• ankizen

hjälp, snabbt svar ang öroninflammation

har fått dubbelsidig öroninflammation. sitter här och de känns som öronen ska sprängas men jag får ingen hjälp från akut eller nån jour ikväll. får vänta till i morgon och jag har ingen gammal penicillinkur jag kan norpa av till i morron heller...
    mannen är på väg för å låna alvedon av en släkting..

finns de nåt som kan döva smärtan i öronen lite? så jag kan få sova i natt. kan inte böja på huvudet eller nåt alls för då sprängs mina öron ( känns de som)
    finns de nån huskur?

• Svar på tråden hjälp, snabbt svar ang öroninflammation
  • Långbenopluto

Det kan hjälpa lite om man sitter upprätt lite....du kanske får sova i soffan?

Krya på dig!

Mamma till Marcus och Isak
  • eunyoung

oj, jag lider verkligen med dig.
    är det riktigt riktigt jobbigt så kan du ju chansa och bara åka till akuten. dom borde rimligtvis ge dig penicillin om du väl är där.
    du kan ta både Alvedon och Ipren samtidigt för att ge den ytterligare effekt.
    och sitta upp och sova (svårt men det hjälper mot trycket någorlunda)

annars är det nog bara att härda ut till i morgon, tyvärr.

lycka till och krya på dig!

• SofiaO

Har hört att lök ska vara bra mot smärtan. Man lägger lök mot öronen och virar en handduk runt för att hålla fast löken... Vet dock inte om det hjälper eller om det ens är sant. Har bara för mig att jag hört det någonstans. Kanske någon kan bekräfta eller dementera?

Fy, det låter inget vidare med dubbelsidig öroninflammation... Har själv aldrig haft det, men min son är öronbarn och hade 7 st på 3 månader...

• fozzy

Vitlök i bomull kan man stoppa i öronen.

Har jag gjort men det hjälpte väl sådär :)

• ankizen

min svärmor sa också lök. i en gasbinda och in i örat. tejpa utanpå så den blir kvar... får väl se...

både alvedon och ipren samtidigt? de får ja nog testa..
    japp blir å sova soffan i natt.. sittandes..

jävla skit..
    har minst en öroninflammation om året så är ganska van. men inte med dubbelsidig dock.. suck...

har precis tagit mig ut ett 2½ år långt beroende av nässpray, men tagit ändå.. attans också... ja som äntligen lyckats bli fri...:(

• ankizen

näee... nu hör ja inget heller..

• eunyoung

låter som trumhinnan är på väg att spricka fördelen med det (om det finns någon) är att det i alla fall kommer sluta göra ont om den spricker.

jag hade öroninflammation som blev spruckna trumhinnor på båda öronen för 2 1/2 månad sedan. jobbigt värre och jag lider verkligen med dig.

när jag ringde sjukvårdsrådgivningen så sa dem att om man tar Alvedon och Ipren tillsammans så förstärker dom den smärtlindrande effekten i varandra.

• ankizen

fan va bra.. tack så mkt.. dom lär ju spricka i natt så.. :(
    hur känns de när de spricker? rinner de gojs ut då?

men har den ena spruckit å de gjorde skitont så har jag ju bara den andra kvar som ska spricka.. jippi...:(

• eunyoung

när mina sprack så märkte jag det med att det började rinna massa äckligt gojs ur örat. och att smärtan försvann. däremot märkte jag faktiskt inte när det sprack, trodde det skulle göra ont för det har jag hört andra säga. men det är nog olika.
    jag blev inte helt döv trots att trumhinnan sprack (som tur är) men däremot kändes det som att jag hade ett väldigt lock för örat.

Svar på tråden hjälp, snabbt svar ang öroninflammation