• mysmamman2

Ta varmvatten från KRANEN!!!!

tycker det är helt sjukt!! Hur kan folk vara så dum att dom gör det!??

åh blir så upprörd när jag får höra såna saker!!!

Mamma till världens vackraste varelse - Indra född 28 feb -07
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 17:18:32:

när man ska blanda välling eller ersättning!

istället för att KOKA vattnet...
  • Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!
  • filippamys

Jag antog det tyckte det lät så.. för du lät så arg på din trådstart..
    om hon då gör det ändå, ja då kan jag hålla med om att det inte är ok!!

• blonde redhead

Ja varmt vatten är farligt, även i sverige! Nej jag förstår inte heller hur man kan göra det idag när man borde vara tillräckligt upplyst.

• Yvonne81

På vårt BVC var de väldigt klara med att ge besked om detta från dag ett - att man får använda kallt vatten och värma men inte varmtvatten från kranen.

För de allra minsta (under 6 månader) skulle man helst koka upp kallt vatten och låta svalna t.om. Så det gjorde jag...

Jag steriliserade varje tutte och flaska efter varje bruk de första 3 månaderna också... Och dammsög varje dag och skurade golven två gånger i veckan - hade inga husdjur och har själv inga allergier osv. Trots det har min son fått både atopiskteksem, pollenallergi och allergiastma.. :(

Men ändå - då har jag mitt på det torra - ja gjorde allt jag kunde för att han skulle vara frisk! Tänk OM det skulle ske nåt så barnen blir sjuka och man vet att man t.ex gett varmvatten från kranen och visste redan om det när man gav dem att det innehåller bakterier som inte är bra för varken barn eller vuxna för den delen.

• Biba

Vad händer om man ger barnet välling gjort på varmt kranvatten ? Vilka sjukdomar kan detta ge?

• lillvilda

ja ndrar oxå..måste man koka kallvatten eller räcker det med att micra det..nån som vet??

• Amye
    Biba skrev 2007-05-19 17:59:47 följande:
    Vad händer om man ger barnet välling gjort på varmt kranvatten ? Vilka sjukdomar kan detta ge?
    Nu vet ju inte jag så där men legionärssjukan sägs det ju sen vet jag inte sanningen i det
    Har två underbara barn *kärlek*
  • Maraschino

Faran med att ta varmt vatten från kranen handlar inte om bakterierna där utan snarare om att rören släpper ifrån sig tungmetaller när man spolar varmvatten i kranen.
    Hade aldrig gett mina barn varmvatten från kranen varesig det är kris eller inte...

• 85a

är väl så att man ska vara försiktig just för att våra små är så känsliga redan som det är när det gäller sjukdomar och smittningrisker och så... man ska ju tex inte vara ute bland för mycket folk med dom nyfödda osv.... kallvatten kan man ta och micra men för att vara säker så kokar jag som sagt upp mitt vatten och låter det svalna i vattenkokaren. sen när jag ska göra ersättning behöver jag bara "värma" någon sekund i den eller så blandar jag vattnet som stått det är ju uppkkokat en gång då

Svar på tråden Ta varmvatten från KRANEN!!!!