• Nalle Puh73

Sommarpresent till fröknarna?

Sitter och funderar lite om och vad  man ska ge fröknarna när man tar sommarledigt. Kommer ni att ge något? Ger ni från hela gruppen eller bara från ert barn? Tror tyvärr inte att alla i vår grupp tänker ge och då känns det lite som om man tvingar dom om man börjar samla in.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 13:07:45:
    Startat en ny tråd där vi som vill och ska ge våra fröknar (förskole och dagmamma) kan byta tips med varandra. Tycker den här tråden spårade ur och började handla om något helt annat än det den var tänkt till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m21317599.html
  • Svar på tråden Sommarpresent till fröknarna?
  • Blixten

bellabus, ja smycken är fint och "beständigt", något man har kvar. Fast om jag ska vara ärlig har jag inte en aning om vad för smycken hon gillar, tror inte jag har sett henne ha smycken någon gång...

• Nalle Puh73
    Anni G skrev 2007-05-28 21:28:10 följande:
    Får jag åka lite snålskjuts på den här tråden? Jag har nämligen en liknande fråga.Vår son som snart blir 2 år går hos en dagmamma nu men ska börja på förskolan i augusti. Eftersom han kommer att sluta "för alltid" hos dagmamman skulle vi vilja ge något fint men inte överdrivet. Han är lite för liten för att göra en egen present.. Några förslag?
    Det får du gärna om du törs
    En fin skål som du fyller med frukt. Skålen kan man ju ha användning för länge.
  • Huskatt

Så vitt jag vet, har jag INTE riktat mej direkt eller personligen till någon, så om någon person tar saker personligt som jag sagt, är detta enligt min menig totalt frivilligt.

Så då TS, (ja nu riktar jag mej direkt till dej), mitt förslag är INGENTING.

• stina72

Får man verkligen ta emot presenster som personal?
    Inom vården är det iaf ett big NO NOnär det gäller presenter och det är inte nådigt om det skulle komma fram att man tagit emot något från en vårdtagare.

• Nalle Puh73
    stina72 skrev 2007-05-28 21:38:22 följande:
    Får man verkligen ta emot presenster som personal?Inom vården är det iaf ett big NO NOnär det gäller presenter och det är inte nådigt om det skulle komma fram att man tagit emot något från en vårdtagare.
    Stämmer verkligen det? Får inte vårdtagarna ge t.ex en chokladask till personalrummet? Muta kallas det väl inte förens efter en viss summa?
  • Blixten

Nalle Phu73, smart!!! Det var en jätte bra idé faktiskt!

Med risk för att bli hatad och trackad kastar jag mig in i debatten om det ska kosta att ha barn i skolan

Jag förväntar mig absolut inte att det ska vara "gratis" att ha barnen i skolan, trodde man det skulle man vara lurad. Jag lägger gladeligen 20 kr här och där om barnen får göra något kul för det. Om min ekonomi skulle falla på de 20 kronorna skulle jag allvarligt fundera över hur jag behöver ändra min livssituation. Hellre att barnen för göra något kul med klassen och jag låter bli att köpa nytt smink eller likande.

• bellanbus

Ja skålar är med kul att få!
    Smycken är ju kanske mer för de man vet använder det..
    Sen kan man ge en skiva, eller en trevlig bok, eller en solros om de har trädgård, eller varför inte en kryssning till Karibien (obs. det sista var ett skämt )

• Blixten

En vinbärsbuske eller likande till trädgården kanske vore något? Då får ju de andra barnen nytta av det också

• stina72

Jo, de får nog ge en chokladask till personalrummet. Men här pratar ni ju om personliga presenter som fröknarna kan/ska ta hem.

Svar på tråden Sommarpresent till fröknarna?