• Anonym (Ledsen)

Kronofogden

jag och min gubbe har utmätning på våra inkomster och dom har dragit 2000kr i mån sammnlagt...nu har vi fått en ny beräkning och nu ska dom dra 4500kr sammanlagt på oss.....måste tillägga att vi har fått ett till barn så hur kan summan bli så hög (utmätningen).ska även tillägga att dom tar inte hänsyn min gubbes bensinkostnader till jobbet som är 3000kr i mån (han måste ha bilen till jobbet)..nu vill dom ha deklarationen för att se om vi har gjort avdrag (som man ska enligt kf) men grejen är det att du får ju inte göra avdrag om man inte vinner 2 tim per dag på arbetsresor med egen bil...så vi har inte gjort avdrag..
    Snälla finns det någon som har råd och ge vad jag kan yrka på eller så...
    Tacksam för svar
    (ska även tillägga att jag vill göra rätt av mig och betala tillbaka skulderna)

• Svar på tråden Kronofogden
  • Anonym (Ledsen)

ja eller hur men som man bäddar får man ligga......men jag försöker ju men kf gör ju inte saken lättare

jennsan22 skrev 2007-05-29 23:23:27 följande:
    Tycker dte är hemskt att ni speciellt när ni har barn ska behöva leva på existens minimun...
  • Anonym (Ledsen)

finns det någon som har lite tips till mig

• lonnir

Anonym (Ledsen) skrev 2007-05-30 10:40:24 följande:

finns det någon som har lite tips till mig
    men kan du inte boka in ett möte med KF då? dom brukar inte vara omöjliga dom förstår ju att det inte e så jäkla lätt...!
  • Anonym (Ledsen)

dom har tagit sina beslut redan men jag skulle vilja hitta nått som kan ändra beslutet-----nåt som jag kan visa svart på vitt

• lonnir

ja det kan ju bli lite svårare kanske.. men det med bilen kan ju funka, MÅSTE han ta bilen så gör dom avdrag för det.

• Anonym (Ledsen)

Ja han måste ha bilen men dom tar inte hänsyn till det...hittar ingen tex paragraf att dom måste eller kan neka till det....eller att dom måste ha deklarationen och se att man har gjort avdrag ...men som sagt vi har inte gjort avdrag på deklarationen....

lonnir skrev 2007-05-30 12:04:40 följande:
    ja det kan ju bli lite svårare kanske.. men det med bilen kan ju funka, MÅSTE han ta bilen så gör dom avdrag för det.
  • lonnir

en vän till mig fick räkna in att hon var tvungen att ta bilen till jobbet..
    'Hota' med att han isf måste sluta jobba om ni inte kan göra avdrag för det och att då kommer det bara ta ÄNNU längre tid för dom att få sina pengar.

• Anonym (Ledsen)

har redan gjort det...skrev såhärOM HAN INTE FÅR AVDRAG PÅ SIN UTMÄTNING PÅ BENSINKOSTNADER SÅ MÅSTE HAN TYVÄrr SÄGA UPP SIG FRÅN ARBETET FÖR VI KOMMER INTE ATT KLARA OSS!!!!!!!!

lonnir skrev 2007-05-30 12:08:24 följande:
    en vän till mig fick räkna in att hon var tvungen att ta bilen till jobbet..'Hota' med att han isf måste sluta jobba om ni inte kan göra avdrag för det och att då kommer det bara ta ÄNNU längre tid för dom att få sina pengar.
  • lonnir

men boka in en tid o prata med dem personligen... skriv inte till dem!

• Anonym (Ledsen)

vad hjälper det...dom har ju tagit beslutet redan och sa att det är så...

lonnir skrev 2007-05-30 12:16:22 följande:
    men boka in en tid o prata med dem personligen... skriv inte till dem!
Svar på tråden Kronofogden