Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, jag lär INTE rekomendera denna mäklarfirma till NÅGON!!! Så taffligt och oproffsigt skött att man blir rädd! Än har han inte återkommit iallafall!!!!
  • RååSa BuBBlan

NU JÄKLAR!!! NU SKA VI GÅ TILL TIDNINGEN MED DETTA!!!!!

Jag är så arg att jag skakar!!!! Vet ni vad han säger till mig i telefon!!!!!!!!!!!!!! Att jag har bränt broarna mellan oss och säljaren iom att jag va otrevlig!!! Jag va INTE otrevlig utan bestämd!!
    HAN SÄGER ATT VI KAN JU IALLAFALL KÄNNA OSS GLADA ÖVER ATT HUSET ÖKAT I VÄRDE MED 500.000 PÅ EN MÅNAD!!!! Det är tydligen nåt som ska ändras i föreningens lån så att avgifterna blir lägre, ALLTSÅ JAG VET INTE VAD JAG GÖR SNART, ÄR SÅ FÖRBANNAD!!!!!

SKREK ÅT HONOM I TELEFON ATT NU HAR HAN GÅTT ÖVER GRÄNSEN OCH ATT JAG ÄR SÅ JÄKLA FÖRBANNAD!!!

• RååSa BuBBlan

Detta är sååå sjukt att jag inte finner ord!!!! Hur kan man som mäklare säga en sådan sak? Att vi ska känna oss glada till en jäkligt bra affär!!! Vad har det med flyttstädningen att göra?????

Ska ta kontakt med lokaltidningen, så här får det bara inte gå till! Om jag fick så skulle jag mer än gärna skriva namnet på mäklrafirman, men de får man inte!

Att säga att de missat "en del detaljer" i städningen är ju bara det absurt

• RååSa BuBBlan
    jannej--- Min sambo hade blivit ÄNNU argare därav tog jag detta, jag har ett tålamod som är enormt, men när det är på gränsen till sjukt då är vi förbi pratstadiet!!!!!
    Har pratat o pratat och de leder ingen vart! NU HAR JAG TRÖTTNAT PÅ DENNA BEHANDLING!
  • RååSa BuBBlan

Nu ringde helt plötsligt en städfirma????????????? Å dom frågade massor om vad som behövde göras i lägenheten!!!!

Undrar om de tog lite fart med tidningshotet??

• RååSa BuBBlan
    Äh, de va bara en efterdyning av mäklarens och mitt tidigare samtal. Fick just mail av mäklaren men en massa bla bla...
    ""Efter att jag pratat med säljaren sent på kvällen ville jag inte av hänsyn till era små barn ringa (vi talar om 22.00-tiden).
    De bilder ni visar uppfyller inte det som normalt anses vara en flyttstädning. Några klara konkreta regler om flyttstädning finns inte men sedvanlig tolkning är att det bör vara i nivå med vad en god städfirma åstadkommer. Enligt bilderna tycks de ha missat en hel del "bakom och under".
    Detta är dock något som ligger mellan parterna. Vi gör vad vi kan för att vägleda och skapa ett samförstånd och lösning mellan parter.
    Säljaren hade beställt en låssmed till idag pga den icke återfunna nyckeln till förrådet men har efter sökande funnit fram nyckeln som skickas över till er.
    Jag skall ta upp det här med skåp etc med säljaren.
    Jag gör vad jag kan för att medla er emellan eftersom ni tydligen helt låst er i konflikt. Men jag poängterar att detta är något som helt ligger utanför vårt uppdrag och är en fråga mellan parterna. Kan ni inte samtala på normalt vis finns inte mycket jag kan göra för att ni skall nå någon form av samförstånd. En mäklare kan inte vara någon domare i en konflikt.
    Får ni kostnader för vad ni anser är kontraktsbrott kan ni naturligtvis ställa dessa krav till motparten""
  • RååSa BuBBlan
    men hoppsan då!!! Nu ringde mäklaren upp min sambo och sa att säljarna visst betalar vår flyttstädning, men fakturan måste skickas till mäklaren... ? Om jag får gissa så vill herrn INTE hamna i tidningen, då e de bättre att ta en liten faktura!!
  • RååSa BuBBlan

Vågar inte riktigt, vill inte bli avstängd eller nåt annat otrevligt ju... Men jag tycker faktiskt att ALLA borde veta hur de behandlar sina kunder!!!

• RååSa BuBBlan
    Ja det är sorgligt! Att man ska behöva hota för att det ska hända något!!! Att saker inte kan ske av ren välvilja? Det är ju så självklart att man städar innan man flyttar ut att det inte ska behöva nämnas... Men men.... Världen är ju tyvärr inte alltid som man vill att den skall vara...
  • RååSa BuBBlan
    Bisquit skrev 2007-05-31 16:27:42 följande:
    kan man kanske få ett pm då? *nyfiken* Har haft kontakt med massor av mäklarfirmor och det här är nästan det värsta jag hört...
    Inboxat dig!
  • RååSa BuBBlan
    Lite uppdateringar...

Lägenheten är städad! Vi hade en städfirma där igår mellan kl 08-17, och nu är det skinande rent!

Tryckte på mäklaren om deras kvarlämnade saker att de ska bort nu, och när vi kommer till lägenhet för att betala städfirman så säger städarna att den förre ägaren har varit här och hämtat saker. Men dom beskriver inte personen som säljaren, sen kommer vi på vem det är de beskriver! Det är MÄKLAREN som har hämtat sakerna, han fick dom antagligen inte att göra det!
    Sen ser vi sakerna dumpade på vändplanen nära lägenheten...

Nu är det bara nyckeln kvar till förrådet som saknas!

Dags att hämta flyttbilen!!!
Svar på tråden Ej flyttstädat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!