• SussiN

Detta funkade för mig så jag kom igång med förlossningen.

Tänkte bara skriva att ett effektivt sätt att komma igång eller iaf hjälpa en förlossning att starta är att ta lång promenad.

Jag tog hann med 3st

beräknad 16maj, jag gick 13maj.. 15maj.. 17maj och samma kväll vi gick blev sammandragningarna starkare o till sist gick vattnet den 17.e så de blev barn 18.e.

Det är hjälper definitivt igång det sen tar det kanske olika lång tid!!

Fick en pojke 18Maj som heter Theodor, världens sötaste

• Svar på tråden Detta funkade för mig så jag kom igång med förlossningen.
  • 0Love0

Kanske hjälper dig.Skoj
    Men det haringen inverkan om inte tappen är mogen om man så går jorden runt

• SussiN

man ska heller inte va pessemist.. jag menade att eftersom så många på trådar härinne försöker färdknappen, annanas.. osv osv så menar jag då att jag varmt kan rekomendera att promenera för att komma närmare förlossningen eventuellt starta den..

din kommentar kan ju isf du skriva till dem som har en tråd om just hur dem ska komma igång.

• RundBallong

Gud det ska jag verkligen göra med en gång!
    Har min bf idag men det har inte ens kommit en SD
    fast jag brukar ha det varje dag

Men en fråga bara , hur vet man att tappen är mogen?
    Är öppen 1 cm , kanske mer , är det tappen mogen då?

Grattis till lille Theodor

• Rintintin

Jag läste i Abascals bok "Att föda" att någon hade gått en lång, rask promenad med sin väninna och avslutat promenaden med ett glas champagne (!). Vet inte varför champagne (hon betonade att hon absolut inte förespråkar alkoholintag under graviditeten - men att hon hade tagit till det här knepet iom att hon gått över så länge), men det skullle visst vara ett effektivt "vapen". Märkligt.
    Och inte heller jag förespråkar alkoholkonsumtion när man är gravid, men gudarna vet vad man är redo att testa om man står där tre veckor efter BF-datum !!

• Rödstrumpa

Ditten- jag tror faktiskt det var en partykväll och inte promenad följt av ett glas bubbel hon skriver om i boken! Tycker det låter roligare än promenad så jag hoppas det var så det var, haha... Iofs vet jag inte hur jag skulle kunna visa mig på lokal i mitt "pansarvagnstillstånd"...

• Rödstrumpa

Förresten, SussiN- hur långa promenader gick du? Helt klart värt att prova om man börjar dra över tiden...

• Madelen

Hur lång är en långpromenad??

• Rintintin

Rödstrumpa : va?! Hur kan jag minnas så fel   ? *går till bokhyllan och bläddrar i "Att föda" - återkommer om en stund*

• Rintintin

Förlåt mig - nu blir jag kanske lite OT - men jag mindes inte fel Rödstrumpa  !: (s155 i (pocket-)boken "Att föda": "Rädslan för att bli igångsatt och gå emot naturens gång gneom att forcera fram värkar var helt emot min filosofi. Jag ringde en väninna som jag gick ut på en långpromenad med och därefter gick vi på restaurang och drack ett glas champagne. Jag vill inte förespråkar att man dricker alkohol, men champagnen i kompination med min beslutsamhet att föda satte igång förlossningen."
    Håller med om att en partykväll nog hade varit roligare än en promenad - om man nu hade orkat det så 10 dgr efter BF-dag!! Fast undertecknad skulle ju inte ens orka med en rask långpromenad nu (e i v39)! Kan för övrigt verkligen rekommendera den här boken!

• Berta04

De där tror jag inte ett dugg på. Vem vet om barnet hade kommit den 18 utan dessa promenader. När jag skulle föda prövade vi allt jag gick långa promenader , sprang i trappen med resväskor, sex allt man kan tänka sig men icke. Jag tror att när barnet är redo att komma ut så kommer de och de spelar ingen roll vad vi håller på med innnan. Har en kompis som höll på med en massa konstiga saker innan hon skulle föda men de funkade inte heller.

Svar på tråden Detta funkade för mig så jag kom igång med förlossningen.