• Minialp

Någon som bor i Schweiz

Det här såg ju trevligt ut, att det finns lite folk i Schweiz. Själv har jag min käraste nere i Zurich så det finns ju misstankar om att jag oxå kommer hamna där snart!

• Minialp

Får man lov att fråga vad ni gör på dagarna där? Förstår att många e hemma med barn.. Men innan ni fick barn? Några som jobbat? Om inte, vad har ni hittat på då?

• Minialp

Kaj04 - aha, där ser man. Tror du att du kommer börja jobba där igen sen när barnet/barnen blivit större? Själv e jag väldigt bekymrad över d här med språket...

• Minialp

Den känns helt omöjlig att lära sig! Jag kan ju inte ens "vanlig" tyska!!!

• Minialp

Jag vet egentligen ingenting om min framtid.. Min m2b jobbar i Zurich nu, jag har 2 år kvar av min utb, så jag tror inte att jag kommer flytta dit innan sommaren 09. Men då e d ju inte ens helt säkert att han e kvar & jobbar där heller. Men jag gillar staden, så jag skulle gärna bo där!

D e ju d, jag e livrädd för att öppna munnen & säga ord på ett främmande språk! Jag vill aldrig göra fel! Har läst franska i många många år, men pratar d ändå inte. Engelska har jag ju blivit tvingad till att prata & d känner jag att jag har hyfsad koll på, men andra språk skrämmer mig rejält!

• Minialp

kaj04 - vet du om svenska kyrkan där har en hemsida?

• Minialp

Ain - hur kommer det sig att du hamnade Schweiz? Franska e ju språket jag läst innan, kan inte ett ord tyska!!

• Minialp

Mamba - kul att intervjun gick bra för din man! Själv ha rjag ju min älskling där nere & själv sitter jag än så länge i Gbg, plugg som håller mig kvar här... Men min J trivs jättebra i Zurich & gillar sitt jobb, så jag hoppas att jag kommer kunna flytta dit sen jag med!

• Minialp

Mamba - jag åker ner så ofta jag har möjlighet, tyvärr är inte d så ofta som jag hade önskat! men vi har som mål att fösöka ses varje månad, men d blir snarare varannan månad... Jag har hitills bara flugit med SAS via Köpenhamn, en gång bytte jag i Frankfurt, men d tog sin lilla stund... Det ska finnas ett flygbolag som flyger direkt, tror d heter CITY AIRLINE, jag har inte åkt med dem ännu för d har varit väldigt mycket dyrare när jag skulle flyga, så jag valde att flyga emd ett byte i Köpenhamn.

• Minialp

Bokar man i god tid kan man säkert få bättre priser än dom jag fick när jag bokade nån vecka innan!
    När får han reda på om han får jobbet?

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz