• mysmamman2

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

tycker det är helt sjukt!! Hur kan folk vara så dum att dom gör det!??

åh blir så upprörd när jag får höra såna saker!!!

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 17:18:32:

när man ska blanda välling eller ersättning!

istället för att KOKA vattnet...
  • Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!
  • Zixi

Niklas, jag är osäker på det, har hört olika info. Tex skulle näringsvärdena i grönsaker klara sig bättre i micro än vid kokning. Orkar tyvärr inte kolla upp aktuell info om det.

Själv ogillar jag micron och använder den endast till att värma vatten och smälta smör. Mycket roligare att laga mat på spisen =)

• Nicke

Varför ska man utsätta barn för onödigt mycket för att de, som vissa skriver, ändå får i sig så mycket skit på andra sätt? Jag frågar igen.
    Bara för att en sak är farlig, varför blir det då helt plötsligt ok att pumpa på med mer skit då?

• Nicke

Ja, fast ersättning och grönsaker skiljer sig ganska markant. Finns säkert en hel del forskning åt båda hållen.

Zixi skrev 2007-05-19 20:57:39 följande:
    Niklas, jag är osäker på det, har hört olika info. Tex skulle näringsvärdena i grönsaker klara sig bättre i micro än vid kokning. Orkar tyvärr inte kolla upp aktuell info om det. Själv ogillar jag micron och använder den endast till att värma vatten och smälta smör. Mycket roligare att laga mat på spisen =)
  • pattisza

Zix

Just mjölkbaserade produkter är inte bra att värma i micron för att viktiga enzymer kan förstöras. Men du har helt rätt angående grönsakerna.

• Moonis

Jag använder som sagt inte varmt vatten men känner att det blir som vanligt med diskussionerna här, lite svart o vitt. Det finns en gyllende mittväg oxå

• Nicke

Antingen använder man kallvatten eller så använder man varmvatten från kranen.
    Vad är mittvägen? Lite kallvatten och lite varmvatten? ;)

Moonis skrev 2007-05-19 21:02:17 följande:
    Jag använder som sagt inte varmt vatten men känner att det blir som vanligt med diskussionerna här, lite svart o vitt. Det finns en gyllende mittväg oxå
  • TexasPecan

Ja precis, vad är mittvägen? Ska man tänka så om allting eller hur menar du?

• Moonis
    Niklas skrev 2007-05-19 21:03:27 följande:
    Antingen använder man kallvatten eller så använder man varmvatten från kranen.Vad är mittvägen? Lite kallvatten och lite varmvatten? ;)
    Finns något som heter ljummet oxå
  • Nicke

och vart får man det ljumna vattnet ifrån med hjälp av en vattenkran som det hela handlar om? Ljummet kallvatten eller? Det är inte varmvatten.

Moonis skrev 2007-05-19 21:07:03 följande:
    Finns något som heter ljummet oxå
  • Moonis
    Niklas skrev 2007-05-19 21:08:01 följande:
    och vart får man det ljumna vattnet ifrån med hjälp av en vattenkran som det hela handlar om? Ljummet kallvatten eller? Det är inte varmvatten.
    Väldigt utblandat varmvatten. Jag har mer kallt än varmt om man säger så.
Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!