• Minialp

Någon som bor i Schweiz

Mamba - vet ni vilka d e som kommer flytta ner era grejer för er?

• Minialp

Mamba - jaha, ni flyttar själva. J ska anlita flyttfirma som ska flytta ner hans grejer. Men d tar väldigt lång tid, har fortfarande inte fått något datum bekräfatat av dem.. Men d kommer väl! Lådorna e ju redan packad, har stått nerpackade i över 1 år redan så!

• Minialp

Jag är oxå nyfiken på universitet där!

• Minialp

kaj04 - kanske står det på hemsidan.. Men frågar ändå av ren lathet! Vet du om det finns mkt kurser & så på engelska? Eller är undervisningsspråket alltid tyska?

• Minialp

Bra! Kanske man kan hitta något kul! Vet du om det är några krav å så, som tillstånd å liknande saker som man bör fixa, eller iaf kolla upp innan?

• Minialp

Mamba - va roligt med en blogg om ert nya äventyr!

• Minialp

Barbafin - låter helt underbart med vandring! Ska vi oxå göra någongång har vi tänkt. Några bra tips på vart man ska åka?

• Minialp

Låter som en roligt tillställning den 1e augusti! Vad brukar man göra då? Träffar man vänner & äter middag tillsammans först hemma & sen går ut? Elelr är det många som går ut & äter middag & stannar ute hela kvällen? När börjar man fira?

• Minialp

Fick en liten rapport från min kärlek i Zurich idag, han skulle ligga & slappa vid sjön hela dagen. Här hemma får man jobba & slita som vanligt!

• Minialp

Mamba - d e ju jätteskönt att låta en flyttfirma flytta för en! Själv väntar jag bara på att flyttgubbarna ska komma & hämta Js grejer & köra ner dem.. Inte går d fort inte...

• Minialp

Flyttföretaget e nog väldigt sega helt enkelt! J har skickat in papprerna & allt sånt för lääääängesen, han har ringt & tjötat på dom, men d händer inte så mkt.. Nu har vi börjat kolla oss om efter annan flyttfirma..

• Minialp

Den som segar sig är internationell, finns tydligen i de flesta länder, tror den är engels ursprungligen. Men nu kollar vi efter något svenskt här i närheten.

• Minialp

Vi får väl se hur lång sommaren blir här hemma.. Det sägs ju att regnet ska komma imorgon igen. Men själv är jag mest glad för att min kära J kommer hit på fredag!! Nu har vi inte setts på 2 månader så saknaden är stooooor! Men det betyder visst att han missar en parad, men jag tror han överlever d!

Svar på tråden Någon som bor i Schweiz