• Nalle Puh73

Sommarpresent till fröknarna?

Sitter och funderar lite om och vad  man ska ge fröknarna när man tar sommarledigt. Kommer ni att ge något? Ger ni från hela gruppen eller bara från ert barn? Tror tyvärr inte att alla i vår grupp tänker ge och då känns det lite som om man tvingar dom om man börjar samla in.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-29 13:07:45:
    Startat en ny tråd där vi som vill och ska ge våra fröknar (förskole och dagmamma) kan byta tips med varandra. Tycker den här tråden spårade ur och började handla om något helt annat än det den var tänkt till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-26/m21317599.html
  • Svar på tråden Sommarpresent till fröknarna?
  • bellanbus
    Huskatt skrev 2007-05-28 20:58:02 följande:
    Ok det är helt ok med mej, så läng det inte är en "insamling".För då är det inte helt frivilligt längre.Vad du som person väljer att göra privat, är naturligtvis din ensak.Men tvinga inte in andra.För tvingad är precis vad man känner sig. Betala eller skämmas.
    Du är verkligen anti detta....
  • Huskatt

Japp !
    Tycker det är trams och onödigt.
    Och de som drabbas och inte kan betala/har inte råd, de säger inte flaska.
    Så då gör jag det i stället.
    Man borde tänka på andra i bland med*L*

I ett av mina barns klass finns minst två som inte alls kan betala allt skit i parti och minut. Vänta ni tills era telnigar börjar skolan. så kan ni komma och snacka om era 40 spänn sen...det blir ju lätt 2-3oo hundra per barn.Och det är helt normalt.

• Nalle Puh73
    Huskatt skrev 2007-05-28 20:58:02 följande:
    Ok det är helt ok med mej, så läng det inte är en "insamling".För då är det inte helt frivilligt längre.Vad du som person väljer att göra privat, är naturligtvis din ensak.Men tvinga inte in andra.För tvingad är precis vad man känner sig. Betala eller skämmas.
    Om du har läst Ts så skriver jag just det. Har aldrig tvingat någon och har helt inne på ditt resonemang att man känner sig tvingad och det skriver jag i Ts också.
    Var bara nyfiken hur andra gör om dom samlar igrupp, ger själva och vad isåfall eller om dom inte ger något alls.
  • Nalle Puh73
    Huskatt skrev 2007-05-28 21:04:21 följande:
    Japp !Tycker det är trams och onödigt.Och de som drabbas och inte kan betala/har inte råd, de säger inte flaska.Så då gör jag det i stället.Man borde tänka på andra i bland med*L*I ett av mina barns klass finns minst två som inte alls kan betala allt skit i parti och minut. Vänta ni tills era telnigar börjar skolan. så kan ni komma och snacka om era 40 spänn sen...det blir ju lätt 2-3oo hundra per barn.Och det är helt normalt.
    200-300 kr kronor? Vad samlar ni till? Har aldrig varit med om att man ger fröknarna sommarpresenter för dom summorna. Alla aktiviteter ska vara avgiftsfria i skolan så till något sånt ska man inte behöva betala.
  • Snusmumrik

Som förskollärare kan jag säga att man blir väldigt glad när man får lite extra uppskattning från föräldrarna. Visst jag har ju lön för mitt jobb, men ibland kan det vara kul med lite uppmuntran också.

• bellanbus
    Huskatt skrev 2007-05-28 21:04:21 följande:
    Japp !Tycker det är trams och onödigt.Och de som drabbas och inte kan betala/har inte råd, de säger inte flaska.Så då gör jag det i stället.Man borde tänka på andra i bland med*L*I ett av mina barns klass finns minst två som inte alls kan betala allt skit i parti och minut. Vänta ni tills era telnigar börjar skolan. så kan ni komma och snacka om era 40 spänn sen...det blir ju lätt 2-3oo hundra per barn.Och det är helt normalt.
    Respekterar din åsikt! Helt ok för mig!
    Jag håller i insamlingar Japp det gör jag, och det är inga problem för mig om inte alla lägger, jag har full förståelse för att folk inte har råd eller av andra anledningar väljer att inte lägga.
    De insamlingar jag deltar/organiserar är frivilliga, och vill någon tolka dom som annat än frivilliga när detta framgår så är det upp till dom.
    På min dotters förskola efterfrågar föräldrarna insamlingarna just för att de tycker det är nimt att någon annan fixar med det och för att de inte tycker det är några astronomiska summor det handlar om. Ska man köpa själv (om man väljer att köpa) så blir det oftast dyrare....
  • blommanigbg

Det räcker väl om man ger 10/20 kr per barn.. Så att fröknarna får en bukett sommarblommor var... Det är tanken som räknas... Tänk om alla barn kommer med ett paket var.. Fröken kanske cyklar till dagis. Hur ska hon få hem allt? ;)

• Huskatt

"avgiftsfri skola" *gapskrattar*

Ja jösses, den var bra du !!!

Du har inga skolbarn än va? *ASG*

• lyxoglamour

till jul har jag bara köpt en blommstergrupp...
    det var en som höll i sånt innan ,att fixa present!
    men eftersom knappt ingen betalade dom ynka 20 kronorna blev det inget i julas..så då köpte jag själv! i sommar ska jag och en anna köpa tillsammans dom är ju värda en extra uppskattning tycker jag

• bellanbus
    Huskatt skrev 2007-05-28 21:10:10 följande:
    "avgiftsfri skola" *gapskrattar*Ja jösses, den var bra du !!!Du har inga skolbarn än va? *ASG*
    Du verkar aningen bitter....vi kanske ska lämna denna diskussionen...
Svar på tråden Sommarpresent till fröknarna?