• mysmamman2

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

tycker det är helt sjukt!! Hur kan folk vara så dum att dom gör det!??

åh blir så upprörd när jag får höra såna saker!!!

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 17:18:32:

när man ska blanda välling eller ersättning!

istället för att KOKA vattnet...
  • Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!
  • Gabriel min Ängel

Gör alltid det och jag tror inte det är någon fara här i Sverige,har aldrig hört det iallafall..Tar inte varsom helst och skulle aldrig göra det utomlands..

• 85a

brukar koka mitt vatten jag tar från kranen, låta svalna och blanda i ersättningen.

• filippamys

Men tanken om att de kanske INTE vet då?
    Har den slagit dig?

Dom vill ju säert inte att sitt barn ska få i sig bakterier..
    Berätta för den som gör det istället för att gnälla så hjälper du säkert henne mer..

• Majsan70

Gabriel min Ängel skrev 2007-05-19 17:18:36 följande:

Gör alltid det och jag tror inte det är någon fara här i Sverige,har aldrig hört det iallafall..Tar inte varsom helst och skulle aldrig göra det utomlands..
    Varmt vatten från kranen är inte dugligt som livsmedel enligt de regler vi har här i Sverige.
  • Geggamoja
    Gabriel min Ängel skrev 2007-05-19 17:18:36 följande:
    Jo, det är farligt, som de andra skriver så innehåller varmvatten bakterier och avfällningar av metaller - inget man ska dricka och definitivt inget man ska blanda ersättning eller välling med!
    ♥Elvis 050308 och Johnny 060706♥
  • Hanna1984

man behöver ej koka vattnet. vi har så rent vatten i sverige. däremot ska du ta kallt o sedan värma i micron. ska barnet dricka vatten tar man också från kranen.

• therre

Nej, det gör väl ändå ingen? *s*

• jessca

kan man inte mickra vattnet då? eller är det lika farlig?
    (Undrar eftersom jag inte har någon erfarenhet ännu)

• Ylwis

det är ingen fara att ta varmt vatten från kranen! vi bor i sverige, har gjort det ett par gånger vid kris och det funkat kanon och sonen har inte blivit sjuka. då skulle ju ingen av oss kunna ta och dricka vattnet ur kranen eller  diska, tä nk du diskar i varmt vatten... där har du en massa bakterier då oxå i sånna fall. ska man koka alla bestick och glas innan man  äter då?

Mamma till Alvyn 051015
  • NochA

Nej, skulle aldrig använda varmvatten från kranen! Vi tar kall vatten och kokar upp.

Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!