Inlägg från: BadSector |Visa alla inlägg
  • BadSector

Invandrare...

"Hmm enligt dig eller dom universella fl-lagarna?"

Bevisbörda kallas det.
    en.wikipedia.org/wiki/Burden_of_proof
    Du verkar inte riktigt ha koll på debatt och det där ikring, men håll ögonen öppna för tråden jag tänkte starta i ämnet.

• BadSector

"räknas även såna individer till gruppen som människor som Bad Sector inte vill "släppa in" i sitt land?"

Om finnen har något att tillföra kommer ett greencardsystem se till att finnen får komma in.

Om han INTE har något att tillföra så borde han i konsekvensens namn inte få komma in.

Nu har vi ju avtal om fri rörlighet med de nordiska länderna, så isf får vi förhandla om dessa också, vilket skulle betyda slutet på även svenskars fria rörlighet i norden.

• BadSector

"Och det skulle vara något bra anser du?"

Naturligtvis inte.
    Nu sitter du bara och försöker klistra på mig åsikter jag inte har för att jag ska passa in i din schablonbild. Lägg av.

• BadSector

"Alltå, ska en människa som enligt dig klassas som svensk få flytta var han/hon vill i världen?"

Det är en fråga som är upp till vart och ett av de olika länder i världen som någon svensk vill flytta till naturligtvis.

Vad har det med sveriges invandringspolitik att göra?

• BadSector

"jag undrade vad du ansåg?"

Jag anser att det vore toppen för svenskar om de kunde resa runt utan varken pass eller visum i hela världen, och bli försörjda och gullade med av hela världen.

Det VORE toppen för svenskarna, självklart.
    Vem kan påstå motsatsen?

Jag vill gärna ha en ponny och en Boeing 747 också.

Men vad har det med hur VI vill hantera invandringen att göra?

• BadSector

"det är tragiskt att du tror att de som flyttar till Sverige "gullas med"

Eh... jag pratar om hur det vore roligt att svenskar behandlades utomlands. Det du frågade om.

"att diskutera med en så obildad person ser jag nu inte kommer att ge mig något"

Ok. :)

• BadSector

"90% saknar papper men ändå kommer 35%"

93% av de ASYLSÖKANDE saknar papper.

Vi har fri rörlighet mellan de nordiska länderna.

• BadSector

En enorm skillnad i grundinställning till vem som har rätt till ett land framträder ganska tydligt här.

Jag anser att det är ett lands invånare och deras barn som har rätt till landet.

Fördlorätt, till och med.
    Analogt med arvsrätten.

Förädlrar har rätt att lämna sina ägodelar till sina barn.

Vi svenskar äger Sverige.
    Vi har rätt att lämna det till våra barn.

Vill vi inte det kan vi göra våra barn arvslösa och statslösa och ge bort landet till någon annan, eller låta någon annan ta det.

Jag tänker dock inte låta det ske om jag kan hjälpa det.

• BadSector

"är det inte så i princip att de grupper som har mest avvikande namn, mest avvikande utseende som är lagförda för flest brott?"

Har japaner icke avvikande namn och utseende?

• BadSector

Bumbo;

BRÅ presenterar inte längre statistik uppdelad på ursprungsland, men i rapporten från 1996 finns den updelningen.

Det finns också data från Danmark och Norge som visar vilka grupper som är överöverrepresenterade.

Vet inte om färska data för Sverige finns tillgängligt?
    Någon?

Svar på tråden Invandrare...