Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tvättmaskinen... Tror vi köper en ny öh!
  • RååSa BuBBlan
    Nä, de e verkligen total vidrigt! ALDRIG att jag flyttar in där med mina barn *rys*  kommer ha mardrömmar inatt alltså, å lukten sen
  • RååSa BuBBlan

Vi har inte ens flyttat in än, vi ska in på Lördag som tur är, tänk om man varit TVUNGEN att sova där inatt, åh fy alltså!!!!

• RååSa BuBBlan
    Uppdaterar i morgon hur de går... Nu e de dags att sova... Håll tummarna att mäklaren reagerar på bilderna och hjälper oss e ni snälla!
  • RååSa BuBBlan

Än så länge inte ett ljud från mäklaren!!! En timme till har han på sig sen ringer jag upp, läst en del på nätet om vad som gäller, och vi har faktiskt rätt att ta dit en städfirma på säljarens bekostnad! Att inte mäklar eländet talade om det för mig, antingen e han d-m i huvudet eller så står han på säljarens sida...

• RååSa BuBBlan
    Ringt mäklaren!

*Frågade om han sett mitt mail? Svar: nej!  *Har du möjlighet att kika på det nu? Svar: inom snar framtid, möte kl 11.   *Du återkom aldrig till mig igår!? Svar: skulle tala med säljarna först.  * Har du gjort det då? Svar: ja.   *Varför ringde du ej åter då? Svar: kl var mycket.
    *Kika på bilderna så förstår du vår reaktion och återkom snarast. Svar: ok!

Fortsättning följer!
  • RååSa BuBBlan
    Sambon ska ringa till kontoret 11.10 och kolla om han är på möte, han ska nämligen ALLTID på möte när jag ringer, tack för iden Leah1... Jag bli bara mer o mer förbannad på hur dåligt skött denna affär är...

Anledningen till att mäklaren är på de här viset tror vi är att han inte fick sälja vår lägenhet, vi tog in honom samt några till mäklare då vi skulle sälja och vi fastnade för en annan helt enkelt, och när han ringer upp min sambo så börjar han snacka om hur försäljningen ska läggas upp, varpå min sambo säger att vi valt att anlita en annan firma..

Sambon ringer nog snart, ska bli intressant att se om han fick tag i honom!
  • RååSa BuBBlan
    Det är ett litet kontor lokalt här där vi bor och det är bara den här mäklaren och en assistent som jobbar där. Sambon ringde och det va inget svar på kontors numret, så eländet kanske verkligen sitter i möte!

Han får fram till halv ett på sig, sen ringer jag igen!  *ska tjata öronen av honom*
  • RååSa BuBBlan
    Har äntligen fått kontakt med mäklaren! Han tittade på bilderna som jag mailat när vi talade i telefon, och han tyckte dom hade missat "en del detaljer som ju är ganska vanligt att man missar" Förvånad

Hm, ganska REJÄLA detaljer öh!!!! Men men... Han tyckte att det där va ju inte helt i sin ordning iallfall, så han skulle kontakta en städfirma som är anknutna till den mäklarbyrån för prisuppgift. Jag betonade att de ska städas innan lördag morgon då SKA vi in i lägenheten. Betonade också att han SKA fixa detta NU och han lovade återkomma inom kort... Får se hur länge det dröjer innan han ringer upp!?
    jag har ju en bokad städfirma som jag i min tur måste få möjlighet att avboka i nom rimlig tid!

Får se hur det går! men de verkar gå framåt iallafall :)
Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!