• mysmamman2

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

tycker det är helt sjukt!! Hur kan folk vara så dum att dom gör det!??

åh blir så upprörd när jag får höra såna saker!!!

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 17:18:32:

när man ska blanda välling eller ersättning!

istället för att KOKA vattnet...
  • Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!
  • snillis

Har arbetat på utredningshem för föräldrar med små barn och där föräldrarna använde varmvatten ur kranen för att tillaga välling/ersättning ställde vi oss alltid frågan huruvida föräldrarna var normalbegåvade eller ej - för det vet ju "alla" att man inte gör.
    (tillsammans med andra parametrar givetvis)

• Sing Star
    snillis skrev 2007-05-19 21:42:51 följande:
    Har arbetat på utredningshem för föräldrar med små barn och där föräldrarna använde varmvatten ur kranen för att tillaga välling/ersättning ställde vi oss alltid frågan huruvida föräldrarna var normalbegåvade eller ej - för det vet ju "alla" att man inte gör.(tillsammans med andra parametrar givetvis)
    Hihi, och där kom ordet normal tillbaka! FörvånadSkrattande
    ღ ♥ ღ JOHANNA i mitt hjärta ღ ♥ ღ
  • Moonis
    Johanna2006 skrev 2007-05-19 21:37:32 följande:
    Moonis: det känns som att du är ensam kvar på din sida? Känns det bra och kommer du fortsätta ta ljummet vatten i din matlagning? *håller tummarna för att du ger upp*
    Det känns rätt bra faktiskt. Inte för jag tror alla dom andra ändrat åsikt bara för dom inte fortsätter diskussionen. Är kanske jag som är dum nog att stånga mig blodig med mina åsikter

Ja, jag kommer fortsätta göra det för det ljumna vattnet jag tar är det säker många som dricker ibland ändå när vattnet inte riktigt vill bli iskallt
  • Zixi

Men Moonis, att er son får i sig badvatten måste ju räknas som olyckshändelse, att ni däremot väljer att ge honom vatten som kommit ur varmvattensrör är en övervägd handling, två helt olika saker!

Och ja, man gör en riskbedömning varje gång, MEN hur påläst är du om riskerna när det gäller varmvatten och vet någon egentligen hur dagens tungmetaller kommer att påverka dagens barn när de är vuxna?

Jag har stor respekt för de som erkänner att de i sin ovetskap gjort fel men väljer att ändra sitt beteende. Men att sitta och försvara ett felaktigt beteende är pinsamt.

Varför kan du inte börja använda kallvatten istället?

• snillis

Johanna: ja alltså, till skillnad från lågbegåvade då.

• korven72
    Legewiel skrev 2007-05-19 21:31:39 följande:
    Men nu förstår jag inte... Varför blev detta en löjlig trams-tråd?
    Hoppas att det inte är jag som tramsar... inte min mening.
  • Sing Star
    Moonis skrev 2007-05-19 21:45:37 följande:
    Det känns rätt bra faktiskt. Inte för jag tror alla dom andra ändrat åsikt bara för dom inte fortsätter diskussionen. Är kanske jag som är dum nog att stånga mig blodig med mina åsikterJa, jag kommer fortsätta göra det för det ljumna vattnet jag tar är det säker många som dricker ibland ändå när vattnet inte riktigt vill bli iskallt
    Är det riktigt säkert att det känns bra? Kan i min värld inte förstå hur det skulle kunna kännas bra! Och är du så säker på att de andra inte gett sig från tråden på grund av att det blev pinsamt att fortsätta försvara något som är så uppenbart fel?
  • Sing Star
    snillis skrev 2007-05-19 21:46:39 följande:
    Johanna: ja alltså, till skillnad från lågbegåvade då.
    Om du läser mitt inlägg 156 så förstår du vad jag menar! Var nämligen inne på samma tanke där.
  • Zixi

Nu har jag i alla fall sagt mina åsikter och tänkte ta och äta middag så jag kan inte argumentera vidare.

Hoppas i alla fall att du ändrar dig Moonis! =)

Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!