• Tesan81

fy f*n nordea!

Jag och min kompis har blivit "bestulna" på pengar av Nordea idag! Jag har Swedbank men tog ut pengar på en bankomat (Nordea) i går, idag har dom dragit summan igen! Enligt mitt kontouttag så har jag tagit ut mer pengar än vad jag har (de dubbla).
    Min kompis har blivit av med de tredubbla beloppet
    Kolla ni också om ni har haft med Nordea att göra de senaste dagarna! grrrr så arga vi är

• Svar på tråden fy f*n nordea!
  • LaFontaine

Rebecka84: Tyvärr var kanske inte kvällspressen så villiga att meddela detta. Då hade ju rubrikerna om attacken mot Nordeas kunder gått i stöpet

• Rebekah84
    LaFontaine skrev 2007-05-24 10:31:03 följande:
    Rebecka84: Tyvärr var kanske inte kvällspressen så villiga att meddela detta. Då hade ju rubrikerna om attacken mot Nordeas kunder gått i stöpet
    *asg* precis

Jag fick det mailet, från Fraudkampavdelningen. Det var skrivet på såpass dålig svenska att jag bara kunde garva

Glömde säga detta: Får man problem med att få tebax sina pengar så ringer man nordeas kortavdelning för de kan se vad som är dubbelregistreringar och därmed får man sina pengar. Direkt.
    Ja, jag betalar tionde till Microsoft. Så slipper ni fråga.
  • Liten blir stor

Hmm..Jag har oxå swedbank men jag betalar ingen extra avgift för att ta ut kontanter ur andra bankomater.

• Ramla

Jag blev oxå fundersam till det som den som skrev om att en Swedbank kund som tar ut på Nordea automat får betala 10 kr i avgift.
    Jag har Swedbank och har tagit ut pengar en massa gånger från Nordeas bankautomat och har aldrig fått någon extra avgift för det.......?? Glad för det. Men varför får vissa det...?

• Rebekah84
    Ramla skrev 2007-05-24 15:01:35 följande:
    Jag blev oxå fundersam till det som den som skrev om att en Swedbank kund som tar ut på Nordea automat får betala 10 kr i avgift. Jag har Swedbank och har tagit ut pengar en massa gånger från Nordeas bankautomat och har aldrig fått någon extra avgift för det.......?? Glad för det. Men varför får vissa det...?
    Liten blir stor skrev 2007-05-24 14:20:28 följande:
    Hmm..Jag har oxå swedbank men jag betalar ingen extra avgift för att ta ut kontanter ur andra bankomater.
    Skönt att fler upptäckt det
  • baby2006

Jag läste på Aftonbladets hemsida om just detta med Nordea och det är jättemånga kunder som har drabbats, men det stod också att de skulle försöka göra så att alla kunderna skulle få tillbaka sina pengar under torsdagseftermiddagen...

Så hoppas du får dina då också...=)

Stolt mamma till Ludvig-04 & Ebba-06,
  • Heisan

Kolla på ditt kontoutdrag, inte kvittot som kommer ifrån bankomaten. Det står som en egen post. Det är ju inte så att jag ljuger om att det dras en avgift på 10 kronor på Nordeas bankomater om man är kund hos Swedbank.

• KisseNova

TS , samma sak har hänt mig. Har swedbank och tog ut pengar ifrån nordeas bank i lördags. DOm har dragit den dubbla summan och jag ligger just nu minus på kontot. Finns en tråd om detta i Ekonomi, som heter just ARG!

Har inte läst hela tråden, men har det löst sig för er? Själv väntar jag på att min bank ska återkomma med svar.

• Rebekah84
    Heisan skrev 2007-05-24 16:17:39 följande:
    Kolla på ditt kontoutdrag, inte kvittot som kommer ifrån bankomaten. Det står som en egen post. Det är ju inte så att jag ljuger om att det dras en avgift på 10 kronor på Nordeas bankomater om man är kund hos Swedbank.
    Det må stå Nordea men det betyder inte att Nordea tagit dina pengar

För du har aldrig tecknat ett avtal där du godkänner att nordea tar 10 kronor av dig eller hur?

Det är en bank, inte Minilivs på hörnet vi pratar om.
  • Heisan

Jag har inte påstått att det var en minilivs heller.. Jag ringde banken o frågade varför det dras från Nordea o inte från andra banker. O det var Swedbank själva som tar avgiften eftersom Nordea debiterar Swedbank en betydligt högre avgift varje gång en Swedbankkund tar ut pengar på deras bankomater.. O nej, jag frågade inte hur hög summan var. De andra bankerna tar också ut en avgift från Swedbank men inte lika hög o därför dras det ingen avgift för kunderna på dessa bankomater.

Jag hade by the way också fått ett minus på kontot pga av Nordeas trassel. O ändå var mitt uttag gjort för en vecka sedan...

• KisseNova
    Pratade nyss med ekonomidamen ifrån min bank och efter klockan 18 ikväll ska alla kunder som det dragits för mycket för få tillbaka rätt summa. Felet ska vara åtgärdat, och det var ett tillfälligt fel ifrån Nordea.
  • Rebekah84
    Heisan skrev 2007-05-24 16:17:39 följande:
    Du har ett kort som kostar 50 kronor om året där de 12 första utagen är gratis. Det STÅR på SWEDBANKS hemsida.

Bankkort Visa 2
    50 kr per år.
    12 st avgiftsfria kontantuttag per kalenderår i Sverige och utomlands.
    Efter de 12 fria uttagen kostar varje kontantuttag i automat och kassa 10 kr i Sverige och utomlands.

Så det är inte nordea som tar betalt......

http://www.swedbank.se/sst/inf/out/infOutWww1/0,,25422,00.html
  • Rebekah84
    Heisan skrev 2007-05-24 16:25:20 följande:
    Jag har inte påstått att det var en minilivs heller.. Jag ringde banken o frågade varför det dras från Nordea o inte från andra banker. O det var Swedbank själva som tar avgiften eftersom Nordea debiterar Swedbank en betydligt högre avgift varje gång en Swedbankkund tar ut pengar på deras bankomater.. O nej, jag frågade inte hur hög summan var. De andra bankerna tar också ut en avgift från Swedbank men inte lika hög o därför dras det ingen avgift för kunderna på dessa bankomater.Jag hade by the way också fått ett minus på kontot pga av Nordeas trassel. O ändå var mitt uttag gjort för en vecka sedan...
    Konstigt. För på SWEDBANKS hemsida står det klart och tydluigt då att man betalar 0:-/uttag om man har ett normalt kort.

PrisBankkort Visa
    250 kr per år.
    0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet).
    Kontantuttag i automat i Sverige och kontantuttag av euro i EMU-land kostar 0 kr.

Du kan inte skylla Nordea för att Swedbank är snåla.
  • Heisan

Jag har inte skyllt någonting på Nordea..*Är du deras pr-agent *

Jag påpekade att jag får betala 10:- vid uttag i Nordea automat. När jag sedan upptäckte att det fattades pengar, vilket var Nordeas fel, så ringde jag till Swedbank o då ställde jag min fråga om varför 10:- dras o jag fick mitt svar.  Tycker inte att Swedbank är snåla utan att Nordea är giriga

• Rebekah84
    Heisan skrev 2007-05-24 16:34:05 följande:
    Men tack för att du var så rar att du kollade upp mina kontovillkor....
    Nordea är den enda banken som inte gjort seriösa jättemegamisstag för min del så jag skyddar dom med min kropp
  • Beccih

men att de dras 10 kr är väl ingen banks fel.. om X har visa 2 ingår de i avtalet..

genom detta får X en betydligt billigare års avgift på sitt Visa kort..

Svar på tråden fy f*n nordea!