Någon som bor i Schweiz
Det här såg ju trevligt ut, att det finns lite folk i Schweiz. Själv har jag min käraste nere i Zurich så det finns ju misstankar om att jag oxå kommer hamna där snart!
Det här såg ju trevligt ut, att det finns lite folk i Schweiz. Själv har jag min käraste nere i Zurich så det finns ju misstankar om att jag oxå kommer hamna där snart!
Får man lov att fråga vad ni gör på dagarna där? Förstår att många e hemma med barn.. Men innan ni fick barn? Några som jobbat? Om inte, vad har ni hittat på då?
Kaj04 - aha, där ser man. Tror du att du kommer börja jobba där igen sen när barnet/barnen blivit större? Själv e jag väldigt bekymrad över d här med språket...
Den känns helt omöjlig att lära sig! Jag kan ju inte ens "vanlig" tyska!!!
Jag vet egentligen ingenting om min framtid.. Min m2b jobbar i Zurich nu, jag har 2 år kvar av min utb, så jag tror inte att jag kommer flytta dit innan sommaren 09. Men då e d ju inte ens helt säkert att han e kvar & jobbar där heller. Men jag gillar staden, så jag skulle gärna bo där!
D e ju d, jag e livrädd för att öppna munnen & säga ord på ett främmande språk! Jag vill aldrig göra fel! Har läst franska i många många år, men pratar d ändå inte. Engelska har jag ju blivit tvingad till att prata & d känner jag att jag har hyfsad koll på, men andra språk skrämmer mig rejält!
kaj04 - vet du om svenska kyrkan där har en hemsida?
Ain - hur kommer det sig att du hamnade Schweiz? Franska e ju språket jag läst innan, kan inte ett ord tyska!!
Mamba - kul att intervjun gick bra för din man! Själv ha rjag ju min älskling där nere & själv sitter jag än så länge i Gbg, plugg som håller mig kvar här... Men min J trivs jättebra i Zurich & gillar sitt jobb, så jag hoppas att jag kommer kunna flytta dit sen jag med!
Mamba - jag åker ner så ofta jag har möjlighet, tyvärr är inte d så ofta som jag hade önskat! men vi har som mål att fösöka ses varje månad, men d blir snarare varannan månad... Jag har hitills bara flugit med SAS via Köpenhamn, en gång bytte jag i Frankfurt, men d tog sin lilla stund... Det ska finnas ett flygbolag som flyger direkt, tror d heter CITY AIRLINE, jag har inte åkt med dem ännu för d har varit väldigt mycket dyrare när jag skulle flyga, så jag valde att flyga emd ett byte i Köpenhamn.
Bokar man i god tid kan man säkert få bättre priser än dom jag fick när jag bokade nån vecka innan!
När får han reda på om han får jobbet?