• guild

vad fattas min dator, vid spel av WOW?

jag har en son som spelar WOW. Nu är det så att det "laggar" när han spelar, och han blir vansinnig på detta. Han måste även ha inställningarna på spelet på "low" för att det inte ska hacka så mycket när han spelar. Nu undrar jag om det är grafikkortet som behövs bytas ut, nåt annat eller behövs det helt enkelt en ny dator??
    han påstår det och jag påstår att det behövs bättre grafikkort.
    Vår dator är ca 4 år gammal.AMD Athlon XP 3000+ 216 GHz 512 MB RAM
    Någon son vet!?

• Svar på tråden vad fattas min dator, vid spel av WOW?
  • Euphoric

För 4 år sen VAR den nog en rätt bra dator. 10.000 räcker dock inte i 4 år. Själv har jag rätt höga krav och sätter nog 6-7000/år om inte mer, alltså en dator för 10.000 är hyfsad i ungefär 1.5 år innan den är för gammal och behöver uppgraderas för att hänga med i det senaste. Och som sagt, lita inte på försäljare, dom blåser en på färdiga paket i dom allra flesta fallen och har oftast noll koll själva då dom säljer allt från dammsugare til microugnar till datorer.

Uppgraderar du ram till minst 1 gb kommer det bli hyfsad skillnad. Själv spelar jag och klarar inte av att spela med 1 gb, det laggar det med, men 512 mb är rätt outhärdligt. Vid 2gb så flyter spelet på utan lagg vart man än är.

Går du in på datorbutiken.com och tittar på deras speldator-paket ser du att speldatorerna har mellan 2 och 4 gb ram minne, och allt från 256 mb grafikkort och uppåt. Där finns det färdiga paket och till och med dom billigaste är hyfsade för wow.

• trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:20:28 följande:
    W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:17:00 följande:
    jag skulle behöva dig också:) Min försäljare pratade också om hårddiskminne och till råga på allt lura han på mig en försäkring på 1500:- som jag inte behövde...!!
    fan va synd, det är så jävla illa när dom blåser folk.. ja ja fråga oss om vad du beöhver istället, jag och panthera har koll, tro mig..
  • Felicia6

guild, hårddisken är en liten sak INUTI själva datorn där man lägger program och bilder o musik osv osv.. En liten hjärna kan man säga

hårddisken är alltså inte SJÄLVA datorn.. jag tror du menade så eller?
    Men ja, du behöver inte byta ut skärmen o musen osv, men själva datorn som kostar mest..

Men jag skulle råda att prova börja med att sätta in större ramminne för det kan funka..

Min laptop laggar i wow och jag ska bara byta ut ramminnet så ska det bli bättre enligt min man. Så prova det först om du inte vill slänga ut massa pengar

• guild

nej...jag känner ingen som kan datorer.

• trollkarl
    guild skrev 2007-05-21 12:22:56 följande:
    nej...jag känner ingen som kan datorer.
    okej, bor du långt bort? kan hjälpa dig annars..
  • W Panthera tigris
    guild skrev 2007-05-21 12:20:28 följande:
    W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:17:00 följande:
    jag skulle behöva dig också:) Min försäljare pratade också om hårddiskminne och till råga på allt lura han på mig en försäkring på 1500:- som jag inte behövde...!!
    och DET om inget annat är superblåsningen
    det är två årig garanti på elektronik enligt lag
    medan dem blåser folk med snacket
    nej nej det är bara ett år men kolla här vad du kan KÖPA till ett år extra
    för den delen så är det inget ovanligt att själva leverantörer ger tre års garanti på sina grejer
    när den tiden är ute så måste man ändå uppgradera
  • Euphoric

Försäljaren av min laptop "lura" på mig en drulle försäkring på min laptop med. 4 månader senare e datorn trasig och jag får en ny tack vare den försäkringen

Köper man något för 16.000 (i mitt fall) e de rätt värt att lägga en eller två tusenlappar extra utifall något skulle hända.

• trollkarl
    Euphoric skrev 2007-05-21 12:25:14 följande:
    Försäljaren av min laptop "lura" på mig en drulle försäkring på min laptop med. 4 månader senare e datorn trasig och jag får en ny tack vare den försäkringen Köper man något för 16.000 (i mitt fall) e de rätt värt att lägga en eller två tusenlappar extra utifall något skulle hända.
    håller med dig..
  • W Panthera tigris
    trollkarl skrev 2007-05-21 12:21:19 följande:
    W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:19:23 följande:
    haha, nästan, DYR! och fet, sitter på över 700MB GFX, 4092 RAM,800GB HDD, 20" lågtidad TFT,3,8GHZ P4 med 1200 MHZ buss
    NICE hehehe vilket påminner mig att jag måste snart skrappa loss några mille på trisslotten för supreme commander laggade sönder datorn totalt hehe
  • trollkarl

W Panthera tigris skrev 2007-05-21 12:26:22 följande:

NICE hehehe vilket påminner mig att jag måste snart skrappa loss några mille på trisslotten för supreme commander laggade sönder datorn totalt hehe
    min var så dyr att jag hostade lungorna ur mig..
Svar på tråden vad fattas min dator, vid spel av WOW?