Svar på tråden Invandrare...