Inlägg från: RååSa BuBBlan
|
-
-
mallansprallan--- men vår säljare vill ju inte ens komma och titta på de vi tycker är fel, och mäklar eländet (jag han är ett ELÄNDE) känns totalt ohjälpsam..
Å vi måste ut härifrån där vi bor nu senast lördag morgon, och nu vågar vi ju inte gå in i den nya och förstöra "bevis" -
Jag skulle vilja att vi, säljaren och mäklaren träffas i lägenheten och så kan vi få visa vad vi tycker är dåligt, sen åtgärdar dom det, har de ej tid eller möjlighet att städa så få dom se till att någon annan gör detta!
Är det ett alldeles orimligt krav?
Nåväl... Vår hantverkare avbokade vi iallafall... Får skjuta på det några veckor tills detta är löst!
-
Enligt vår mäklare är detta något mellan köpare och säljare, han kan endast medla mellan oss, ej tvinga någon till något.
Jag påpekade för honom att detta är ett kontraktsbrott iom att flyttstädningen är skriven som säljarens ansvar. "Ja, det är ett mindre kontraktsbrott säger han bara då"
Jaha!! Och sen då???
Och förrådsnyckeln som vi inte fick lär vi ju aldrig få se heller... Äh, snart struntar jag i de hela och städar själv, har inte tid med detta mitt i allt.. -
Nu har vi fotograferat eländet och skickat mail till mäklaren med bifogade bilder... Får se om han hör av sig i morgon, han får fram till innan lunch på sig sen ringer jag upp igen!
Nu är det krig!!!
Kolla hur det ser ut alltså!!!! Sååå äckligt!!!!
-
Hur kan man som säljare ens SÄGA att man har städat??? Och hela lägenheten ser ut ungefär på samma sätt.... *ryser* -
Ja, det är så vidrigt att vi inte ville vara där, hem och duscha fort som attans och JA det är smuts!!!!
Och det här äckliga eländet sitter mäklaren och FÖRSVARAR!!!! Nä vi ska ta de vidare om det inte blir en lösning i morgon, första blir chefen för mäklarbyrån, sen blir det tidningen och fastighetsmäklarnämnden!! Detta ska en mäklare baske mig hjälpa till med!! -
Ingen aning om det går att få bort, men vi ska renovera badrummet inom väldigt kort framtid, men vill kunna använda badrummet en del tills dess.. Men som det ser ut nu går jag inte in där!! -
Jag är så arg nu att jag kommer strida om detta hur lång tid det än tar, så här lämnar man inte en lägenhet, det finns lagar runt även detta men vår säljare tycker visst att han står över lagen en aning, vi visste att de skulle bli problem redan från början, en magkänsla...
Säljaren dök inte upp på banken först, strul med att lägenheten va pantsatt och vi kunde inte nå deras bank, sen ringer mäklaren till säljaren o då e han på ARLANDA som e på andra sidan stan!?
Ramlar in himlans sen och ser ut som en bortkommen Antonio Banderas, ja dom va ganska lika faktiskt.
Nä de ska bli intressant att se vad mäklaren tycker om "flyttstädningen"
-
Jag har talat med säljarna i telefon idag och fick följande svar:
Vi har städat precis som man ska, det är inget fel på städningen, mäklaren sa att ni va "petiga" så vi har fotograferat vår städning, vi tänker INTE städa nå mer inte heller betala någon firma! Jag svarar: Då tar vi egna bilder så får vi se vad som händer. Säljaren säger då: Ja visst gå in och skita ner och ta sen bilder så står ord mot ord!