• mysmamman2

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

tycker det är helt sjukt!! Hur kan folk vara så dum att dom gör det!??

åh blir så upprörd när jag får höra såna saker!!!

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 17:18:32:

när man ska blanda välling eller ersättning!

istället för att KOKA vattnet...
  • Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!
  • Sing Star
    Dieselmom skrev 2007-05-19 20:06:54 följande:
    Jag tar KRANvatten, har aldrig sagt att det är varmvatten dock.
    Vad bra, för det är ju det vi har diskuterat hela kvällen!
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Moonis
    TexasPecan skrev 2007-05-19 20:20:48 följande:
    De som hävdar att det är helt ok med varmt kranvatten till välling, ersättning och gröt verkar besitta en hel del okunskap som kan skada era barn. Ok att man inte vet att man inte ska använda varmt kranvatten men byter till kallt kranvatten så fort man fått denna kunskapen om det varma kranvattnet. Riktigt korkat att använda varmt vatten från kranen då man vet att man inte ska göra det!
    Men undrar fortfarande om ni blir lika hysteriska när barnen får i sig varmvatten under ett bad? Är man korkad som låter barnen bada alls då eller?
  • Nicke

Fast att ge välling på varmvatten från kranen varje dag och en kallsup någon gång per månad är väl inte riktigt samma sak?

Moonis skrev 2007-05-19 20:26:35 följande:
    Men undrar fortfarande om ni blir lika hysteriska när barnen får i sig varmvatten under ett bad? Är man korkad som låter barnen bada alls då eller?
  • FarbroBarbro

Men hallå hur mycket dricker ungarna i badkaret då? Inte badar de varje dag och inte dricker de varje gång de badar heller. Annat är det ju med ersättning kanske 5-6 gånger per dag á 2 dl varje gång. Så mycket får man knappast i sig från badet på ett år.

• pattisza

Att dagligen dricka vatten från varmvattenkranen och att få i sig varmvatten vid bad är inte jämförbart tycker jag. Det är dessutom väldigt lätt att undvika att ge varmvatten från kran men svårare att hindra att barn får i sig det vid bad.

Är det någon som blivit hysterisk?

• TexasPecan

Moonis: Det är väl en himla skilnad på att att dricka varmt vatten från kranen flera gånger per dag än det lilla som barn sväljer när de badar. Dessutom så försöker jag se till att mitt barn inte dricker badvattnet men att hon får i sig lite är oundvikligt. Men du kanske serverar badvatten till maten?

Om det finns fakta som visar att det inte är bra att använda varmt vatten från kranen, varför strunta i detta? Kan dessutom tillägga att när jag låg på BB så fanns det lappar uppsatta på toaletten/duschen där det stod att de hade funnit legionellabakterien i vattnet och att man skulle spola med kallt vatten en viss tid innan man skulle använda det.

• Sing Star

Moonis: vem anser du vara hysterisk? Det ända vi gör är att använda kallt vatten ur kranen till välling/ersättning/matlagning av den enkla anledningen att vi inte vill utsätta våra barn och oss själva för utfälld koppar från ledningar och eventuell mikrobiologisk kontamination av vattnet.

• Hanna1984

Johanna2006; Men många här inne har vart hysteriska om att man måste koka vattnet. Och det behöver man inte i sverige!
    Sen så var det nån som gett barnet varmvatten ifall det va nöd om tex ingen mikro fanns osv. Då uppstod det väl nån slags hysteri. Och när ett barn badar går det inte att undgå att barnet får vatten i munnen! Och därmed, är det samma hysteri där???

• pattisza

Jag tycker inte någon har varit hysterisk. Varför hänga upp sig på badvattnet? Tråden handlar om varför man väljer att ge varmvatten från kranen trots att det kan vara farligt. Det kan ge effekter/sjukdomar som inte märks med en gång.

• Sing Star

Hanna1984: Kan du peka på ett enda inlägg i denna tråd som visar en hysterisk förälder vad gäller att koka kallt vatten eller inte koka? Jag hittar då inget sådant.

Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!