• Happy86

    Det lilla hjärtat slår inte längre...

    Jag var i 14:e veckan... Så i förrgår och idag hade jag ont i magen, det kom liksom som hugg.
    I går kväll tänkte vi att vi fick åka in till sjukhuset och kolla upp det.
    Vi åkte in, men ingen av oss trodde väl att det skulle vara nån fara, utan vi väntade oss att få se ett litet hjärta picka.
    Så blev det inte.
    Ultraljudet visade att bebisen dött för några veckor sen.
    Den var alldeles för liten för att motsvara 14 veckor.
    Den låg alldeles stilla, och det lilla hjärtat slog inte.
    Tanten som gjorde ultraljudet sa sakligt "det ser ut som att det är ett missfall på gång".
    Jag fattade inte. Det var väl inte oss hon pratade om? Det var ju inte vår bebis som låg så stilla. Vår bebis skulle ju leva... väl?
    Hon sa inte så mycket mer, utan gav mig ett nummer att ringa på måndag så att jag kan få tid för skrapning på tisdag eller onsdag.
    Jag fattar inte Det var ju inte så här det skulle bli...?

  • Svar på tråden Det lilla hjärtat slår inte längre...
  • Anja80

    samma hände mig den 11: april...vet precis hur du känner dig..

  • Mizzjessica

    Jag vet hur du känner... Jag lider verkligen med er!!! Beklagar verkligen! *Kramar om*

  • busmamma1

    Hemskt ledsen för er skull.
    Tyvärr kommer de hemska beskeden alltid som ett slag i ansiktet, det finns inget sätt att värja sig.
    Varma styrkekramar!

  • Salliemamman

    O, det är ofattbart. Mitt hjärta lider med dig. Jag skickar dig de varmaste kramar.
    /Mamman till Rymdernas Ljuvaste Ängel

  • LiMoFe

    Är så ledesn för er skull. Jag vet exakt vad du menar. Var på undersökning vecka 14 och fick veta att vår bebis slutat leva i vecka 11. Världen bara slocknade.

    Hoppas att ni hittar tröst hos varandra i denna svarta tid.

Svar på tråden Det lilla hjärtat slår inte längre...