tycker att hon ska få hela studiestödet, och när det gäller dyrare saker som vinterjacka/skor osv, att dom får betala en del utav det (beror ju på vad det kostar)
Jag fick när jag var 16 hela studiestödet, men då fick jag betala ALLT själv, inkl alla vinterkläder/skor/busskort osv, då räckte ju inte 950kr långt, så jag började jobba extra i affär för att kunna köpa det jag ville och för att ha råd att ta körkort, fick inte ens pengar till teorin (350kr) utan det är verkligen jag som har fått stå för allt själv sedan jag var 16, och innan dess fick jag köpa baskläderna,bindor,hudvård,smink för mina 600kr/mån.
Hade jag nytta för när jag flyttade hemifrån vid 18 års ålder!
När mina barn kommer upp i den åldern så kommer dom få hela studiebidraget, och sen hjälpa till så mycket det går, sen får dom ju en bra slant på banken med när dom flyttar hemifrån, men man får ju göra vad ekonomin tillåter!! jag och min sambo ligger gemensamt på 650-700000 f .skatt per år, men istället för att köpa och skämma bort barnen redan nu, så blir det att pengar går in på kontot varje mån! Och så får dom som ett vanlig "svenson barn", med vissa undantag då vi bor i norrland (4-hjuling,mini skoter)